Sampai sahaja di office aku terus menuju ke bilik , pipi aku , aku belek dekat cermin " peritnya " kataku sambil mengeluh . Aku kembali duduk di meja dan membuka laptop , aku buat kerja macam biasa tiba tiba terdapat satu folder yang asing bagiku . Tanpa menunggu lama aku membuka folder tersebut dang! segala info tentang kejadian 6tahun lepas terpampar .
Sudah lama aku mencari folder ini tapi kenapa baru sekarang aku jumpa ? husnudzon aku tak bukak lagi bahagian folder di situ . Aku membaca satu satu dengan penuh teliti , tiba tiba aku berhenti di satu gambar dan sedikit huraian . Gambar tersebut gelap tapi ada seseorang di sebalik dinding , aku cuba untuk mencerah kan brightness kut kut lah boleh nampak tapi tidak .
' jam 2 petang '
' sudah lama diperhatikan oleh lelaki ini '
' berkumpulan dan berseorangngan '
' terdapat tattoo di bahagian lengan kiri '
' identity unknown 'Teliti aku membaca setiap butiran tapi satu pun aku tak faham, apa semua ni ? adakah ini bermaksud kami selalu diperhatikan setiap jam 2 petang ? kadang kadang datang berkumpulan kadang kadang datang berseorangan ? Aku mengurut pelipis dahiku kenapa begitu rumit untuk aku menegakkan keadilan bagiku dan juga rakanku ?
Group ' aisyana protector ' aku buka lalu aku menghantar pesanan . Siapa yang buat nama group tu ? aku pun taktahu waktu diaorang invite tu memang nama tu yang menjadi nama group so aku layan kan jelah .
Aisyana Zahra
Come to my office , we need to discuss something .
Must be here before 2pm , don't be lateRaihan
copy that missqal
notedAku menutup telefon ku dan kembali focus pada laptop . Sampai nak naik juling aku baca kesemua detail , ada yang aku faham ada yang tidak . Bawah sekali hujung kanan tertulis ' puteri 19/3/23 ' puteri ? tanya ku hairan , bermakna puteri yang membuat folder ni ? awal bulan tiga 2019 ? sebelum kejadian itu Allahuakbar . Kenapa sekarang baru aku tahu wujudnya folder ni ? aku bersadar lalu mata ku di penjam makin lama makin pening dengan kes sendiri tapi aku tak boleh putus asa .
Tak lama tu kedengaran pintu ku di ketuk dari luar dan aku terjaga niatnya nak rehat sekejap je, jam di tangan aku padang dah nak dekat pukul 2 " masuk " nampak sahaja muka mereka terus aku suruh mereka duduk .
" Hal apa yang nak di bincangkan miss ? " raihan membuka kata .
" do you guys still remember about my case ? " soal ku .
" yes miss , why ? did you get something ? " qal bertanya
" i have found a folder about my case but it is not that complete and this folder was written by puteri before the day of the incident 6 years ago " jela aku sambil memusungkan laptop kepunyaan ku kepada mereka .
Mereka membaca setiap detail yang ada dan ye dahi mereka juga berkerut tiba tiba leo menahan tangan lucas untuk terus scroll ke bawah " wait i think i've seen this guy before " kata leo .
Aku macam ' which one ' sambil buat muka tertanya tanya dan dia memusingkan kembali laptop ku menghadap aku . Ye bukan aku sorang je yang macam familiar gambar ni rupanya leo pun sama .
" kau nampak dekat mana ? " tanya lucas selepas lama berdiam diri .
" tak tetap kadang kalau ada miss dekat situ dia pun akan ada " leo memandang ke arah ku .
Selama ini aku di intip ? tapi oleh siapa ? patutla rasa macam ada orang memerhati . " i think from now on let us follow you wherever you go miss , this is for your safety " kata raihan , dia taknak apa apa terjadi kepada aku seperti dulu cukuplah sekali sehaja .
" no need , saya boleh jaga diri .." belum sempat aku habiskan ayat aku tiba tiba di cantas oleh jay " we know that you can takecare of yourself miss but please kalini dengar cakap kami miss " dia seolah olah merayu kepada ku .
aku hanya mendiamkan diri tidak tahu apa lagi yang mahu aku katakan . " okay , but please jaga keselamatan korang jugak " pesan ku dan mereka mengangguk . Aku membuka telefon ku tidak sedar yang Datin syuhaila ada menghantarkan massage kepadaku
Bonda
Assalamualaikum anak bonda , dah makan ke ? kalau belum marilah datang rumah bonda , bonda masak banyak niAisyana zahra
Kalau aisya ajak anak anak bonda boleh ?Bonda
Boleh sayang , ajak lah bonda dah lama tak jumpa diaorangAisyana Zahra
Okay bonda , see youPatutlah rasa lapar semacam rupanya aku skip lunch hour leka sangat settle kerja tak lama tu aku pandang diaorang " korang dah makan ? " semua menggeleng lepastu sengih macam kerang busuk , agak dah heh
" miss nak belanja keee " jay bertanya gaya seperti meminta gula gula kat mak
" taknakla belanja korang , baik korang yang belanja saya " kataku seloroh
" kata kaya pun kedekut lah miss ni " dia memuncungkan bibir , amboi tak pandang kiri kanan ye dia cakap .
" amboi kemain ye , dah la jom pergi rumah bonda . Bonda ajak makan sekali " aku mencapai kunci kereta audi Rs7 dan bag tanganku
" yeayyyy jumpa bonda , jom jay bonda masak banyak lah tuuuu " sorak zyden sambil memeluk jay , dia dengan jay dua kali lima je pening aku
Yang lain hanya pasrah dengan perangai mereka berdua ni , asal diaorang bahagia sudahlah
YOU ARE READING
aisyana zahra [ OG ]
ActionMengisahkan tentang seorang gadis bernama aisyana zahra . Dia tinggalkan oleh keluarga sejak dari kecil , dia juga merupakan seorang peguam . Demi menegakkan keadilan , dia sentiasa di hantui oleh peristiwa hitam . Bertemu seorang lelaki bernama Hay...