40 . Little Roadtrip 2/3

13 1 4
                                    

Aby

"ABYYYYY!" Joel kiljui heti aamusta. "Mm?" Mumisin vastaukseksi, olihan tämäkin tapa herätä. "TUOL ON YKS KANA VAPAANA!" Joel jatkoi, räväytin silmäni auki. "Mitä?" Kysyin.
"JOOJOO EIKÄ KUKAA SAA SITÄ KIINNI" Joel sanoi.

Nousin istuma asentoon ja vedin eilisen Joonaksen hupparin päälleni. "Tullaan tullaan" huokaisin.

Heitin släbärit jalkoihin ja kävelin ulko ovesta ulos Joel perässäni. Näin kukon.

"Joel toi on kukko eikä kana" totesin tuolle nauraen. "Haista vittu!" Joel sanoi. "Miten vitus se pääs ulos?" Kysyin kääntäen katseeni Isabellaan ja Joonakseen. "Ei mitään hajua!" Joonas sanoi huvittuneena.

"Yrititteks te nostaa sitä?"
"Ei!" Kuului kaikkien suusta.

Yhtäkkiä Jessikakin tuli ulos Ollin kanssa. "KUKKO!" Jessika kiljui ja hyppäsi Ollin taakse piiloon. "Hyi!" Jessika jatkoi.

"Ohmy täst tulee pitkä viikonloppu jos ette uskalla ees koskee noihin!" Totesin heille ja kävelin kukkoa kohti.

Sain napattua kukon ja ihan vittuillakseni kävelin kukko kädessä muiden luokse, etenkin Joelin ja Jessikan. "HYI VIE SE POIS!" Joel kirkui ja lähti juoksemaan sisälle.
Minä vain nauroin.

"No nytkö täs ollaa voitas varmaa syöttää ne heti?" Isabella totesi.
"Hyvä idea" Joonas komppasi.

-
Olimme saaneet kanat ja kukot syötettyä, nyt söimme itse parhaillaan Joonaksen ja Ollin tekemiä lettuja, Joel oli karannut kokkaamis hommia ulos piha hommiin Isabellan kanssa, mutta kyllä hekin tulivat lopuksi syömään.

En sanoisi että Olli ja Joonas olisivat huonoja kokkeja, heillä nyt tuli vain vähän känää (suunilleen maailman sota) mutt sellaista se on

"Mitäs tehään tänään?" Kysyin Porukalta. "Käytäiskö vaik kaupas ja sit leffa iltaa?" Jessika ehdotti. "Käy"

"Mut en jaksa kyl kauppaan lähtee" Jessika jatkoi kun oli saanut syötyä. "Voithan sä jäädä tänne?" Kysyin. "Mäki sit jään" Olli sanoi. "Joo me voidaan jäädä tänne" Jessika totesi haukotellen.

"Eli Aby, Joonas, minä ja Joel lähetää nyt kauppaan, onks toiveita kaupasta?" Isabella kysyi katsoen kaksiokkoa.

"Kaks Redbullia" Olli totesi ja Jessika nyökkäsi. "Selkee!" Isabella sanoi

Siivosimme keittiön pöydän jonka jälkeen olimme jo pukemassa kenkiä jalkaan lähtöä varten. "Avaimet, lompakko, sytkäri ja tupakat" Joel mutisi itsekseen. "Lesgou" sanoin ja avasin ulko-oven.

Istuimme Joonaksen kanssa takapenkille, Isbe sekä Joel eteen.

-
Nyt hyörimme ja pyörimme jo Heinolan äääs marketissa, meillä ei ollut mitään kunnon ostos listaa vaan tultiin ostamaan mitä tekee mieli.

Isabella ja Joel jäivät tappelemaan jostain keksi paketista kun minä ja Joonas lähdimme hakemaan energia juomia.

Kävelimme hyllyjen välissä käsikädessä.

Kun vihdoin ennätimme energiajuoma hyllyille Joonas otti kaksi redbullia Jessikalle ja Ollille. "Mitä sä haluut?" Kysyin Joonakselta. "Joku maku redbull" Tuo hattarapää totesi.

