HAPPY READING‼️
Di stasiun Tapops, tepatnya di tempat latihan ...
"Dey Gopal! Bagi air tu sikit" ucap Fang meminta minuman yang sedang diminum oleh Gopal.
"Mana boleh! Kalau nak, ambillah sendiri" ucap Gopal sambil memutar bola matanya malas. Ia meminum minumannya sambil mendelik ke arah Fang.
Melihat itu, Fang menjadi geram.
"Kedekut!" ucap Fang lalu menghembuskan nafas kesal.
Tak lama kemudian, ada sebuah tangan yang menyodorkan 1 gelas minuman tepat di depan wajah Fang. Sontak saja, Fang mendongak dan mendapati Boboiboy tersenyum sambil menyodorkan minuman untuknya.
"Nah.. Kau boleh minum aku punya!" ucap Boboiboy
"Ehh.. Takpe ke? Kalau kau belum minum macam mana?" tanya Fang sebelum menerima minuman itu.
"Alah takpe.. Aku bawa dua ni. Satu, buat kau jelah" ucap Boboiboy.
Dengan senang hati, Fang menerimanya lalu meminumnya. Sebelum itu, ia sempat melirik Gopal lalu mendelik kesal.
"Terima kasih Boboiboy~ kau ni.. Memang kawan baik aku!" ucap Fang sambil menjulurkan lidah ke arah Gopal.
Melihat itu, Gopal menjadi geram dan menatap Fang dengan kesal. Namun, Fang tak mempedulikannya, ia terus meminum minumannya sampai habis.
"Istirahatlah dahulu sebelum korang berlatih kembali" ucap Komandan Ko Ko Ci yang tiba tiba datang dengan Laksamana Tarung.
Melihat itu, Boboiboy dan yang lain langsung memberikan salam hormat ala Tapops kepada Komandan dan Laksamana mereka.
"Macam mana? Dah ada kemajuan?" tanya Laksamana Tarung sambil menyilangkan kedua tangannya di dada.
"Erkk.. Baru sikit sikit je Laksamana. Tapi, kita orang akan berusaha dan terus berlatih untuk menangkan pertandingan tu" ucap Boboiboy lalu disambung dengan anggukkan dari Fang dan Gopal.
"Bagus! Macam ni lah yang saya nak!" ucap Laksamana Tarung.
Tak lama kemudian, kedengaran suara pintu arena latihan mereka terbuka. Terdapat 2 orang yang baru saja memasukki tempat itu.
Melihat itu, segera mereka memberikan salam hormat dan dibalas kembali oleh kedua orang yang baru datang tersebut.
"Ehh.. Kapten Kaizo? Bila sampai?" tanya Komandan Ko Ko Ci sambil menghampiri Kaizo.
"Baru je" ucapnya.
Lalu, manik mata Komandan Ko Ko Ci menangkap sebuah Power Sphera yang sedang bergelayut di tangan [y/n].
"Eh Sinarbot? Macam mana ada dengan korang ni?" tanya Komandan Ko Ko Ci yang terkejut melihat Sinarbot.
Lalu, [y/n] pun menjelaskan asal usul Sinarbot yang diselamatkan oleh mereka dari kejaran A Du Du dan Probe.
Mendengar penjelasan tersebut, membuat Laksamana Tarung bertepuk tangan dan memberikan mereka pujian.
"Wah! Hebat! Tak sangka, korang dapat jumpai Sinarbot! Tahniah, dan terima kasih!" puji Laksamana Tarung.
[Y/n] dan Kaizo pun hanya menebarkan senyumannya.
"[Y/n], hantarkan Sinarbot kat bilik Power Sphera!" titah Komandan Ko Ko Ci kemudian.
"Siap Komandan!"
Langsung saja, [y/n] berjalan keluar dari tempat latihan tersebut bersama Sinarbot untuk menuju ke kamar Power Sphera.
Di perjalanan, [y/n] berpapasan dengan Yaya dan Ying. Langsung saja, ia menyapa kedua temannya tersebut.
"Hai korang!" sapanya.
"Eh? Hai [y/n]!" sapa Yaya balik.
"[Y/n] bila kau balik?" tanya Ying
"Baru je"
Lalu Yaya dan Ying melihat ke arah Sinarbot yang masih bergelayut di tangan [y/n].
"Eh power sphera apa ni?" tanya Ying sambil berjongkok menyetarakan tingginya dengan power sphera itu.
"A-aku.. Sinarbot!" jawab Sinarbot
"Sinarbot?" beo Yaya
"Iya.. Ini Sinarbot! Tadi masa kat Planet Akbara, aku dan Kapten Kaizo selamatkan dia dari kejaran A Du Du dan Probe" jelas [y/n].
Mendengar itu, Yaya dan Ying membalasnya dengan anggukan singkat.
"Okelah [y/n] kita orang nak melatih Boboiboy dan yang lain dulu" ucap Yaya dan di sambung anggukan oleh Ying.
"Oke! Aku pun nak ke bilik Power Sphera" ucap [y/n].
Mereka bertiga pun saling berpamitan lalu melambaikan tangan, dan berpencar.
💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨
Bersambung ....
See you next chapter(^~^)
KAMU SEDANG MEMBACA
💜KAIZO X YOU✨
De Todo-Belum Tamat- ☂️|| Berawal dari seorang gadis pindahan dari Kuala Lumpur ke Pulau Rintis. Ia pindah dikarenakan pekerjaan orang tuanya yang menyebabkan ia juga ikut pindah ke Pulau Rintis. Tak sangka, kepindahannya ke Pulau Rintis membawanya berpet...