28 . School

13 2 3
                                    

*Aby*
"TUUT, TUUT, TUUT"
"Mhmm mitä vittua..." mumisin hiljaa tyynyäni vasten. Korvissani kuului kauhea palosireeni, maailman loppu? Toisin sanoen herätys. Käänsin kylkeä huomatakseni Joonaksen vieressäni.

"Huomenta rakas" Joonas sanoi hiljaa. "Huomenta" Sanoin tuolle hento hymy huulilla.

"Onks pakko nousta?" Sanoin hiljaa. "Perjaattes on, koska maanantai." Joonas tokaisi takaisin.

"Vitun maanantai." Inisin
ärtyneenä ja painoin pääni Joonaksen kaulalle yrittäen paeta todellisuutta. "Voi rakas" tuo sanoi ja asetti kätensä hiuksiini.

Nukahdin uudestaan.

-
"TUUT, TUUT, TUUT" joko taas?
"Abyyy nyt pitäis jo nousta..." Joonas sanoi ravistellen minua hennosti. "Mm" mutisin hiljaa silmätkiinni.

Miten voi paeta todellisuutta ja maailmaa. Enmä vittu jaksa.

Nousin lopuksi istuma asentoon. "Voisuo" Joonas sanoi ja kaappasi minut haliin.

"Sain Joelin suostuteltuu heittää meijjät molemmat kouluu" Joonas sanoi. "Miten sä sen siihe lahjoit?" Naurahdin. "Tarjoon Redbullin ja tupakan"  Joonas kertoi.

"Ahhaa, kaua et se tulee?" Kysyin.
"Vähä yli tunti." Joonas sanoi näpytellen herätyksiä puhelimesta pois, koska olimme molemmat jo nousemassa.

"Suihkuun?" Joonas kysyi. "Joo." Vastasin ja aloin nousemaan sängystä Joonas perässäni.

Hiivimme kylppäriin, ei tässä mitään spa-hetkeä ehdi pitämään mutta pika suihku.

Sain luvan pestä Joonaksen pörrö hiukset, mutta tietysti tuo laittaisi ne vielä omilla hius-tököteillä.

-

"Ootsä kyl niin sulonen" Joonas sanoi tapittaen minua silmiin. Tuo oli minua jonkin verran pidempi. Tuo kiersi kätensä ympärilleni. Siinä oli hyvä olla. Lämmin vesi valui päälle, Joonaksen käsivarret ympärilläni.

-
"Mennääks?" Joonas kysyi. "Joo" sanoin hermostuneena. "Mikä on?" Joonas kysyi huolestuneena.

"Ahdistaa" mutisin vastauksen tuolle, samalla tuo kaappasi minut haliin.
"Onhan sul Jessika." Joonas sanoi.
"Nii enmä siis sitä vaan ku Lukas." Sanoin. "Mitä Lukaksesta?" Joonas kysyi hämmentyneenä.

"Se on munkaa samalla luokalla ja se muo täs ahdistaa" Sanoin hiljaa tuota vasten samalla kun jalka nyki epämukavasti. "Rakas" Joonas sanoi. "Mm?" Sanoin.

"Jos se koskee suhun tai yrittää jotain sä sanot mulle?" Joonas sanoi painokkaasti. "Tottakai sanon, tiiät must enemmä kun mun oma äiti" vastasin tuolle. Naurahdimme.

-
"Hei nyt se Joel tuli!" Huikkasin Joonakselle samalla kun lähdin pukemaan DC- kenkiäni. "Joo tullaan tullaan" Joonas sanoi ja harppoi perässäni. Tuo laittoi släbärit jalkoihin ja avasi oven. Kipitin kiltisti tuon perässä. Joonas meni pelkääjän paikalle ja minä taakse.

"Huomenta!" Kailotin Joelille. "Huomenta huomenta" Joel sanoi väsyneesti. "Tos toi rööki" Joonas sanoi ja ojensi Joelille tupakan. "Thanks" tuo vastasi.

"Heitetää Aby eka." Joel totesi ja lähti ajamaan.

-
"Noni ole hyvä!" Joel sanoi. "Kiitoskiitos" vastasin. Kumarruin vielä etu-penkille Joonaksen puoleen antaakseni pusun. "Ja muista sit mitä sanoin" Joonas sanoi painokkaasti. "Joojoo isi, mut tuun sun luo tänää yöks sit näin btw" sanoin nauraen. "Bet" Joonas sanoi hymyillen samalla kun läväytin auton oven kiinni.

Lähdin harppomaan kohti koulun-ovia. Jessika varmaan olisi meidän vakkari paikalla odottamassa. Tai näin toivoin.

Kävelin lukuisten kaveri porukoiden ohi. Myös lukaksen. Katsoin tuota vain rumasti ja jatkoin matkaa.

"The last step before death"Where stories live. Discover now