Nappasin tuolle mustikka Redbullin ja itselleni batteryn. "Mä maksan" sanoin ja näytin tuolle kieltä. "Eeeiii!" Joonas mankui. "Joo kyllä kylläpäs maksan saatana!" Sanoin tuolle virnistäen ja nappasin tuon kädessä olevat Redbullit.

Kaiken tämän säädön jälkeen lähdimme etsimään Isabellaa ja joelia.
Voin sanoa että tuon kaksikon löytämisessä meni hetki... tai ei edes hetki varmaan vittu vartti! Vaikka kauppa oli hiirenpaskan kokonen.

"ISBE!" Huudahdin kun näin tuon jo melkein livahtamassa taas toiseen hylly väliin. "Ai siellä te ootte, me etittiin teitä!" Isabella totesi. "Me etittii teitä" Joonas naurahti tuolle.
"Oottekos te valmiita?" Kysyin katsellen ostoskorin sisältöä. "Joo aikalailla!" Isabella hymähti meille.
"No mennäähääs sit!" Joonas totesi ja työnsi minua selästä kohti kassoja.

"Kylmä osaan ihan kävelläkki!" Totesin Joonakselle hihittäen. "Enpäs usko!" Joonas totesi virnistäen minulle. Hymyilin.

-
"Oliks siinä kaikki?" Kysyin kun olin pamauttanut autonoven kiinni. "Oli!" Isabella totesi pitäen yhtä kauppakassia. "Hyvä"

Lähdimme lampsimaan sisälle.

Avasin muille ulko-oven ja päästin heidät ensin sisälle. "Yks kana, toinen kana-" luettelin kunnes Joonas viimeisenä pysähtyi minun kohdalle. "Mitä kanoja me ollaan nyt?" Joonas sanoi kikattaen, "ootte potpotteija!" Totesin vakavana ja tyrkkäsin tuon ulko-ovesta sisälle taloon.

Nappasin Ollin ja Jessikan Redbullit kauppakassista jonka jälkeen lähdin kohti Takahuonetta.

Hiippailin huoneen ovesta sisälle ja katsoin. Olli piti sormeaan suunsa edessä hiljaisuuden merkiksi, ja muotoili suullaan 'nukkuu' ja osoitti Jessikaa hymyillen, nyökkäsin ja kävelin hiljaa Ollia kohti, Ojensin Redbullit tuolle, "voin maksaa takas" Oöli totesi, "eei tarvii" hymähdin ja lähdin huoneesta.

-
Makoilimme kaikki hämärässä huoneessa katsoen Jotain random leffaa jonka Joel ja Isabella olivat valinneet, leffaa oli jo mennyt varmaan sellainen tunti.

Ulkona oli jo hämärää koska kello oli puolikymmenen illalla, päivä oli mennyt suhtkoht nopeasti. Huomenna olisi vikapäivä täällä ja sitten lähtisimme taaaas kohti oulua.

"Lähteeks jotkut viel ilta röökil?" Kysyin. Kaikkien suusta tuli myöntäviä vastauksia paitsi Isabellan. "Mää en tuu Isabella nukahti jo tähän, enmä viittii liikkuu" Joel totesi hiljaa. Nyökkilimme ymmärtäväisenö ja hiivimme huoneesta pois.

Heitin taas eteisessä samaiset släbärit jalkaani ja astuin ulko-ovesta ulos.

Nappasin röökiaskin taskustani sytkärin kera, ojensin kaikille yhdet syöpäkääryleet ja sytytin omani, jonka jälkeen laitoik sytkänkin kiertoon.

Kun kaikki saivat röökit syttymään sain sytkärin takaisin, tungin sen taskuuni.

Juttelimme ja naureskelimme jotain aivan randomia.

-
Joonas riisui vieressäni turhia vaatekappaleita, olimme siis kaikki menossa nukkumaan, paitsi Joel katseli jo jotain uutta leffaa.

Joonas kävi makuulleen patjalle ja minä tuon viereen, tuo pörröpää veti minut aivan kiinni itseensä, hymähdin tuolle. "Öitä rakas" sanoin Joonakselle, "öitä rakastan suo" tuo sanoi hiljaa. "Mäkin suo" sanoin vielä hymyillen ja suljin silmäni.

----------------------------------------------

"The last step before death"Where stories live. Discover now