30

2.3K 62 0
                                    

Pagi itu, Dhia  dapat rasakan lekuk badan di belakangnya yang sedang memeluk dia.

Lengan kekar berada di pinggangnya, erat.

Dhia gosok mata bila dia mula bangun. Baru saja dia nak bangun dari baring, pelukan di pinggang itu makin erat.

"Still early bae" serak suara itu mengejutkan Dhia. 

"Nak mandi" takut-takut Dhia bersuara

Tengku Nafidz usap perlahan perut Dhia, kemudian dia selip masuk ke dalam baju mengusap perut Dhia. 

"Jom" Tengku Nafidz bangun kemudian dia mula mencempung Dhia. 

Dhia terus tahan dada bidang Tengku Nafidz. 

"Errr no, saya boleh bangun sendiri"

Tengku Nafidz jongket sebelah keningnya. 

"Are you sure bebe?" dalam suara Tengku Nafidz. 

Dhia menelan liur. Bila dia tengok tiada pergerakan dari Tengku Nafidz, dia cuba berdiri. 

Baru saja dia ingin berdiri, tiba-tiba dia jatuh akibat rasa sakit di bahagian bawah perut. 

Dhia mendesis perlahan. Tengku Nafidz senyum senget. Kemudian dia mendekati Dhia yang ada di lantai. 

Tengku Nafidz selit rambut yang terjuntai ke belakang telinga Dhia. Dia cium sekilas dahi Dhia. 

"Come, abang angkat" Tengku Nafidz cempung badan Dhia dan menuju ke bilik air. 

"Sorry I was too hard on you last night dearest" bisik Tengku Nafidz di telinga Dhia. 

Dhia yang mendengarkan itu terus sembunyi muka di ceruk leher Tengku Nafidz. Tengku Nafidz ketawa kecil. 

Selesai sahaja mandi dan bersiap, Tengku Nafidz dan Dhia Delisha bergandingan tangan ke restoran di hotel mewah itu untuk sarapan. 

Mereka order makanan kemudian menunggu makanan mereka tiba. Tengku Nafidz terus peluk pinggang Dhia, sesekali dia usap.

Bahu Dhia dicium sekilas. Awning shawl Dhia dibetulkan sedikit. 

"Awak cuti sampai bila?" tanya Dhia. 

"It's abang, sayang" lembut Tengku Nafidz menegur. 

Tak semena merah pipi Dhia Delisha. Terus Tengku Nafidz cium sekilas pipi gebu itu. 

"Nafidz! Orang nampak la" Dhia bisik perlahan namun keras pada Tengku Nafidz. 

"Isteri abang sendiri, nak kisah apa, plus this is my hotel" 

Dhia Delisha juling mata ke atas. Tengku Nafidz ketap bibir. 

"Don't do that sayang, karang ada yang tak keluar bilik langsung nanti" dalam suara Tengku Nafidz beri amaran. 

Dhia terus menelan liur. 

"Awak ni, dah la tu" 

"Sorry bebe" Tengku Nafidz kucup perlahan tangan Dhia, pinggang diusap. 

Tak lama selepas itu makanan pun sampai. Selepas sarapan bersama mereka menuju ke kereta Tengku Nafidz untuk ke rumah Tengku Sayf.

"Abang cuti dua minggu sayang, bolehla kita plan kita punya honeymoon and pergi rumah dad" perlahan saja di hujung ayat Tengku Nafidz. 

Dhia yang mendengarkan itu terus pandang ke sisinya, mengadap Tengku Nafidz. 

"Dad?" 

Tengku Nafidz mengangguk, tangan Dhia yang ada di genggamannya dicium sekilas, mata masih fokus memandang depan memandu. 

Bae [🔸️IN EDITING🔸️]Where stories live. Discover now