"Kami gerak dulu, assalamualaikum"
"Waalaikumussalam, hati-hati, dah sampai bagitahu dalam group whatsapp"
"Ya pa"
Tengku Nafidz dan Dhia Delisha salam kedua orang tua itu, kemudian salam Tengku Nufail dan Tengku Nawra.
Mereka berdua mulakan perjalanan ke rumah Tan Sri Roslan.
Di dalam kereta, seperti biasa Tengku Nafidz genggam tangan Dhia Delisha.
Kali ini, Dhia pegang erat tangan Tengku Nafidz, dari awal pagi tadi dia rasa gementar.
Sudah bertahun dia tak berjumpa ayahnya, tahu-tahu, datang rumah lelaki tua itu terus.
Tengku Nafidz yang perasan genggaman erat Dhia, sesekali dia cium tangan Dhia, tepi kepala Dhia dicium sekilas.
"Nothing to be worry sayang, abang ada. Dekat sana nanti, duduk dekat dengan abang je kalau sayang tak selesa okay"
Dhia hanya mengangguk.
"A...awak, lapar" perlahan saja suara Dhia.
Tengku Nafidz hanya diam. Tak hiraukan apa yang baru saja Dhia katakan.
"Nafidz, saya lapar" lengan kiri Tengku Nafidz digoyang perlahan.
Tengku Nafidz masih diam. Dia sengaja diam, nak dengar Dhia panggil dia abang.
Semalaman dia mengajar Dhia panggil dia abang.
Dhia yang sedar perkara itu dia berdehem perlahan kemudian lengan Tengku Nafidz dipeluk sedikit.
"Abang, Dhia lapar, nak mcflurry boleh?" Dhia bersuara sambil pandang suaminya.
Tengku Nafidz tahan senyum.
"Anything for you dearest"
Perjalanan makan masa lebih kurang satu jam.
Tak lama kemudian, Dhia tertidur. Itu sudah menjadi habit Dhia.
Masuk kereta je tidur, Tengku Nafidz yang perasan kesayangannya dah tidur, dia bagi signal kemudian berhenti di tepi jalan.
Selimut Dhia yang memang dia sudah sediakan khas di dalam kereta diambil di seat belakang.
Dia selimutkan Dhia Delisha, dahi isterinya dicium sekilas.
Perjalanan diteruskan hingga sampai di rumah Tan Sri Roslan.
"Bae, bebe, wakeup, kita dah sampai" lembut Tengku Nafidz mengejutkan Dhia.
Dhia mengeliat kecil. Mata dibuka perlahan-lahan.
Bila dia tengok saja rumah di depan matanya, dia lepaskan keluhan kecil.
Tengku Nafidz usap kepala dia kemudian cium sekilas dahi Dhia.
"Jom, dad dah tunggu"
Mereka berdua bergandingan tangan menuju ke pintu rumah.
YOU ARE READING
Bae [🔸️IN EDITING🔸️]
Romance⚜️ 1st King Series ⚜️ #1 family #1 loyal #2 action Tengku Nafidz Mustasyar Dhia Delisha Kekuatan Tengku Nafidz adalah Dhia Delisha, dan kekuatan Dhia Delisha adalah Tengku Nafidz. "She is my woman" "You worth the wait bae" "Save others not me" "A...