- 30 -

11 7 0
                                    

„Budeš mi ty dva měsíce chybět," řekla Rossie v objetí Rivě, když se loučili na letišti. Rivi letěla na Erasmus do Anglie.

„Ty mi taky. Budeš mi na ní dávat pozor, nebo ti zlomím nos!" ukázala na Lukase výhružně prstem.

„Budu," řekl s úsměvem Lukas a dal Rossie ruku kolem pasu a přitáhl si ji blíže k sobě.

„Tak hlavně, aby se nic nestalo tobě," udělala smutný výraz tmavovlasá žena, která nechtěla jen tak nechat odletět svou kamarádku na dva měsíce na nějaký Erasmus.

„Budeme si volat," řekla a podívala se na tabuli s časem. „No nic je čas," podívala se zpátky na pár.

Rossie se vymanila z Lukasova sevření, a naposledy ji obejmula.

~

Z chodby se ozýval anglický rozhovor přes telefon. Riva potřebovala slyšet hlas svého přítele a vnitřně mu potřebovala říct, jak moc ho miluje a doufá, že se mu nic nestane.

„Asi do Londýna nepojedu, nemůžu tady Rossie nechat!" Nadhodila věc, o které si chtěla s Georgem promluvit.

„Takže chceš riskovat své místo, jen abys byla ty ani ne tři dny v Paříži? Rii, myslím si, že ona to zvládne sama, kdyžtak půjde k Tylerovi a Anně." Rossie měl celkem rád, ale nechtěl, aby jeho přítelkyně tolika riskovala své vysněné místo, na kterém pracovala.

„Já nevím..." nechala bez pokračování doznít ty dvě slova. Měla o svou kamarádku strach a bála se, jestli by si znovu nějak neublížila, když by jí ona sama neměla pod svým dohledem.

„Je to na tobě Rii, vím, že to nemáš v povaze, ale zkus myslet i trochu na sebe," odmlčel se a čekal, jestli Riva bude reagovat, nereagovala. „Promiň asi budu muset končit, moc tě miluji, ale práce volá," rozloučil se „Taky tě miluji, Pa," řekla automaticky, než se ozvalo z telefonu pípání.

Vrátila se do obýváku, kde jí pozorovala Rossie. „Chci, abys jela v pondělí na tu schůzku, neruš to kvůli mně," řekla klidně, Rossie věděla, že ta práce byla jeden z důvodů, proč se Riva přestěhovala do Londýna, Rossie tušila, že by její kamarádka mohla mít nějaký problém z toho, kdyby na schůzku nedorazila.

Riva se na Rossie překvapeně podívala. Nevěděla, že jí celou dobu poslouchala a teď jí bude přesvědčovat jako George. Postupně zpracovávala žádost, co Rossie pronesla. Posadila se vedle dívky na gauč rozhodnutá protestovat.

„Rossie, ale-"

„Žádný ale! Nechci, abys kvůli mně měla nějaké problémy! Takže v neděli odletíš do Londýna a v pondělí půjdeš na tu schůzku, jak jsi plánovala," skočila Rossie do řeči, aby Riva nestihla ani začít protestovat.

Rivi se zamyslela. „Ale pod jednou podmínkou, budeš v tu dobu u Tylera, nebo u někoho. Nechci, abys byla sama!" navrhla kompromis, který Rossie po chvíli stvrdila kývnutím hlavou.

PampeliškyKde žijí příběhy. Začni objevovat