#7💜

1.2K 116 0
                                    

                 HAPPY READING‼️

Di sebuah kapal angkasa ...

"Ada apa kapten panggil kita orang ni?" tanya Boboiboy ketika ia sudah sampai di kapal angkasa milik Kaizo.

Ia dan teman temannya di panggil oleh Kaizo lewat jam kuasa mereka.

"Huhh.. Baru je aku dapat menangkan game. Ehh kapten kacau aku" ucap Gopal lalu ia mendapat tatapan tajam yang mencekam dari Kaizo yang membuat dirinya bungkam seketika.

"Ada apa ni kapten?" tanya Yaya saat melihat Kaizo sedang memperhatikan alat pengesan power spheranya.

Kaizo pun memberi kode agar mereka semua berkumpul di hadapannya. Mereka yang paham pun, segera berjalan menghampiri Kaizo.

"Hm.. Aku rasa, power sphera tu ada kaitannya dengan budak gadis tadi" ucap Kaizo.

"Budak gadis? Maksud kapten, [y/n]?" tanya Boboiboy.

Kaizo pun membalasnya dengan anggukan.

"Alat pengesan ni tiba tiba berfungsi saat dia dekat dengan aku" ucapnya

"Hm aku rasa, power sphera tu memang ada kaitannya dengan [y/n]. Sebab, masa aku tengok kalung yang dia pakai, aku rasa ada yang janggal dengan kalung tu. Aku juga merasa kenal dengan tanda yang ada kat kalung tu" ucap Fang yang tiba tiba membuka suara.

Seketika itu juga, semua orang yang ada di sana menoleh ke arah Fang.

"Apa maksud kau Fang? Tanda? Tanda apa?" tanya Boboiboy sambil menatap Fang dengan heran.

"Aku rasa, kalung tu adalah penyamaran dari Disguiserbot" ucap Fang.

"Disguiserbot?" beo mereka kecuali Kaizo.

"Power sphera kuasa penyamaran ke tu?" tanya Yaya

Fang menganggukkan kepala lalu ia sempat menoleh Kaizo yang sedari tadi menatapnya dengan tatapan seolah bertanya. Fang yang mengerti pun, langsung menjelaskan kembali tentang apa yang dimaksudnya.

"Ya. Aku rasa, kalung tu adalah penyamaran dari Disguiserbot. Sebab, ada tanda bintang kat kalung tu. Menurut data dari Databot, ia pernah menjelaskan kalau penyamaran Disguiserbot dapat diketahui dengan ada tanda bintang yang sedikit aneh pada suatu benda yang disamarkan olehnya" jelas Fang.

Mereka semua pun menganggukkan kepalanya seolah paham dengan apa yang dijelaskan oleh Fang barusan.

"Jadi.. Sekarang ni macam mana?" tanya Ying setelah ia paham.

"Kita nak suruh dia mengaku kalau dia punya Disguiserbot itu ke?" tanya Gopal sambil memandang Kaizo yang sedari tadi diam.

"Aku rasa.. Kita tak akan suruh dia mengaku" ucap Boboiboy.

Mendengar ucapan Boboiboy, membuat Kaizo menoleh ke arahnya lalu ke arah Gopal secara bergantian.

"Betul. Kita tak kan suruh dia mengaku. Sebab, dia tak mungkin akan mengaku soal ini. Kita tunggu masa yang tepat untuk dia mengakui sendiri" ucap Kaizo.

💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨

   Bersambung ....



Sorry kalau bab ini pendek hhe.. Soalnya author lagi krisi ide nihhಥ⌣ಥ

Author usahain, bab selanjutnya sedikit lebih seru!

Dukung author terus yaaa... Dengan cara, vote banyak banyak(´∀')

Yaudah segitu aja, pantauin terus cerita ini sampai selesai yaaa


See youuuuuu

💜KAIZO X YOU✨Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang