28-(eniştecikle akşam yemeği)

1.1K 35 31
                                    

İyi okumalarr

Masadaki herkesin bir-birine garip ve gergin bakışmalarıyla devam ediyordu akşam yemeği.

Masanın basında oturan dedem gergin olmak dışın da biraz asabi duruyordu sanki.

Sebebi ise Eniştemle teyzemin daha fazla beklemek istememeleri.

Masadan çatal bıçak sesi gelmezken ben yemeğimi yemeye başladım.

Ağzıma götürdüğüm lokmayla herkesin bakışları bana çevirlmişti resmen. Konuşma gereği hissederek sahte öksürüklerle boğazımı temizledim. "Açıkmışım?"

Evet, sesim biraz sorarcasına çıkmıştı. Ben kafamı geri tabağıma çevirerek yemek yemeye devam etdim. Masadaki bazı kişilerin kıkırdama sesleriyle usulca göz gezdirdim. Annem, teyzem, anneannem, eniştem ve Osman bana bakarak sessizce gülüyordular.

Abim ve dedem fazla gerindi.

Ne var aq? Yemekte mi yemiyelim?!

Masadaki gergin havanın birazda olsa dağılmasıyla Teyzem derin bir nefes alarak başta oturan dedeme döndü. "Babacım Ahmetle ben söz istemiyoruz. Zaten gelmişiz kaç yaşına."

Anneannem teyzemi bölerek söze girdi. "Nasıl gelmişiz kaç yaşına? Yaşa falan bakmicaksınız evladım. Gözünüz-gönlünüz kalmasın, İsdediğiniz her şey olsun."

Eniştem anneanneme bakarak minnetle tebessüm etdi. "Öyle tabi anne ama, ne bileyim işte biz bu yaşta pek doğru bulmuyoruz sözü falan."

Teyzem de Ahmet eniştenin masadaki elinin üzürine elini koyarak onaylarcasına salladı kafasını. "3 güne nişan olsun isiyoruz biz."

Bodosla dalarak teyzem belirtdi nişan tarihini, ardınan ise eniştem sözü devr aldı. "2-3 haftaya da düğün diyoruz ama bakalım."

Dedemin öksürükleri ile bütün bakışlar ona dönmüştü.

Teyzem yerinden kalkarak dedemin yanına gitdi ve su verdi.

Masadaki diğer kişiler ise endişeli gözlerle bakıyordu. Anneannem ve ben dışında.

Anneanneme tekrar baktığım da göz göze geldik. Kafasıyla dedemi işaret ederek hafifce kıkırdadığın da, onun da dedemin rol yaptığını anladığını anladım.

"İyi misin baba?" Annemin endişeli çıkan sesiyle ona döndü bu kez bakışlarım. Ay inanma rol yapıyo!

Dedem elini kaldırdı 'iyiyim, durun.' Anlamında. Bunu nerden anladığımı sorgulamayın lütfen.

"İyiyim, çok iyiyim!" Kinayeli sesi ile Eniştem ve teyzeme doğru kükremişti resmen. Evet, evet. Kükremişti.

Dedo relax ol ya! Al tarafı ikinci kızın daha yeni tanıştığı bir adamla evlenme kararında ve 3 gün sonrasına nişanı var. Relax dedo, relax.

Mahalle Yolu | Tamamlandı.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin