b. 1

5.4K 276 201
                                    

Yağız Kadim

Yağız Ağa Kadim aşiretinin en genç ve en kudretli ağasıydı. Mardin'in önde gelen aşiretinin bu genç adı gibi yağız delikanlısı heybeti, yakışıklığı ve adaleti ile kadın erkek demeden bir çok gönüle taht kurmuş, hayalleri süslüyordu.

Yağız Ağa babasını bir kaç yıl önce trafik kazasında kaybettiğinde henüz 25 de geçmişti aşiretin başına.

Annesi ve kız kardeşine sahip çıkar gibi sahip çıkmıştı her bir aşiret bireyine. Kadın erkek, genç yaşlı ayrırmaksızın kimin derdi varsa gücünün yettiğince çözdü adaleti sağladı.

Gönül işlerinde hep geri kalmışlığı da bu yüzdendi. Okulu bile Mardin sınırları içinde okumuştu Ağa babasının isteği ile.

Dolayısıyla bir iki flörtleşmeden ileri gidememişti adlarına leke sürmemek için.

Yağız 1.98 boyu pehlivanları aratmıycak kalıbı ve cüssesi ile birazda korkulası dururdu dışardan. Annesi soyun devamı için bir hatun arayışında olsada Yağız kadınlardan hoşlanmıyordu.

Aslında Yağızın içinde bambaşka duyguları hayalleri ve o hayalleri birlikte yaşamayı umduğu kişi ise bir oğlandı.

Hayali ve fantazilerine gem vurmak zorunda kalışına isyanda edemiyordu. Gönlünü çelicek o oğlana henüz rastlamamıştı.

Rıza

Rıza ise hayal bile kuramıycak bir hayata mahkum olmuştu. Kusuru doğmuş olmaktı diye tanımlana bilirdi.

Sanki hastalıklı doğmak onun suçuymuş gibi yetmemiş birde rahimle dünyaya gelmişti. Hep örselenerek, itilip kapılıp dayak yiyerek büyümüş 20 yaşına gelmişti.

İsteyenim olsa dakika düşünmem diye geçirirdi minik adam. Yaşlı genç kim olsa varıcaktı. Hergün ablası ve anasının hizmetçisi olmaktan yeydi.

Babası olucak adamsa onlardan farklı değildi. Canı neye sıkılsa gelip hıncını olandan alırdı.

Rıza alışmıştı alışmasına ama niye sevilmiyordu ki. Doktor 7 aylık doğan oğlana yaşamaz demişti. Rıza yaşamıştı tutunmuştu hayata ama hep minik kalmıştı önce yaşıtlarından sonrada kendinden bile küçüklerden.

Tüm bunlar yetmezmiş gibi küçük kalışını araştırken birde doğuda bildiği gerçeğini hazmedemeden eziyetler artmıştı evde.

Rızaya minik adam derlerdi. 1.60 boyunda zayıf çelimsiz vücuduna inat dolgun kalçaları, pürüzsüz cildi ile çok güzel bir çocuktu.

Ablası Nare onu bu yüzden dahada kıskanırdı. Bol eski kıyafetler giymesini sağlar böylece güzelliğinin fark edilmiyceğini düşünüp mutlu olurdu.

O günün kaderlerini değiştiteceğinden haberi olsaydı Nare onu evin kömürlüğüne kilitlerdi.
.
.
.
.
Arabasının bozulucağı tutmuştu. Mardin'in yoksul bir mahallesinde kala kalmışlardı. Şöför mahçup yeni araç için tarif vermekle meşkuldü şirkettekilere.

Yağız sıcaktan ağzı dilin yapışmıştıki eline uzayılan buz gibi soğuk su dolu bardağı minik ellerden hiç düşünmeden kapıp tek solukta içti.

Hay Allah razı olsun minik. Bir bardakta abiye götürü ver.

Hemen ağam... Abi buyur yanmışsındır. İçerde bekleyin ağaç altı serindir.

Yağız şu doldurup sessiz ama samimi sesin sahibine baka kalmıştı. Minicik tatlı oğlana mıh gibi çakılıp kalmıştı.

Şöför: Ağam... Ağammm... Yağız ağam.

He söyle Hasan.

Şöför: Çocuk doğru der yanma burda sen geç avluda soluklan ben halledince sana seslenirim.

Zahmet vermiyelim minik.

Rıza adım Rıza ağam. Ne zahmeti Yağız ağam şeref verirsin.

Birde boyuna bakmadan atarlanıyor tatlı tatlı diye geçirdi içinden Yağız.

Eyya madem buyur yolu göster .

Ana... Ana...

Anne: Ne var kör olasıca uğursuz gene ne var.

Ana Yağız Ağa evinize misafir gelmiştir.

Anne: Kadim aşiretinin reisi ne işi... Ağam hoş gelmiş sen Nare koş kızım ağama soğuk ayran dök.

Karşısıda koskoca Aşiretin ağasını görünce hinlikten başka kişiye çalışmayan kafası hemen fırsatı değerlendirip kızını Ağa'ya beğendirmek için yol aramaya başlamıştı.

Nare: Hoşgelmişsin ağam hemen döküp geliyim. Kör olası gel yardım et ne dikildin!

Rıza sen dur. Ağa'da olsak eri olmayan evde bir başımıza oturmamız yakışı kalmaz.

Anne: Ağam haklıdır sen git kızım.

Nare: Anne ben ne anlarım. Hep bu salak yapıyordu offf.

Güya sessiz söylemişti dediklerini ama Yağız duymuştu ve hiç hoşuna gitmemişti.

Aracı yapılana kadar bu güzel oğlanı keyifle seyre dalmıştı.

Bölüm Sonu.....

Yepyeni bir Ağa kurgusu, fantazili tabiki doğurup çoğlalmalı🤭

Keyifle eşlik edersiniz umarım.

Yeni bölümde görüşmek üzere✌

Ağanın Minik SevdasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin