" sorry lambat " tegur hayden , dia menghulurkan air kepadaku dan aku menyambut hulurannya
" terima kasih " kataku dan dia hanya senyum , aku meneguk air dengan rakus dahaga betul . Aku sedar yang di memandang ke arahku lalu aku memandang ke arahnya
" kenapa ? " tanya ku
" nothing , saja menikmati keindahan tuhan " dia senyum sehingga menampakkan lesung pipinya
Muka aku sudah merah semerah tomato , aku berdehem lalu memandang ke arah lain .
" kenapa bawak saya ke sini ? " tanya ku
" saja sebab aku rasa kau suka tempat yang tenang selain pantai kan ? so aku bawak lah kau datang sini sebab aku rasa taman ni pun tenang tak ramai orang " jelasnya sambil menyilangkan tangan di dada
Aku hanya ' ooo ' kan sahaja , lama kami berada di situ sehinggala tak perasan yang sudah masuk waktu asar .
" alamak saya tak zohor lagi lah awak " kata ku dengan cemas
" jom kita cari surau dekat dekat sini aku pun tak zohor lagi lepastu kita balik " balasnya , aku hanya mengangguk
kami membawa kaki kami menuju ke kereta , masuk sahaja di dalam kereta terus dia memandu mencari surau yang berdekatan . Jumpa sahaja surau terus kami masuk ke dalam solat terlebih dahulu .
Selesai sahaja solat kami beransur pulang , dia terus hantar aku pulang katanya esok dia akan amik hantar aku ke office sebab kereta aku masih di office Tan Sri Firdaus .
Sampai sahaja di rumah aku macam biasalah dia tunggu aku masuk dulu baru dia beransur pulang .
**
Keesokkan paginya , hayden datang mengambil aku di rumah lalu menghantar aku ke office. Katanya kereta dah ada dekat office sebab orang dia tolong hantarkan dekat sana . Sampai sahaja di tingkat office ku , aku menuju ke arah bilik .
Aku melabuhkan punggung ku di atas kerusi lalu bersandar dan memejamkan mata , tanpa aku sedari aku terlena , sekitar 30minit baru aku terjaga . Aku menekan intercom untuk memanggil kak lin , masuk sahaja kak lin terus dia memberitahu apa yang harus aku lakukan pada hari ini . Tak banyak hanya perlu ke tapak site pukul 11 nanti , sekarang baru 9:45 pagi .
Sementara menunggu aku check segala report dan document yang ada . leka punya leka dah nak hampir pukul 11 pagi nasib baik lah kak lin yang datang ketuk pintu kalau tak hmmm nampaknya tak pergila site harini . Kunci kereta audi Rs7 dan bag tangan bonia aku capai , aku menuju ke kereta lalu memandu ke tapak site .
Sampai sahaja terus aku mengenekan topi keselamatan , aku berjalan menghampiri tuan osman .
" assalamualaikum cik aisyana " tegur nya
" waalaikumussalam tuan osman " balasku
" so shall we ? " tanyanya aku hanya mengangguk
Dia memberitahu segala progress berkenaan bangunan yang akan sedang di bina ini , sedar tak sedar dah hampir siap ada lagi 20% je , tinggal masukkan barang kemas apa yang patut then launching . Tuan osman punya kerja sangat sangat la tip top .
" baiklah apa apa teruskan update ye tuan osman , saya minta diri dulu "
Dia hanya mengangguk , sambil mencabut topi keselamatan aku memandang jam di tangan sudah hampir pukul 1 petang , dah nak masuk waktu lunch . Aku menuju ke arah kereta tetapi bukan kereta aku tapi kereta belakang aku , siapakah mereka ? ye mereka lah , mereka berenam .
Aku mengetuk tingkapnya lalu raihan menurunkant cermin tingkap " jom pergi makan then kita singgah supermarket kejap " kata ku
" alright miss , dah bagitahu leo ke miss " tanyanya
" not yet , tolong bagitahu ye . follow je saya " kataku sebelum aku berlalu pergi dan mereka mengangguk kan sahaja
Aku memandu menuju ke gerak yang tak jauh dari tapak site dan tak jauh dari supermarket . Kedai yang mensajikan tomyam itu aku tuju , sampai sahaja aku turun dan di ikuti oleh mereka berenam lalu kami membawa kaki memasuki kedai itu .
Dapat sahaja tempat duduk terus kami order . sambil menunggu mataku melilau di setiap kedai ramai jugak orang , ada yang berfamily, seorang dan juga berpasangan .
" lepasni kita pergi supermarket beli barang lepastu pergi rumah anak yatim indah ye " kataku sambil memandang ke arah mereka
" nak melawat diaorang ke miss ? " soal lucas
" yup , dah lama sya tak melawat diaorang rindu pulak " balasku dengan ceria
" nak selit mainan boleh miss ? " soal zyden ragu ragu
" ikut awak lah nanti saya jugak yang bayar " balas ku
" ya itulah yang saya mahu " kata zyden
Aku hanya boleh ketawa melihat gelangatnya , sembang punya sembang makanan pun sampai . Kami menjamu makanan itu , habis je terus aku membuat pembayaran dan terus menuju ke supermarket .
Sampai sahaja di supermarket kami menarik 3 troli , kami mengambil biskut , air , coklat , barang basah , barang kering semua kami ambil . kami memunuhkan kesemu troli itu dengan makanan . Tak lupa juga membeli mainan kepada mereka , kami membeli semua barang keperluan yang ada , termasuk lah tisu , sabun basuh pinggan , sabun mandi dan lain lain.
Selesai sahaja membeli kami menuju ke counter untuk membuat bayaran , aku melihat total pada scrin fuh almost rm3000 ye , kalau bawak diaorang memang sakan diaorang amik . Aku tak jawab ' ye ' ' amiklah ' lagi dah isinya dalam troli , takpela bukannya selalu .
YOU ARE READING
aisyana zahra [ OG ]
AksiMengisahkan tentang seorang gadis bernama aisyana zahra . Dia tinggalkan oleh keluarga sejak dari kecil , dia juga merupakan seorang peguam . Demi menegakkan keadilan , dia sentiasa di hantui oleh peristiwa hitam . Bertemu seorang lelaki bernama Hay...