Jarvis Tony'i ayıltmayı başarınca onu salona indirdi ve koltuğa oturttu.
Jarvis: Afganistan'da esirken, sen zırhını çalıştır diye teröristleri oyalamaya gitmişti. Sen "Lisa,Hayır" dediğinde o "Lisa,Evet" diye cevap vermişti. Bu defalarca kes aranızda dolanan ufak bir mesaja dönüştü. Biliyor musun Lisa burdan gitmeden önce bir gün bana, sen ona ilk Lisa dediğinde geri kalan herşeyi yok saydığını ve midesinde kelebeklerin uçuştuğunu söylemişti.
Tony: Bana bunları anlatma Jarvis, sonuçta gitti. Beni ortada bıraktı.
Jarvis: Sen ona kızabilecek son insan bile değilsin Anthony.
Tony: Bana Anthony deme
Jarvis: Bunu benden isteyen Lisa'ydı. Demeyecektim ama kararımı değiştirmeme neden oldun.
Tony: Her neyse neden ben ona kızamıyormuşum ki. Ona kızmaya en çok hakkı olan kişiyim ben.
Jarvis: Bebeği düşürdüğü zaman yanına bile gitmedin Anthony, asıl sen onu ortada bırakmıştın ama ne var biliyor musun? Lisa içindeki herşeyi bastırdı bebek haberi olmasaydı seninle tekrar olmaya hazırdı.
Tony: Madem hazırdı neden gitti Jarvis?
Jarvis: Neyi anlamıyorsun Anthony, burda kalsaydı sen o bebeğe babalık yapar mıydın? Yaparsan Lisa'yı ihmal edicektin kendini suçlayacaktın, ama eğer bebeğe babalık yapmazsan...
Zırh kollarını aynı Tony'in her zaman yaptığı gibi iki yana açıp başını hafifçe sağa yatırdı.
Jarvis: İşte o zaman sen kendini bebek için suçlarken, Lisa da herşeyin nedeni olarak kendini görecekti ve o da kendini suçlayacaktı. Yani mutlu bir hayatınız yada mutlu bir son yazma şansınız olmayacaktı.
Tony: Öyle bir konuşuyorsun ki sanki şimdi var.
Jarvis: Yok o şansı sen Pepper ile yakınlaşarak kaybettin Anthony. Bugün burda ne yaşıyorsan bunun tek suçlusu sensin. Sakın kimseye kızmaya kalkma.
Tony: Ben zaten en çok kendime kızıyorum Jarvis. Ama savaşmadan gitmesi de canımı yakıyor. Onun olmayacağını bilmek canımı yakıyor. Ondan bir iz bulamamak canımı yakıyor. Lisa ile ilgili herşey canımı yakıyor.
Jarvis: Biraz daha canını yakmama izin ver Anthony.Tony birşey diyemeden Jarvis bir kayıt başlattı. Tony'in Lisa'yı gören gözleri dolmaya başladığın da hasret ile koca bit iç çekti.
Tony: Kapat izlemek istemiyorum.
Jarvis: İzlemek istiyor musun diye sormuyorum. Bunlarla yüzleşmen gerek. Çünkü canı yanan tek sen değilsin.
Görüntüler yeniden başladığın da Tony sessizce izliyordu. Son anda geri dönüp dolabtan Tony'in bir kucak penyesini alan Lisa, Tony'in yüzünde buruk bir gülümseme bırakmıştı. Göz yaşları akmaya başladığın da Tony bir çocuk gibi hıçkırarak ağlamaya başladı. Jarvis zırh ile yanına oturduğun da Tony zırhına sarıldı.
Jarvis: Lisa giderken seni, bana ve zırhlara emanet etti Anthony. Biz senin yanındayız.
Jarvis Lisa'nın ona öğrettiği şekilde Tony'in saçları ile oynamaya başladı. Tony uyanana kadar görüntüleri defalarca izlemişti. Tony'in nefesi düzene girdiğin de Jarvis zırhın parmaklarını Tony'in saçlarından çekmedi.Zil çaldıktan bir kaç saniye sonra Jarvis kapıyı açtı. Tony zırhtan ayrılıp ayağa kalktı. Eli havada kalan zırh komik dursa da Tony buna gülmedi.
Tony: Bana söylemeden kapıyı açmaman gerek Jarvis. Programında bu yok.
Jarvis: Programdan daha öte olduğumu sende çok iyi biliyorsun Anthony.
Peter: İstemezsen gidebilirim. Benim yüzümden kavga etmeyin.
Tony şaşkınca çocuğa döndü. Çocuk da Tony kadar kötü haldeydi. Gözleri ağladığını belli edercesine şişmişti. Göz altları ve burnu da kıpkırmızıydı. Arada çektiği burnu da ağladığını destekliyordu. Tony atlattığı şaşkınlığı ile hızla çocuğa ilerledi.
Tony: İyimisin Peter?
Peter: Sen ne kadar iyiysen ben de o kadar iyiyim.
Tony Peter'ın da durumdan haberi olduğunu netleştirince hızla çocuğa sarıldı. Çocuk bunu beklercesine kollarını sırtına doladı ve hıçkırarak ağlamaya başladı.
Peter: Bizi bıraktı, bana konuşma fırsatı bile vermedi bir mektup ve gitti.
Tony: Biliyorum evlat, biliyorum.
Peter daha fazla ayakta duramamış olsa gerek ki yere çöktüğünde Tony de ona uyum sağladı. Bir saate yakın orda öylece durdu Tony. Peter ile ağladı. Zırhının ona yaptığı gibi, Lisa'ya yaptığı gibi oynadı çocuğun saçlarıyla Tony. Peter'ın git gide mayıştığını farkedince hafifçe güldü. Öz kardeş değillerdi belki ama ablası gibi o da dayanamamış ve Tony'in kollarında uyumuştu. Çocuğu kucağına alarak yatağa götürdü. Lisa'nın aksine Tony, Peter'ı kardeşi gibi değil oğlu gibi görüyordu. Üstünü örtüp son kez baktı çocuğa ve sessizce odadan çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Stark'ın Doğuşu
FanfictionIf Not Us, Who? If Not Now, When? . . . . BİZ DEĞİLSEK, KİM? ŞİMDİ DEĞİL İSE, NE ZAMAN?