HAPPY READING‼️
Kini, mereka sudah sampai di Stasiun Tapops. Papa Zola pun langsung saja memarkirkan Kapal Angkasa Kebenaran.
Setelah di parkirkan, mereka semua pun berbondong bondong keluar dari kapal angkasa.
Namun setelah mereka turun, mereka merasa aneh. Bagaimana tidak, keadaan Stasiun Tapops sangat sepi dan lampu lampu pun semuanya redup.
Mereka saling lirik sambil mengernyitkan dahi mereka penuh kebingungan.
"Eh kenapa disini gelap sangat?" tanya Boboiboy heran sambil melihat sekeliling.
"Ihh gelapnya.." ucap Ying sambil berpegangan tangan dengan Yaya.
"Semua orang pun kemana? Senyap je.." timpal Fang.
Tiba tiba, dari arah depan terlihat ada seseorang yang berlari menuju ke arah mereka.
"Eh, itu Nut bukan?" tanya [y/n] kala menyadari siapa seseorang yang sedang berlari itu.
Mereka pun langsung menoleh dan menyipitkan matanya.
"Korang!"
Dan benar saja, ternyata yang berlari itu adalah Nut. Nut menghampiri mereka dengan nafas yang sedang di atur.
"Stasiun.. Stasiun.. Stasiun ni kene serang!" ucap Nut setelah menetralkan nafasnya.
"HAH KENE SERANG!?" Pekik mereka bersamaan.
"Siapa yang berani serang stasiun ni hah!?" tanya Kaizo.
"Nut tak pasti.. Alien tu punya kuasa yang dapat merubah segala benda menjadi patung!" jawab Nut.
"APAA!?"
"Jadi, sekarang kemana semua orang!?" tanya Boboiboy seraya panik.
"Semua alien mop kat sini termasuk Komandan Ko Ko Ci, Laksamana Tarung, Sai, dan Shielda telah dirubah oleh alien tu jadi patung. Dan sekarang, alien tu tengah cari Nut dan untungnya korang dah sampai kat sini.." jawab Nut.
Mereka semua kembali terkejut dengan apa yang dikatakan oleh Nut barusan. Mereka pun berpikir bagaimana cara melawan alien itu dan menyelamatkan yang sudah menjadi patung.
"Dimana alien tu sekarang?" tanya [y/n].
"Dia ada kat hanggar utama bersama power sphera nya sekali" jawab Nut.
"Oke semua.. Kita ke hanggar utama sekarang. Tapi, kita kene berhati hati agar tak ketahuan.. Kita kene mengendap endap dan tangkap dia segera" ucap Kaizo memberi arahan.
Mereka pun menganggukkan kepala sebagai tanda setuju.
"Emm.. Papa nak tunggu kapal angkasa je ya.. Jom Ochobot, Iser! Dadahh.." langsung saja, Papa Zola berlari memasukki Kapal Angkasa sambil menarik tangan Ochobot dan Disguiserbot. Ochobot dan Disguiserbot pun terkejut namun mereka tetap mengikuti Papa Zola ke dalam Kapal Angkasa.
"Haihh.. Penakut betul" komentar Fang.
Mereka pun tak terlalu mempedulikan Papa Zola yang berlari masuk ke dalam Kapal Angkasa.
"JOM!"
Mereka semua langsung berjalan beriringan menuju ke hanggar utama dengan Kaizo dan [y/n] yang paling depan di antara mereka.
Saat hampir sampai di hanggar utama, mereka mendengar seperti ada suara tertawa dari dalam sana.
"HAHAHAHA!!"
Suara tertawa itu sangat keras dan menggelegar seruangan hanggar utama tersebut.
Tentu saja, Kaizo yang berada paling depan pun memberhentikan mereka agar tidak melanjutkan berjalan. Mereka pun berhenti sesuai aba aba Kaizo.
"Kejap aku nak tengok dulu sekejap" ucap Kaizo.
Kaizo pun berjalan duluan dan langsung mengintip di sela sela pintu hanggar utama yang sedikit terbuka.
Betapa terkejutnya Kaizo, ia melihat ada alien dan disana banyak patung yang menyerupai orang. Yap, tak lain dan tak bukan itu adalah patung Komandan dan Laksamana.
"Korang.. Tengok tu.." ucap Kaizo berbisik sambil menunjuk ke arah hanggar utama yang lampunya redup.
Mereka pun berjalan dengan sangat pelan untuk melihat apa yang di tunjuk oleh Kaizo barusan. Tak lama kemudian, mereka pun terkejut dan melototkan mata seraya tak percaya dengan apa yang mereka lihat.
"Sekarang ni.. Macam mana Kapten?" tanya [y/n] seraya dengan kepanikannya tersendiri.
"hmm.. Aku, Boboiboy, Gopal, dan Fang akan mengendap endap masuk ke dalam dan menangkap alien itu. [Y/n], Yaya, Ying, dan Nut, korang tunggu kat sini jangan ikut masuk. Bila nanti ada hal tak terduga terjadi, korang boleh tolong kita" ucap Kaizo.
Mereka pun mengangguk dan mengikuti arahan yang Kaizo berikan.
Kaizo, Boboiboy, Gopal, dan Fang pun mengendap endap masuk ke dalam hanggar utama tersebut. Mereka membuka pintu hanggar utama menggunakan pin.
Tak lama kemudian, pintu pun terbuka dan memperlihatkan cahaya yang meredup di dalam hanggar utama tersebut.
"Ishh.. Gelap betul" ucap Fang berbisik dengan suara yang sangat pelan.
Tiba tiba..
Ceklek..
Tiba tiba saja, lampu menyala dan hanggar utama tersebut menjadi terang.
Mereka pun terkejut dan menoleh ke arah saklar lampu. Disana mereka melihat Gopal yang baru saja menyalakan lampu tersebut.
"GOPALL!?"
"Apa? Kata gelap? Aku nyalakan lah lampu ni.. Tak tau terima kasih betul"
"Hahahahaa!!! Ada mangsa baru lagi!?"
______________________________________
Bersambung ...
Hehe sorry yaa author gantung biar kalian pada penasaran :v
Janlup komen dan vote yaaa!!!
Pict Kaizo☝🏻👀
See youuu!!
KAMU SEDANG MEMBACA
💜KAIZO X YOU✨
Random-Belum Tamat- ☂️|| Berawal dari seorang gadis pindahan dari Kuala Lumpur ke Pulau Rintis. Ia pindah dikarenakan pekerjaan orang tuanya yang menyebabkan ia juga ikut pindah ke Pulau Rintis. Tak sangka, kepindahannya ke Pulau Rintis membawanya berpet...