63

1.8K 50 3
                                    

"Sayang" 

Nafidz mencari-cari isterinya. Namun tiada sahutan.

"Bae"

Masih tiada sahutan.

"Bebe!" 

Nafidz melangkah laju mencari isterinya di dalam rumah itu. 

Sampai saja di bilik gaming, dia lihat Dhia fokus bermain game di pc bilik itu. Terus dia masuk ke dalam. 

Nafidz peluk bahu Dhia dari belakang. 

"Abang, terkejut Dhia" mata Dhia masih fokus memandang skrin komputernya. 

"Abang dekat tepi ni bae, pandanglah abang" Nafidz bersuara manja. 

Dhia tersenyum kecil, mula dah perangai gedik suaminya ni. 

"Kejap ya abang, sikit je lagi nak habis dah" laju jari Dhia di papan kekunci komputer itu bermain. 

Nafidz pandang wajah isterinya yang fokus bermain game Apex Legend itu. Tiba-tiba dia rasa cemburu dengan game yang dimain isterinya. 

Lah game pun nak cemburu. 

Terus Nafidz tekan button power off komputer itu, 

"Abang!" suara Dhia naik seoktaf, headphone yang dipakainya dicabut. 

Nafidz tersenyum puas hati. 

"Abang, kenapa off, Dhia nak menang dah tadi" rungut Dhia. 

"Sayang pentingkan game tu dari abang?" 

Dhia sudah terdiam, ha apa nak dijawabnya. 

"Abang, Dhia dah lama tak main game kan" Dhia cuba memujuk. 

"Bae dah tak sayang abang ke, asyik game je yang bebe fikirkan, abang ni dah tak handsome ke, dah tak hot dah?" 

Ha sudah, Dhia sudah garu kepala dengan tingkah suaminya. 

"Abang, Dhia minta maaf ya, okay Dhia layan abang je lepasni okay?' pujuk Dhia. 

"Abang nak buang la set gaming ni nanti, sayang asyik spend time dengan dia je dari abang" Nafidz mencebik manja. 

Allah jem pale otak. 

"Abang sorryla, Dhia tak buat lagi okay?" Dhia cium pipi Nafidz memujuk. 

"Taknak situ, nak sini" Nafidz menunjuk bibirnya. 

Dhia tepuk dahi melihat perangai manja suaminya, ini dah bukan Tengku Nafidz dah ni. 

Dhia kucup lembut bibir suaminya. Terus Nafidz senyum. 

"Hehe, love you bebe" bibir Dhia dicium sekilas. 

"Love you too abang" Dhia memeluk lengan Nafidz. 

"Woi orang atas! Memang nak sidai kitorang dekat bawah ni sampai tahun depan ke?!" Hudzaifah menjerit dari ruang tamu rumah mereka. 

"Siapa datang abang?" tanya Dhia. 

"Allah sayang, abang lupa, abang cari sayang sebab kawan-kawan kita semua datang, ada dekat bawah"

"Abang ni!" Dhia pukul perlahan dada Nafidz, terus dia keluar dari bilik itu turun ke bawah setelah pakai tudung sarung. 

"Bae tunggulahhh" Nafidz berlari anak mengejar isterinya yang sedang turun tangga. 

Sampai saja di ruang tamu rumah mereka itu, Hudzaifah, Syed Amirul, Syafiq dan Nabila sedang duduk di sofa ruang tamu itu. Mereka semua pandang tajam kearah pasangan itu. 

Bae [🔸️IN EDITING🔸️]Where stories live. Discover now