AZ : PART 16

9 1 0
                                    

Selesai sahaja solat subuh aku terus mandi dan membuat breakfast , routine harian ku seperti biasa tak ada yang menarik . Aku mengenakan baju kemeja hitam dan seluar slack hitam bersama bawal putih bercorak daun . Roti bakar di masukkan dalam mulut lalu aku menghirup teh o  , jam di tangan aku pandang sudah hampir jam 8:30 pagi aku bergegas mencapai kunci kereta lalu menuju ke kereta dan terus memandu ke office .

Tiba di office aku melihat kelibat seseorang yang aku kenali , kak lin ! " Kak lin !! " jeritku sambil berlari anak ke arahnya sambil mendepakan tangan untuk memeluknya .

Dia hanya tersenyum , " Good morning boss , amboi akak baru takde seminggu dah rindu ke " dia membalas pelukkan ku . Dia membahasakan dirinya sebagai akak sebab aku yang suruh , aku sudah menganggap dia sebagai kakak ku .

Aku sengih sehingga menampakkan gigi ku , " mestilah lama tau seminggu tu , mak akak dah sihat ? " tanya ku sambil kaki di bawa menuju ke lift .

" Alhamdulillah sihat , terima kasih bagi duit dekat akak sepatutnya aisya tak patut bagi akak duit tu . Akak masih cukup nak tampung mak akak " dia tersenyum sambil mengusap tanganku .

" Alah akak ni biarlah , aisya nak berkongsi rezeki dengan akak . Akak anggap je tu sebagai sedekah , aisya ikhlas tau " kataku , Kak lin merupakan orang kepercayaan kepada arwah atuk aku , jadi aku meletakkan kepercayaan ku kepadanya jugak seperti mana arwah atuk ku lakukan.

Sampai sahaja di tingkat 25 kami berpecah , dia menuju ke pantry untuk membuat air untuk ku dan aku menuju ke bilik ku . Kedengaran pintu di ketuk lalu aku menyuruh gerangan itu masuk , kak lin meletakkan kopi di atas meja ku lalu dia membuka notanya .

" So may i start miss ? " tanyanya

" Yes ,sure "

" So harini pukul 12 pagi miss ada meeting dekat restaurant d'rimba untuk sign contract dengan vixx company , lepastu after lunch hour miss ada appointment dengan doctor nasuha , itu sahaja miss " kata kak lin sambil menutup buku notanya .

Aku membuat muka " Akak " meleret sahaja suara ku , pantas di cantas oleh kak lin " nope tak boleh , aisya kene pergi jugak dah berapa lama aisya skip appointment ni . Kalini kene pergi no excuse " macam baru lepas kene marah dengan mak , aku memuncungkan bibir tanda tak suka .

" Akak keluar dulu , jangan lupa pukul 12 nanti " pesan kak lin .

" Hm yela , thankyou akak "

Aku menghela nafas , kenapa aku harus ke hospital sedangkan aku tak sakit ? Aku cuma mengalami insomnia gara gara mimpi buruk itu , sejak mimpi itu hadir dalam hidup ku , aku rasa susah nak tidur sejak dari situlah aku ke hospital ingatkan sakit biasa je macam amik ubat dah balik rupanya tak . Aku harus melalukan appointment 2kali sebulan bagi memantau jikalau insomia aku makin teruk hmm .

Jam menunjukkan pukul 9:45 pagi aku rasa macam baru je duduk dah kene keluar pergi meeting , eee tak suka nya hidup macam ni . Tanpa membuang masa kunci audi Rs7 aku capai lalu memandu menuju ke restaurant tersebut . Selesai sahaja meeting itu aku mengambil keputusan untuk pergi makan nasi kukus sebelum ke appointment seterusnya . Nasi kukus mama di tuju , lama sungguh tak makan last makan pun waktu sekolah rendah . Aku order untuk makan di situ , dapat sahaja tempat duduk terus aku duduk dan makan .

Sepanjang aku makan , aku ternampak sebuah keluarga yang sedang gelak ketawa . Aku taktahu kenapa keluarga itu mencuit hatiku , sungguh bahagia keluarga itu . Tanpa menghabiskan nasi aku terus bergegas basuh tangan dan keluar dari kedai itu , hati aku tak kuat untuk melihat agenda itu .

Jam di tangan aku pandang sudah hampir pukul 2 petang , lalu aku memandu menuju ke hospital untuk appointment . Sampai sahaja di hospital aku terus ke counter , " hi , saya ada buat appointment dengan dr.nasuha " kataku kepada salah seorang pekerja yang ada di counter .

" Sekejap ye cik , saya check sistem dulu " sementara dia check mata ku melilau ke semua arah " Cik aisyana ye ? " tanyanya

" Ye saya "

" Boleh masuk ke bilik 4 ye , dr. Nasuha dah ada di dalam " katanya sambil menunjuk ke arah bilik 4

" terima kasih ye " tanpa membuang masa , kaki ku di bawah menuju ke bilik 4 , aku memberi salam lalu membuka pintu itu . Nampak sahaja sosok dr. Nasuha aku tersenyum .

" Hai aisyana , come have a seat " pinta dr. Nasuha , dia merupakan doktor peribadi keluarga arwah atuk ku .

" So how's your day ? everything goods ? " dia memulakan bicara .

" So far so good " balasku

" So ada mimpi lagi ke pasal tu ? macam mana tidur okay ? atau makin susah ? " tanyanya lagi

" Ada , tak kerap sangat macam dulu . Setakat ni okay je saya selalu tidur before 11 " aku memandangnya dengan tatapan biasa , aku pernah menipunya yang insomia ku semakin membaik tapi tak lama tu aku tak dapat tidur 4 hari teruk jugak kene bebel .

Dia memandang ku dengan pandangan yang mendalam , dia nak tgok betul ke tak apa yang aku cakap sebab terkadang aku ni susah ditafsir .

" Betul ke ? awak tak tipu saya lagi kan aisyana ? " tanyanya dengan ragu ragu , aku hanya mengangguk . " Okay kalau macam tu baguslah , nanti keluar amik ubat ye " dan aku mengangguk lagi lalu keluar . Selesai sahaja mengambil ubat aku terus singgah di mana mana surau untuk solat zohor terlebih dahulu , memandang waktu zohor dah nak habis .

aisyana zahra [ OG ]Where stories live. Discover now