HAPPY READING‼️
"Macam mana misinya Kapten?" tanya Komandan Ko Ko Ci kepada Kaizo.
Ya, sekarang mereka sedang berada di hanggar utama di stasiun Tapops. Disana juga ada Boboiboy dan yang lainnya.
"Hm misinya berjalan dengan lancar berkat [y/n]" jawab Kaizo sambil melirik sekilas ke arah [y/n].
Mendengar itu, [y/n] hanya menunjukkan senyuman tipis.
"Bagus! Tahniah buat korang berdua!" ucap Komandan Ko Ko Ci kepada mereka.
"Tak sangka kau berjaya dalam misi pertama ni! Tahniah!!" sambung Laksamana Tarung.
[Y/n] hanya tersenyum sedangkan Kaizo, ia juga tersenyum namun tersenyum tipis.
"Oke.. Hari ni takda misi, korang boleh berehat" ucap Laksamana Tarung.
Mereka semua yang ada di sana pun mengangguk lalu hormat ala Tapops. Lalu, mereka pun bubar dari hanggar utama.
"[Y/n]!" panggil seseorang kepada [y/n].
Yang di panggil pun menoleh dan tersenyum mendapati kedua temannya melambaikan tangannya.
"Yaya? Ying?" beo [y/n].
Yaya dan Ying pun menghampiri [y/n] sambil tersenyum riang.
"Nak ke kantin tak? Kau mesti lapar" tawar Ying
"Hm.. Okelah" jawab [y/n].
"Jom!"
Mereka bertiga pun berjalan beriringan menuju ke kantin Tapops.
Setelah sampai di kantin, mereka melihat Boboiboy, Gopal, dan Fang sedang makan bersama. Segera, mereka pun menghampiri mereka bertiga dan duduk untuk bergabung.
"Hai korang!" sapa Ying
Mereka bertiga pun menoleh dan tersenyum mendapati ketiga gadis tersebut menghampiri mereka.
"[Y/n], Ying, korang nak pesan apa? Biar aku yang pesankan" ucap Yaya
"Emm.. Apa apa jelah" jawab Ying
"Makananku samakan denganmu saja Yaya" jawab [y/n].
Yaya pun mengangguk lalu ia melenggang pergi untuk memesankan mereka makanan.
"Emm.. Sedapnya makanan ni!" ucap Gopal sambil memakan makanannya dengan lahap.
"Mestilah sedap! Aku yang bayarkan kau.." ucap Fang sambil mendengus kesal.
Mendengar itu, Gopal hanya cengengesan sambil menatap Fang.
"Alahh.. Terima kasih Fang! Kau memang kawan baik aku" ucap Gopal merayu Fang.
Melihat itu, Fang hanya bergidig ngeri lalu melanjutkan aktivitas makannya.
"Eh? Bukan ke aku kawan baik kau?" ucap Boboiboy sambil menyenggol lengan Gopal yang berada di sebelahnya.
"Kau jadi kawan baik aku, kalau kau nak bagi aku banyak makanan dan bayarkan aku" ucap Gopal sambil memakan kembali makanannya.
Mendengar itu, Boboiboy sweetdrop.
"Hishh.. Tak baik macam tu Gopal!" ucap Ying sambil sedikit menatap Gopal dengan tatapan tajam.
"Hehe.. Maafkan aku Boboiboy. Aku gurau je.. Kau memang kawan baik aku!" ucap Gopal lalu merangkul bahu Boboiboy.
Mendengar itu, Boboiboy hanya bisa tersenyum tipis. Sedangkan Fang, entah kenapa ia merasa geli melihat pemandangan di depannya itu.
Tak lama kemudian, manik mata Fang melihat ke arah [y/n] yang memakai pakaian seperti milik Kaizo, pikirnya.
"Eh [y/n]" panggil Fang
[Y/n] yang merasa di panggil pun menoleh ke arah Fang dan menatapnya seolah bertanya.
"Kau guna baju siapa tu?" tanya Fang sambil melihat lihat kaos lengan pendek yang di gunakan oleh [y/n].
"Ah ini.. Ini baju Kapten. Dia pinjamkan aku sebab aku lupa bawa baju ke Kapal Angkasa dia. Dan akhirnya, dia meminjamkan aku baju ni" jawab [y/n].
Mendengar itu, Fang terkejut dan langsung terbatuk karena tersedak makanan.
"Uhukk.. Uhukk.."
Fang segera mengambil minuman Gopal dan meminumnya untuk memberhentikan batuknya.
"Dei! Apa ni!?" protes Gopal
Setelah meminum minuman Gopal, Fang pun menghembuskan nafasnya gusar.
"Kenapa Fang?" tanya Ying
"Aku hairan lah.. Bila aku nak pinjam baju kat Kapten, aku tak di bolehkan dan dia malah marahi aku. Dan sekarang? Dengan mudahnya, dia pinjamkan kat kau" ucap Fang
Mendengar itu, [y/n] hanya tersenyum kikuk dan menggaruk tengkuknya yang tak gatal.
"Aish.. Itu je?" tanya Boboiboy
Fang tak menghiraukan Boboiboy, ia melanjutkan makannya sampai habis.
"Nah makanan korang.. Sorry lambat sangat" ucap Yaya yang baru datang dan langsung memberikan makanan untuk [y/n] dan Ying.
Segera, [y/n] dan Ying pun menerimanya lalu memakannya.
💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨💜✨
Bersambung ...
Sorry yaa kalau bab ini ceritanya gak jelas..
Intinya, kalau suka, jangan lupa vote yaa.. Biar author tambah semangat(^v^)
Oh iya, selamat Hari Raya Idul Fitri 1445 H, Minal Aidin Wal Faizin, Mohon Maaf Lahir dan Batin🙏🏻✨
(Bagi yang merayakan)See youuuuuuu
KAMU SEDANG MEMBACA
💜KAIZO X YOU✨
Random-Belum Tamat- ☂️|| Berawal dari seorang gadis pindahan dari Kuala Lumpur ke Pulau Rintis. Ia pindah dikarenakan pekerjaan orang tuanya yang menyebabkan ia juga ikut pindah ke Pulau Rintis. Tak sangka, kepindahannya ke Pulau Rintis membawanya berpet...