Hujung bibirnya digigit lembut. Jam ditelefon dipandang sekilas. Sudah masuk waktu maghrib. Tapi dia masih lagi di lobi hotel. Dengan pakaian pengantin yang masih tersarung ditubuh. Rambutnya diraup kebelakang sebelum nafas dihela perlahan. Macam mana dia ke bilik ni?
"Eriq Haiyan, kamu buat apa dekat sini?" soal Tuan Emir. Hairan melihat anaknya yang masih disini. Dia hendak ke tempat letak kereta untuk mengambil barang isterinya.
"Pa, help me." Eriq meminta tolong. Mukanya pun kelihatan sedikit pucat.
"Kenapa ni? Kamu tak sihat ke?" Tuan Emir menyoal lagi. Risau juga melihat keadaan anaknya.
"Eriq takut, pa."
"Kamu takut apa? Takut hantu?"
"Bukan takut hantu. Tapi takut nak masuk bilik."
"Laa...kenapa pula kamu takut nak masuk bilik?"
Eriq gosok belakang lehernya. Bibir mengukir senyuman yang kelihatan janggal.
"Eriq takut Kasturi terkam Eriq," ujar Eriq. Dia tunduk memandang lantai sambil menggaru hujung keningnya.
"Allah, budak ni. Ada ke patut fikir macam tu? Tapi kalau betul sekali pun, apa salahnya? Kau orang dah halal." Tuan Emir sembunyi senyum. Hesy, memalukan anak lelaki dia. Jatuh saham anak jantan kalau macam ni. Ada ke patut takut kena terkam dengam isteri?
"Tapi Eriq...tak biasa, pa. Pertama kali nak sebilik dengan perempuan pula tu. Ish semua tak kenalah."
Tuan Emir tepuk bahu Eriq menenangkan anak sulungnya itu.
"Kena biasakan. Takkan kamu dengan Kasturi nak duduk bilik asing pula? Mula-mula tu biasalah. Papa dulu pun...ehem, err segan juga." Tuan Emir berdeham membetulkan suaranya. Segan kalau nak buka cerita pasal dia dan isterinya. Dia dulu pun macam Eriq juga. Gugup.
"Papa ada tips tak?"
"Tak ada! Sudah, pergi masuk bilik kamu. Kesian Kasturi tengah tunggu dekat bilik tu. Kalau belum sedia, cakap baik-baik dengan Kasturi. Takut dia terasa hati pula. Buatnya dia fikir yang bukan-bukan. Masalah lain pula yang timbul."
"Baiklah, pa. Tapi papa ni nak ke mana? Bukan ke mama dah tunggu dekat bilik?" Eriq mengusik papanya pula.
"Mama yang suruh papa ambilkan barang dia tertinggal dalam kereta,"
"Oh ingatkan papa nak melarikan diri juga."
"Ada-ada jelah kamu. Papa pergilah dulu."
Eriq jatuhkan kepala sebelum Tuan Emir berlalu pergi. Nafas ditarik sedalamnya sebelum dihembus perlahan. Kaki melangkah menuju ke biliknya. Saat tiba didepan pintu, sekali lagi Eriq sedut nafas dalam dan dihembus semula. Perlahan-lahan dia membuka pintu bilik hotel itu setelah kad diakses.
Pintu bilik itu kembali ditutup. Matanya meliar mencari kelibat Kasturi. Saat matanya menangkap susuk tubuh Kasturi, dia beranikan diri untuk menghampiri.
"Abang pergi mana? Dari tadi saya tunggu abang. Hisy dia ni," mulut Kasturi membebel. Sejak tadi menunggu Eriq untuk masuk ke bilik.
"Kenapa sayang tunggu abang?"
Kasturi melangkah menghampiri Eriq. Lalu dia pusing tubuh membelakangi Eriq.
"Tolong buka zip," arah Kasturi.
Eriq menelan liurnya melihat leher Kasturi yang terdedah. Pertama kali dia melihat Kasturi tanpa hijab dikepala.
"Abang, cepatlah. Saya nak mandi. Nanti terlepas waktu maghrib."
Pantas Eriq menarik zip itu ke bawah dengan mata yang terpejam. Takut untuk melihat tubuh Kasturi. Setelah zip itu sampai ke bawah, perlahan-lahan Eriq buka mata. Sekali lagi dia menelan liurnya. Kalau tadi dia takut Kasturi terkam dia. Sekarang, dia takut dia yang tak dapat nak kawal gelora dijiwanya.
YOU ARE READING
Bahagia Yang Aku Tunggu
Romance3rd New Generation Series ERIQ HAIYAN merupakan anak sulung kepada Tuan Emir Hakeem dan Puan Hanan Auliya. Umur sudah meningkat tapi masih belum berpunya. Anak kepada kawan-kawan ibunya sudah ada yang mendirikan rumahtangga. Bahkan yang lebih muda d...