AZ : PART 3

19 2 0
                                    

Dia pulang ke Malaysia bukanlah untuk membuka buku baru semata mata , tujuan lain dia balik ke Malaysia untuk mengambil alih syarikat arwah atuknya yang telah di amanahkan oleh arwah atuknya . Dia tidak berminat dengan business , ada satu sebab kenapa dia tidak suka akan business ye kerana keluarganya sendiri tapi demi amanahnya dia terpaksa menjejakkan kaki ke dalam dunia business .

Dia merupakan seorang peguam , dia menamatkan masternya dengan menjadi peguam itulah cita citanya dari kecik . Dia bertekat untuk menjadi penguam demi menegakkan keadilan untuk dirinya , tapi mampukah dia ?

9:00 pagi
Dia tiba di syarikatnya AZ company , syarikat yang megah dan dikenali di seluruh dunia . Syarikat ini ditubuhkan atas nama aisyana sendiri sebab itulah nama syarikat ini ' AZ company ' AZ stand for Aisyana Zenia . Dia adalah cucu kesayangan arwah atuknya kerana dia seorang cucu perempuan di dalam keluarganya , jadi kesemua harta arwah atuknya akan jatuh ke tangannya kerana itulah apa yang tentera di dalam wasiat arwah atuknya .

" Selamat pagi miss aisyana " ucap security kepada aisyana sambil tersenyum .

" Selamat pagi pak man , dah sarapan ke pak man ? " aisyana senyum kembali sambil bertanya .

" Dah , miss aisyana . Ini ada surat untuk miss dari siapa pak man tak tahu sebab yang hantar tadi posmen " lembut sahaja pak man berbicara seperti berbicara dengan anaknya .

" Terima kasih pak man , kalau takde apa apa saya naik dulu ye "

Pak man mengangguk , lalu kakinya dibawa ke lif khas untuknya . Butang lif 25 di tekan , tiba sahaja di tingkat officenya dia disambut dengan sapaan kak lin .

" Selamat pagi miss , coffee ? " kak lin bertanya

" Selamat pagi kak lin , yes sure thankyou kak lin " aisyana senyum sambil kakinya di bawa ke officenya .

Tiba dihadapan pintu bilik office aku memandang papan di pintu tersebut Chief Executive Officer Aisyana Zenia , aku mengeluh lalu pintu bilik di buka dan aku switch on semua suis termasuk suis laptop dan sebagainya. Aku melabuhkan badannya di kerusi kerja sambil termenung , lamunannya terganggu apa bila terdengar pintunya officenya di ketuk oleh kak lin .

" Masuk "

" Ini coffee miss " kata kak lin sambil meletakkan cawan itu di atas meja .

" Terima kasih kak lin . Harini saya ada apa apa meeting kene attend ke kak lin ? " aisyana bertanya sambil menghirup kopinya .

" Harini miss ada meeting dengan Dato' Luqman pukul 2 di cafe T'rose , itu sahaja untuk harini " jelas kak lin

" Okay terima kasih sekali lagi kak lin " senyum aisyana

Aku bangun lalu kaki dibaca ke cermin besar yang menampakkan seluruh bandar yang sesak dengan kereta dan motor itu . Aku mengeluh lalu meraup kasar muka ku menghalang segala masalah yang ada dikepala . Semenjak pulang ke Malaysia aku banyak termenung dan banyak berfikir tentang perkara itu , perkara itu terus dan terus menghantui aku .

6 Tahun aku cuba melupakan kisah itu tapi tak boleh is tetap menghantui diri ku , apa yang aku harus lakukan agar aku hidup dengan tenang ?

Dapatkah aisyana zahra membetulkan kesemuanya?

aisyana zahra [ OG ]Where stories live. Discover now