#1💜

3.3K 188 1
                                    

                  HAPPY READING‼️

"Ma, Pa, [y/n] nak jalan jalan kat luar dulu oke?" ucap seorang gadis bersurai (H/C) kepada orang tuanya.

Dia adalah [F/N], yang biasa di panggil [Y/N].

Lantas, kedua orang tuanya yang sedang makan, menoleh kepada sang anak.

"Boleh tapi kau kene hati hati ya" ucap sang Ibu

"Jaga diri baik baik" timpal sang Ayah

[Y/n] pun mengangguk lalu ia keluar dari rumahnya untuk sekedar berjalan jalan mengenali lingkungan barunya.

Di pertengahan jalan, ia bertemu dengan seorang gadis yang mungkin sedikit muda darinya. Gadis yang ia temui memakai pakaian senada warna kuning, serta kaca mata warna biru.

Gadis itu pun menyadari keberadaan [Y/n] lalu menghampirinya.

"Hai" sapa [y/n]

Gadis itu tersenyum.

"Hai. Kau baru ye kat sini?" tanya gadis itu kepada [y/n]. [Y/n] pun membalasnya dengan anggukan dan senyuman.

"Oh.. Saya Ying!" ucap gadis itu seraya mengulurkan tangannya kepada [y/n].

Dengan senang hati, [y/n] pun menerima uluran tangan itu dengan menjabatnya.

"Aku [y/n]. Senang bertemu dengan kau" balas [y/n].

Gadis yang bernama Ying itu pun tersenyum.

"Oh ya, rumah kau kat mana?" tanya Ying kemudian.

[Y/n] pun menunjukkan rumahnya yang tak jauh darinya.

"Wahh.. Kita jiran!" ucap Ying

[Y/n] pun hanya tersenyum kepada teman barunya itu.

"Kau buat apa kat sini?" tanya Ying kemudian setelah mereka berkenalan.

"Aku jalan jalan je" jawab [y/n] dan Ying pun meng 'oh' kan.

Tak lama kemudian, datang seorang laki laki bertubuh gempal menghampiri mereka.

Laki laki itu menyapa Ying dari kejauhan sampai ia berada di dekat mereka.

"Nah.. Ini Gopal"

Ying memperkenalkan laki laki itu kepada [y/n]. Lantas, [y/n] pun berjabat tangan dengan Gopal dan berkenalan.

"Ying, jom ke kedai Tok Aba!" ajak Gopal.

"Kedai Tok Aba?" beo [y/n].

Gopal pun menoleh ke arah [y/n] dan menganggukan kepalanya.

"Ya! Kedai Tok Aba. Kedai koko terbaik kat Pulau Rintis ni" ucap Gopal dengan gaya khasnya.

[Y/n] yang melihatnya pun hanya meng 'oh' kan.

"Eh, kau nak ikut tak?" ajak Ying.

[Y/n] pun menoleh ke arah Ying dan nampak sedang berpikir.

"Hm.. Boleh lah. Aku ikut korang" jawab [y/n].

Mereka bertiga pun berjalan beriringan menuju Kedai yang dimaksud sambil mengobrol dan bercanda ria. Kadang kadang, mereka tertawa dengan tingkah dan gaya bicara yang Gopal buat.

_____

    Setelah Sampai...

Mereka bertiga pun tiba di Kedai Cokelat yang di maksud Gopal.

"Hai Boboiboy!" sapa Gopal dan Ying kepada seorang laki laki yang memakai topi dino di kedai cokelat tersebut.

Mereka bertiga pun langsung duduk di kursi yang sudah di sediakan.

"[Y/n] kau nak pesan ape?" tanya Gopal kepada [y/n] yang duduk di sebelahnya.

"Samakan saja" jawab [y/n]

Gopal pun mengangguk lalu ia bertanya yang sama kepada Ying. Dan Ying pun meminta pesanannya untuk disamakan.

"Ochobot! Es Cokelat Tarik 3!" teriak Gopal kepada sebuah robot kuning yang sedang membuat minuman.

Robot kuning yang di ketahui bernama Ochobot itu, langsung mengangguk dan menyiapkan pesanan Gopal.

Setelah selesai, pesanan itu pun di antarkan oleh Boboiboy ke meja tempat mereka bertiga duduk.

Manik mata Boboiboy, menangkap seorang gadis yang tengah duduk di antara mereka. Ia merasa tak kenal dengan gadis itu. Lalu, Boboiboy menyenggol lengan Gopal dan memberi isyarat sambil melihat gadis itu.

Gopal pun mengerti dengan apa yang dimaksud Boboiboy. Segera, ia memperkenalkan gadis itu kepada Boboiboy.

Akhirnya, Boboiboy dan [y/n] pun berkenalan dan menjadi teman saat itu juga.

"Boboiboy! Ambil pesanan ni!" teriak Ochobot dari arah tempat pembuatan minuman cokelat.

"Aku pergi dulu ya!" pamit Boboiboy kepada teman temannya.

Mereka bertiga pun mengangguk sambil meminum minumannya.

"Eh Gopal, jam apa tu?" tanya [y/n] ketika antensinya tertarik melihat jam tangan yang digunakan oleh Gopal.

Gopal pun melirik sekilas jam yang digunakannya dan langsung bergaya khasnya.

"Haa!! Ini jam kuasa aku!" ucapnya sambil mengelus elus jam tangannya tersebut.

Mendengar jawaban Gopal, tentu membuat [y/n] mengernyitkan dahinya.

"Jam kuasa? Kuasa apa tu?" tanya [y/n] sambil memandang jam milik Gopal.

"Ni jam kuasa dari Ochobot! Jam kuasa ni bagi aku kuasa.. Dan kuasanya ialah, aku boleh tukar semua benda menjadi benda lain. Hebat kann...!?" ucap Gopal dengan bangga.

[Y/n] yang melihatnya pun hanya terkagum kagum. Lalu, antensinya melirik jam tangan yang dipakai Ying. Ia pun menanyakan hal yang sama kepada Ying.

"Nah ini pula, jam kuasa Ying. Sama juga dari Ochobot! Kuasanya ialah memanipulasi masa!" ucap Gopal sambil mengangkat tangan Ying dengan tinggi sampai jam kuasanya terlihat.

[Y/n] pun sama kagumnya setelah melihat jam kuasa mereka berdua.

"Wahh.. Kawan kawan baru aku superhero!" ucap [y/n] sambil bertepuk tangan kagum.

Ying yang mendengarnya pun tersipu malu dan hanya tersenyum. Sedangkan Gopal, ia membanggakan dirinya sendiri sebagai superhero bumi.

💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨

  Bersambung ....

Jangan lupa vote yaa!!

Sorry yaa kalau part 1 nya kurang suka(^v^)


      See youuuu

💜KAIZO X YOU✨Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang