9 . we're in trouble

26 2 2
                                    

*Jessika*
Lähdimme Ollin kanssa kävellen kohti autiotaloa. Pidimme toisiamme kädestä ja ihmeteltiin yhessä miks hyönteisillä on nii skidi muna?...
Tai no ois se outoo jos suo tulis joku heinäsirkka vastaan ja sil on jäätävä mulkku mut... nojoo ihan sama..

Olli puristi kättäni ja hymyili itsekseen. Tuo näytti söpöltä auringon paisteessa. Tuon ruskeat kiharat hieman heilvuivat kesä tuulessa.

*Isabella*
Me lähdimme Joelin kanssa hieman aikaisemmin jo liikenteeseen. Koska asun hieman syrjäisemmällä alueella. Lähdimme Joelin kanssa bussilla keskustaan päin koska hakisimme juomat.

"Mitä me ostetaan?" Joel kysyi kun vaelsimme eri hyllyjen välissä.
"Viinaa, kaljaa, valkoviiniä" luettelin tuolle litkuja joita tultiin ostamaan.
"VALKOVIINIÄ" Joel sanoi innoissaan.

Nappasimme koriin erillaisia litkuja jonka jälkeen lähdimme kassalle.

Kävelimme kaupasta ulos ja lähdimme kävelemään sovittuun paikkaan.

En itse hirveämmin tykkää autiotaloista tai mistään hylätyistä mestoista mutta onhan ne ihan helvetin kiehtovia!

*Joonas*
Olimme Abyn kanssa ensimmäiset sovitussa paikassa. Tämä nyt ei ollut ihan autiotalo.. enemmänkin hylätty tehdas. Mutta käy tämäkin.
Istuimme maahan vierekkäin nojaten toisiimme. Muilla menisi vielä varmaan aikaa.

"Paljon aattelit juoda?" Joonas kysyi.
"Perseet salee en oo ihan varma"
"Haluuks tulla meille illan jälkee?" Joonas kysyi hieman ujosti hymy suulla.
"Tottakai" vastasin.

Laitoin käteni Abyn käden päälle ja silittelin tuon kämmenselkää hitaasti.

"JUMALAUTA ANNA SE VALKOVIINI" Joelin ääni kaikui korviimme samalla kun Isabella juoksi meidän luokse pullo kädessään.

"Ota pullo" Isabella sanoi ja heitti sen Abylle. Isabella jatkoi juoksemista Joel perässään kunnes nuo kaatuivat päällekkäin hieman kauemmas meistä.

Tällä aikaa Olli ja Jessikakin löysivät perille ja ihmettelivät että mitä vittua?

*Aby*
Lähdimme porukalla kohti tuota vanhaa hylättyä tehdasta. Tehtaan ulkopuolen seiniin oltiin maalattu kaiken maailman saatanan merkkeijä ja muita teksteijä. Kävelimme jostain random ovesta sisään ja kiertelimme paikkoja.

Lopuksi päädyimme tehtaan katolle. Sieltä näkyi pitkälle. Istuimme kaikki jonkin sortin piiriin ja laitoimme juomat keskelle. Joel ja Isabella istuivat vierekkäin. Samoin Olli ja Jessika.
Ja minä nojasin Joonakseen.

"Alotetaas sit!" Isabella sanoi ja avasi valkoviinin. Joel kuitenkin nappasi pullon tuolta ja alkoi litkiä tuota litkua itse.

"Anna se kusinen pullo tänne"
"Venaa juon tän ja kusen tänne nii tää on kirjaimellisesti kusinen pullo" Joel sanoi kikattaen kuin 5-vuotias. Mut se on iha okei.

Joonas laittoi kajarista musiikkia ja korkkasi kaljan. Otin itsekkin.

Olli ja Jessika puhuivat jotain omaansa.

Ilta oli kulunut ihan kivasti. Kello oli jo lähempänä yhdeksää. Itse en ollut viellä ihan kauheessa humalassa.. pieni hiprakka vaan mut Joonaksella oli jo nousuhumala päällä.

*Isabella*
Joel kilahti taas jostain. Tuo nousi ylös ja nappasi valkoviini pullon Isabellan kädesta ja paiskaisi sen maahan hieman kauemmas meistä.
Joel otti myös yhden viina pullon joka
Oli puoli täysi vielä. Tuo rymäytti sen meidän eteen.

"Joel mitä vittua lopeta" sanoin tuolle

*Joel*
"Joel mitä vittua lopeta" kantautui korviini Isabellan suusta.
Muo ärsytti niin paljon ihmiset tällä hetkelle?!

