AZ : PART 26

8 1 0
                                    

Keesokkan harinya , sabtu pagi . Rasa macam nak jogging tapi malas lah pulak . Jadi aku ingat nak berjalan ke mall sahaja rasa macam nak beli something tapi taktahu apa kita tengoklah dulu .

Sampai sahaja di mall kaki ku berjalan masuk memerhati kedai yang ada , mula mula masuk dior tapi tak terasa nak beli . Keluar pergi kedai lain , masuk h&m aku membeli 3 pasang baju dan 3 pasang seluar untuk ke office . Terasa dahaga aku singgah kedai yang jual air mineral , tak terasa nak minum air manis jadi air mineral jela beli .

Selesai membeli aku cari tempat yang boleh duduk , jump sahaja terus duduk terus teguk air . Dahaga dia kalah bulan puasa , aku duduk di situ lama jugak saje lepak lepak penat berjalan ehek . Tiba tiba ada orang menegurku .

" Aisyana ? " Puan Sri Seroja , aku mengangkat kepala lalu memproses siapakah gerangan tersebut gotcha mummy hayden .

" Mummy " aku senyum melihatnya .

" Bila aisyana balik ? mummy punya lah cari aisyana dekat bilik tetamu tapi hayden kata kamu dah balik " dia duduk lalu  memegang tanganku bertanya

" Pagi semalam mummy , duduk lama lama rasa menyusahkan mummy sekeluarga pulak " balasku

" Takdelah mummy lagi suka kalau aisyana ada , mummy takde anak perempuan jadi sunyilah .Anak anak mummy semua kerja takde yang teman mummy " sayu sahaja suara Puan Sri Seroja .

" Ala jangan macam tu mummy , nanti bila bila aisya teman mummy ye " pujuk ku

" Nanti bila bila aisya datang lah rumah mummy ye , rumah mummy sentiasa terbuka untuk aisya " dia berkata sambil meramas lembut tangan ku sambil tersenyum

" Ni mummy datang dengan siapa ? sorang ke ? " aku memandang kiri kanan.

Dia tersenyum melihat gelagat ku , " Yela mummy sorang je , aisya busy tak ? teman mummy lunch nak ? " tanya dia

" Okay jom , aisya teman mummy makan " aku menarik lembut tangannya suruh dia berdiri .

Kami membawa kaki kami menuju ke Black Canyon , lunch harini kami makan di sini . Aku order nasi set tomyam lalu Puan Sri Seroja order thai noodles , kami makan sambil bercerita tentang banyak benda . Selesai sahaja makan aku menghantar Puan Sri Seroja pulang kerana drivernya ada hal kecemasan .

Sampai sahaja di rumah Puan Sri Seroja dia mempelawa ku masuk ke rumah untuk dinner bersama tetapi aku tolak " Sorry mummy , lain kali ye . Aisyana nak pergi jumpa kawan ada hal " kata ku

" Ala , nanti bila bila datang ye rumah mummy jangan tak datang pulak " pesannya , aku mentabik tangan " baik boss " Puan Sri Seroja suka melihat gelagat ku .

" Aisya balik dulu ye mummy , kirim salam dekat daddy " aku menyalamnya lalu masuk ke kereta , daddy ? ye Puan Sri Seroja menyuruhku memanggil Tan Sri Firdaus daddy aku hanya ikutkan sahaja .

Sampai sahaja di rumah , paper bag hasil shopping tadi aku meletakkan di atas katil . Aku membelek belek setiap baju membuang tag lalu aku masukkan kesemua baju ke dalam bakul untuk basuh , maklumla kitakan asian kalau beli baru je mesti kene basuh dulu sebelum pakai .

ting! telefon ku berbunyi tanda ada massage masuk .

bukti dash cam

Aku melabuhkan punggung ku di atas sofa lalu aku membuka file tersebut dan aku perhatikan setiap orang di situ dan ye kesemua mereka terdapat tattoo yang sama iaitu tattoo singa di bahagian lengan kiri mereka . Tapi ada satu benda yang menarik perhatian ku , terdapat seorang lelaki berpakaian gelap dengan seorang lagi lelaki di sisinya memakai topi hitam semua serba hitam . Siapa kan gerangan tersebut ?

aisyana zahra [ OG ]Where stories live. Discover now