Sesler birbirine girerken anında silahını çekerek dönen Darhan'ın kucağına düştü İpek.
"İpek!"
Nuray çığlık çığlığa poşetleri yere attı.
"İpek!!! "
Silahını doğrultup bir hedef görmeye çalışırken İpek kollarının arasında yere düşüyordu.
"İpek abim... İpek."
"Darhan bir şey yap. Ambulansı arayın."
"Anne" dedi İpek. Bu kan dondurdu sanki.
"Yo yo kızım saçmalama... İpek bana bak, bana bak abim... Bir şey yok abim, yok anne falan. "
İnsanlar etraflarına toplanırken ambulans arandı. Nuray ellerini yaranın üstüne bastırıyordu. Afife Hanım pazarın bir ucundan koşup geldi.
"AAAH. İPEK, İPEK YAVRUM."
"Sakın sakın İpek. Gözlerini kapatma sakın. Açılın" diyerek toparlandı. Kızı kucağına aldı hızla.
Nuray - "Açılın, açılın."
Koşar adımlarla arabaya giderlerken Afife Hanım karnına ağrılar girercesine takip ediyordu onları. Nuray arkaya geçtiğinde kızı kucağına bıraktı. Annesi de binince yerine geçip gaza bastı.
"İpek canım, bir şey söyle."
"Oğlum hızlı oğlum acele et."
Darhan dörtlüleri yakmış kornaya basarak ilerliyordu. En yakın hastane Hopa devlet hastanesiydi. Birkaç dakika içinde hastaneye gelmişti. Arabadan inerek bağırdı.
"Yardım edin." Arka kapıyı açtığı gibi kızı tekrar kucağına aldı. Gelen sedyeye yatırdı. "İyi olacaksın abim, korkma."
Sedyeyle birlikte içeriye giderken bir yandan çalıyordu telefonu.
"Giremezsiniz" dedi bir hemşire. Olduğu yerde kalmak zorunda kaldı. Saniyeler içinde jandarma ekipleri geldi. Darhan telaşlı ellerini sıkarken telefonu durmadan çalıyordu.
Nuray, ellerine bakıyordu. Kan içinde kalmıştı elleri. Titriyordu.
"Bana ateş edeni bulun. Pazar yerini didik didik arayın, çabuk" diye bağırdığında asker alelacele işe koyuldu.
"Ay vuruldular çocuğu, vurdular" diye döneniyordu Afife Hanım. Darhan telefonu çıkardığında ekranda Murat adını gördü. Nasıl söyleyecekti? Ne diyecekti?
"Nuray, Murat'a-" diyerek döndüğünde karısını put gibi durmuş, ellerine bakarken gördü. "Nuray!" diye sokuldu sakince. "Kendine gel."
"İpek vuruldu Darhan!" Yaşlı gözlerini kocasının gözlerine sürükledi. "Neden senin arkandaydı? Ne zaman geri geldi? Sen miydin!"
"Şii."
"Seni mi vuracaktı?"
"Sakin ol."
"Seni mi vuracaktı Darhan? Kendini sana siper mi etti? Kim yaptı bunu?"
Ne tarafında tutsalar ellerinde kalan bir şeydi bu.
"Bulacağım."
"Ya ölürse? Ya ölürse Darhan? Biz bunun vebalini taşıyamayız. Sahip çıkamadık mı kıza? Biz o kızın yüzüne nasıl bakarız Darhan? Kim yaptı bunu? Neden yaptı?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YÜREĞİNE MESKEN
ChickLitİpek yetim ve öksüz bir asker kızıdır. Ailesinin kaybı onda büyük bir travma yaratır. Bir gece kız arkadaşıyla dışarıya çıktığında genç ve yakışıklı bir adamla tanışır. Bütün geceyi onunla geçirir ve sabahında onun asker olduğunu öğrenir. Ondan kork...