"VITTU MIKS MÄ EES TULIN JUOMAA JOIDENKIN PIKKU LASTEN KANSSA" Joel sanoi.

"VITTU" Joel murhati ja lähti pois kaljatölkki kädessä.

Isabella lähti tuon perään ja kun tuo ennätti Joelin kuului vain.

"Vittu jätä mut nyt rauhaan" Joel sanoi äkäisesti ja lähti ylimmästä kerroksesta.

*Aby*

Isabella käveli meidän luokse hieman surkean näköisenä.

"Joel on välillä tommonen" Isabella sanoi hieman haikeasti. Tulkitsin ettei tuo nyt ihan surulline ollut mutta hieman haikea.

Näimme kuinka Joel käveli pois päin metsä tietä josta tulimme hieman yli kolme tuntia sitten

Kaivoin rööki askin esiin ja tarjosin muillekkin. Jessika ja Olli keskittyivät toisiinsa suunilleen kielet toistensa kurkussa.

Poltimme siinä ihan rauhassa kunnes Jessika ja Olli kertoo lähtevänsä jo.

"Meettekö panee" Joonas kysyi virne naamallaan kääntäen katseensa Olliin.
"Oo hiljaa älykääpiö" Olli vastasi ja autti Jessikan ylös maasta. Nuo noukkivat tavaransa mukaan ja häipyivät. Jaaha.

Meitä oli enään kolme. Tosin Isabella näytti myös siltä ettei viihtyisi meidän seurassa enään hirveän kauaa.

Tuo joi kaljaa koska muuta ei ollut jäljellä. Joelhan paiskaisi valkoviinin maahan. Perkele.

Isabella viihtyi meidän kanssa viellä pari tuntia juoden kaljoja.

"Mää taidan lähtee nyt" Isabella totesi ja nousi.
"Tullaan samaa matkaa toho tienpäätyyn asti" totesin tuolle ja nousin Joonaksen vierestä.

"Joonas nouse" sanoin tuolle
"Mhm" Joonas mutisi ja nousi ylös mutta melkein horhjatin kumoon. Joonas taisi juoda raakaa viinaa. Tyhmä.

Kävelimme Isabellan kanssa tien päätyyn asti jonka jälkeen tiemme erkanivat.
Lähdimme Joonaksen luokse.

Pidin Joonasta pystyssä kun tuo nojasi minuun ja heilutteli käsiään selitellen samalla jotain leikkipuistosta.

*Joonas*
"Aby oonks mäh igin kertonu kuinka täydellinen oOt" Joonas sanoi sammaltavalla puheella.
"Et ehkä" vastasin hymyillen.
"Shä oot thosi upee tiiätkö!" Joonas sanoi ylpeänä.
"Oi kiitos Joonas" vastasin.

Me ei mentykkään suoraan Joonaksen luo nimittäin Joonas raahasi meidät leikki puistoon. Tuo istui keinuun ja minä viereiseen keinuun.

Katoin Joonaksen touhuja ja tuo höpsö poika otti kaulastaan ketju korua pois.
Tuo otti korun pois ja nousi keinusta.

Tuo istui maahan ja pyysi minua viereensä. Istuin kiltisti tuon viereen ja odotin innolla tulevaa.

"Aby sä oot toosi täydellinen ja ja" Joonas aloitti. "Joo ja?" Vastasin hymyillen katsoen tuota.

"Haluutko sä seurustella munkaa?" Joonas töksäytti hieman peloissaan.
"HALUAN" vastasin tuolle hymyillen. Itse en tuota oisi uskaltanut sanoa.
Joonas laittoi
Tuon hopeisen ketjun kaulaani ja painoi pienen pusun mun nenän päähän.

"Lähetääks meille?" Joonas kysyi ja minä nyökkäsin.

Kävelimme noin 15-minuuttia puistosta pois päin kunnes pääsimme Joonaksen kotipihaan. Tuo avasi minulle oven ja ohjeisti huoneeseensa.

Joonas kaatoi minut sängylle ja mönki päälleni. "Öitä höpsö" Joonas sanoi puoli unessa. "Öitä hupsu" vastasin ja suukotin tuon hiuspehkoa.

Etsin vielä puhelimeni varmistaakseni onko Isabella kunnossa. Tuo vakuutti kaiken olevan hyvin ja että on käymässä nukkumaan.

Joko tuo seurustelu oli joku känni vitsi
Tai jotain muuta. Unohtakohan Joonas aamuun mennessä mitä sanoi..?

________________________
YES. SELLASTA SETTIÄ TÄLLÄ KERTAA. JOTENKI TYKKÄÄN TÄST LUVUST💞

"The last step before death"Where stories live. Discover now