AZ : PART 19

8 1 0
                                    

" Allahuakbar aisyana , kenapa pipi kamu merah merah ni . Siapa yang buat kamu ni ? kenapa akak dengar dari staf sini ada orang bergaduh dekat tingkat bawah tadi ? kamu bergaduh ke aisyana ? " bertubi tubi soalan yang di keluarkan dari mulut kak lin .

Kak lin menarik tangan ku menuju ke bilik kerja ku , " duduk sini akak amik ais kejap " dia berlalu pergi , aku hanya menunggu . Lalu kak lin kembali dengan ais dan kain . " Macam mana boleh jadi macam ni aisya ? siapa yang buat aisya ni ? merah sangat ni Allahuakbar " kak lin membebel sambil menuam ais ke bahagian pipi ku , aku hanya mengaduh sakit perit tahu tak kene tempat yang sama .

Aku hanya dia tanpa kata , tiba tiba kedengaran pintu bilik ku di ketuk dari luar " masuk " arah ku . Ternampak muka Datin syuhaila dan uncle addy , terus aku bangun dan memeluk datin syuhaila . Kak lin hanya membiarkan saja tanpa menghalang . Aku letak kepala aku di letak bahu Datin syuhaila seolah olah menyorokkan muka ku .

" Kenapa ni sayang ? " Datin syuhaila bertanya sambil menggosok belakang badan ku . Uncle addy memandang kak lin dengan wajah yang tertanya tanya , kak lin lalu di tepi uncle addy lalu berbisik " Saya bagitahu dekat luar " uncle addy mengangkat kakinya lalu mengikut langkah kak lin .

Tinggal aku dan Datin syuhaila sahaja di bilik itu . " Apa yang terjadi ? " tanya uncle addy .

" Saya taktahu Dato' tapi yang saya dengar ada orang bergaduh dekat bawah mungkin miss aisyana dengan seseorang . Dia naik sahaja memang pipinya merah merah , jadi saya tuam air batu dekat muka dia bagi meredakan merah " kelas kak lin , uncle addy hanya mengangguk dan berkata

" Kamu ada nombor raihan ? " tanya uncle addy dan kak lin hanya mengangguk " ada kenapa ye dato' ? "

" call dia suruh dia siasat apa yang berlaku " arah uncle addy dan dia kembali ke bilik aku .

" Aisya dah okay sayang ? " tanya uncle addy kepada Datin syuhaila .

" Dah , dah reda sikit merah kat pipi dia tapi dia taknak cerita apa yang berlaku " kelas Datin syuhaila , dia risau akan sesuatu jadi kepada anak gadis nya ini . Dia bukan nak cerita dekat orang asyik pendam je mana tak risau .

Uncle addy hanya mengangguk faham , " Aisyana okay ? dah breakfast ? " tanya uncle addy . Aku mengangkat muka lalu menggeleng .

" Jom kita breakfast dulu sayang , nanti perut masuk angin " pujuk Datin syuhaila , dia menarik tanganku lalu dia mengambil bag tangan aku di atas meja .

Kami turun bersama sama dan menuju ke satu kedai makan . Sampai sahaja kami mengorder 3 nasi lemak ayam beserta teh tarik dan kopi ais . " Terima kasih bawak aisya makan " aku memecahkan kesunyian . Lalu Datin syuhaila meramas lembut tangan ku " setakat makan je apa lah sangat , makan banyak banyak ye " .

Aku terasa mahu menangis , bila dekat dengan Datin Syuhaila dan uncle addy aku dapat rasa hangatnya seperti sebuah keluarga , di layan oleh Datin syuhaila seperti anaknya sendiri . Uncle addy hanya memerhati kami berdua sambil sambil matanya melilau melihat sekeliling , dia ternampak satu sosok yang amat dia kenali .

" Abang pergi tandas kejap " bisik uncle addy di telinga Datin syuhaila , dia hanya mengangguk .

" Makan ye aisyana , uncle pergi tandas sekejap " katanya

Uncle addy POV
Tersenyum aku melihat gelagat dua wanita di hadapan ku , mataku melilau melihat sekeliling dan aku ternampak satu sosok yang amat aku kenali . Setelah aku meminta izin untuk ke tandas aku menghampir sosok tersebut .

" Fakhrul " Dato' Fakhrul Aziz berpaling ke arah ku

" Addy " perlahan sahaja mama itu dituturkan di bibirnya

" Apa kau buat kat sini ? kau ikut aisyana ke ? " pantas sahaja aku menanya .

" Kenapa tak boleh ? aku ada hak nak ikut dia atau tidak " bentak Dato' Fakhrul Aziz

" hak ? kenapa baru sekarang ? mana kau pergi selama 23 tahun ni ? aku yang ada dengan dia dari kecik aku pun ada hak ke atasnya " aku tidak mahu kalah , aku tak kisah dia bapak kepada aisyana atau tidak . Sekali dia sakitkan aisyana aku tak teragak agak untuk maju kedepan.

Dia dia membisu, kenyataan itu membuat dia berdiam diri . " ingat pesan aku fakhrul , bagi dia masa kau ingat senang ke nak terima kau sekeluarga selepas apa yang korang dah buat dekat dia ? last warning from me , stay away from her . Kalau dia dah bersedia aku sendiri akan suruh dia berdepan dengan kau " dengan sekali nafas sahaja , lepas pada tu terus aku kembali ke meja .

Back to aisyana zahra POV

nampak sahaja kelibat uncle addy terus dia serang dengan soalan " lamanya uncle pergi tandas sampai dah habis makanan kitaorang "

" sorry uncle sakit perut tadi , dah habis ? jom uncle hantar aisya balik office nanti lambat pulak " dia membuat bayaran di counter lalu mengikut belakang ku dan Datin syuhaila menuju ke kereta .

[ Harini baik hati sikit nak update 6 chapter hehe happy reading ]

aisyana zahra [ OG ]Where stories live. Discover now