1 . people of fiction

54 3 0
                                    

*Jessika*

Jessika on 15-vuotias teini tyttö. Hänen taustansa on omalla tavalla vaikea. Jessikan isä on huume additki ja koti olo suhteet ovat vaikeita.

"Lopeta toi viiltely iskä
Valittaa, ei se ymmärrä joka arvella tarina.
Tän tein ku joit ja oli paska joulu,
Tää tuli ku ne joukolla hakkas koulus,
Tää tuli sillon ku kaikki netis haistatti ja nää sillo ku mut omas
Pedis raiskattii"

Jessikalla on veli joka on 18-vuotias hänen nimi on Miska.
Jessikalla on todella omanlainen luonne.
Aby on Jessikan paraskaveri, ollut jo 5-luokasta asti.
Jessikan synttärit ovat 26.12.
Jessika on hylkivä luonne hänen on vaikea puhua uusille ihmisille sen takia hänellä on vain Aby.
Aby ja Jessika ovat kuin paita ja perse. Entä sitten kun kuvioihin astuu Isbe?

*Aby*

Aby on luonteeltaan hiljainen mutta jos häneen tutustuu oikeasti hänen oikea puoli tulee esille. Aby on 16-vuotias. Aby viihtyy kavereiden kanssa jos hän luottaa heihin. Abyn synttärit ovat 12.1.
Aby ja Jessika käyvät samaa luokkaa.
Aby haluaisi kokea teini rakkauden mutta ihmiset tuntuvat aina olevan vääriä. Aby valitsee ihmiset tarkasti koska ennen häntä on vain satutettu.

"Älä syytä mua, älä tuomitse
Pyydän auta läpi huomisen
Läpi huolien,läpi juomisen
Auta mut juoksee läpi luotien
Emmä enää elämästä tarpeeks nauti
Vedän tänään pelkäämättä ranteet auki"

Aby asuu alkoholisti äitinsä kanssa. Hänen äitinsä on valinnut miehen väärin. "Isä puoleni on ahdistava. Hänestä huokuu paskamaisuus Hän käyttää huumeita ja juo runsaalla kädellä joka päivä Hän on myös väkivaltainen hän
Kohdistaa väkivaltaa etenkin äitiin ja joskus minuun olen tottunut Kotona ei ole turvallista, haluisin paikan jossa olisi turvallista."
Minun ja Jessikan vuodet ovat menneet juodessa. Purkaamme pahaa oloa ja ongelmia ryyppäämiseen. Se tuntuu hyvältä kun kaiken vain unohtaa hetkeksi.

*Isbe*

Isbe on 22-vuotias mimmi. Tummat hiukset vihreät silmät. Upea. Isbe on suhde kammoinen mutta haluaa ja rakastaa läheisyyttä. Mielummin jään ilman. "Mistä löytää omaa turvapaikkaa kun tuntuu et kaikki vaan hylkää?"
"Miksei mulla ole omaa safe placea?"
Isbe on rohkea, utelias ja hauska. Vitsiä lentää vaikka kuinka paljon. Mutta jos joku kohtelee häntä tai hänen ystäviänsä väärin hän osaa olla katkera joten varo sanojasi.
Isben synttärit ovat 8.6

"Jos jäisin Onnibussin alle kanssasi
Jos tukkirekka murskaisi minut sinä vierelläni
Vaikka ojassa käteni sun kädessäsi palasina makaisin
Ilo olisi pelkästään puolellani"

*Olli*

Olli on 16-vuotias ruskea tukkainen poika. Olli soittaa bassoa ja tykkää kuunnella musiikkia.
Ollin syntymä päivä on 8.11.
Ollilla on nätit lumoavat silmät joiden mukaan hyppäisi kuka vaan.
Olli on äänekäs ja mukava kaikki juoksevat hänen perässään mutta Olli ei anna vasta kaikua kellekkään.
"Kaikki tuntuu väärältä ja paskalta"
"Päästäkää pois"
Olli kuvittelee ettei hänelle ole sitä oikeaa turva paikkaa, paikkaa jonne purkaa tunteet kun ahdistaa, ihmistä kenen olkapäätä vasten itkeä kun masentaa... Oota vain Olli kaikki muuttuu viellä. "Ei sellaista ole"
Olli pitää tunteensa visusti itsellään.
"Mikä siin on et ei voi antaa maailmaa parempaa?
Mikä siin on et nää pilvet kantaa aina sadetta?
Juuri kun löydät onnen taas, joku sen katkasee.
Moni tiedostaa ongelman, harva vaan sen ratkasee."

*Joonas*

Joonas on blondi kiharapäinen poitsu. Hällä on jäätyneen meren väriset silmät, niitä voisi katsella kuka vaan milloin vaan. Joonaksen synttärit ovat 5.10. 17-vuotias todella lapsenmielinen, Joonas heittää aina kaksimielistä läppää. Joonas tunteilee paljon, tunteet menee kun vuoristo rataa.
Joonas kärsii yksinäisyydestä kukaan ei oikeen välitä hänestä koska on erillainen. Joonas tykkää pukeutua raffisti, Joonas
tykkää erottautua joukosta.

"Kaikki vihaa, kaikki pilkkaa"

"Päästäkää mut tästä piinasta ennenkuin on liian myöhäistä"

"Eikö kukaan pysty rakastaa muo?"

"Haluun oman pretty little psychon..."

"Ei kukaa varmaa tuu mua enää rakastamaan
Vihaan itseäni, itsessäni,
Itsesäälii, itken välil pimeässä niit virheitäni"

*Joel*

Joel on pitkä ruskea hiuksinen miehen alku.. nimenomaan...
Joel on 24-vuotias soittaa kitaraa ja laulaa. Joel vihaa kosketusta ja suhteita. "Kaikki rikkoo mut"
Joel tosin pitää läheisyydestä jos ihmine on luotettava "ihmisiin ei voi luottaa"
Nimen omaan. En voi luottaa.
Joelilla on synttärit 5.10.
Joel tykkää olla yksin mutta välillä haluaisi jonkun kenen kanssa jutella. Kertoa asioista jotka kiinostaa. Mutta ei ketään kiinosta.
"Kato maailmaa hetki mun silmil, mun sydän on revitty irti.
Miks ollaan solmukohdas, miks ei samaan paikkaan polku johda?
Alku aina pilvis liidellää, loppuu kohti vaa riidellään.
Alku koko ajan suudellaan, sit muuten vaa huudetaan.
Miten ei pysy vauhdissa mukan?
Miten muka tulee kauniista ruma?
Ennen seisoin sun rinnalla ylväästi, sit yht'äkkii naamaa sylkästii.
Tiedätsä miltä se tuntuu?
Ja vaikka tiedän et sinä et muutu.
Ni silti annan anteeksi, ehkä et oo satuttanu tarpeeksi."

----------------------------------------------
Huhhuh et meni aikaa!
Tähän ficciin hyppää myös Niko yms mukaan jossain sopivas kohtaa.
Kerro mp!

"The last step before death"Where stories live. Discover now