Bab 3

3K 185 10
                                    


  DALAM dunia perniagaan yang keras dan mencabar, Evelyn bukan hanya sekadar seorang pewaris yang mewarisi empayar keluarganya. Dia adalah otak yang menyelia setiap operasi, memastikan bahawa setiap gerak kerja berjalan mengikut perancangan tanpa sebarang kecacatan. Setiap kali membuka fail, dia seolah-olah melihat lebih daripada sekadar angka dan laporan—dia melihat masa depan syarikat, nasib pekerja, dan kelangsungan warisan keluarganya.

Evelyn memandang fail yang pertama, laporan kewangan syarikat. Dia menyisir setiap angka dengan teliti, memeriksa keseimbangan antara aset dan liabiliti. Angka-angka ini adalah nadi kepada syarikat, dan sebarang ketidakseimbangan, walau sekecil mana pun, boleh memberi kesan buruk. Dia memastikan bahawa tidak ada penyelewengan atau ketidakjujuran dalam laporan yang diberikan kepadanya. Setiap perincian diperiksa, dibandingkan dengan rekod terdahulu, dan dianalisis untuk memastikan kestabilan syarikat.

"Menjadi pemimpin bukan hanya tentang membuat keputusan tetapi juga tentang memahami setiap keputusan kecil yang dibuat oleh orang lain." Tergiang-giang pesanan ayahnya sebelum jawatan CEO diturunkan kepadanya.

Kata-kata itu sentiasa tersemat dalam hati Evelyn. Dia tahu bahawa setiap pengurus dalam syarikatnya harus melaksanakan tugas mereka dengan jujur dan penuh tanggungjawab.

Evelyn juga bijak dalam menguruskan kos dan perbelanjaan syarikat. Setiap butiran perbelanjaan ditelitinya dengan penuh teliti, memastikan bahawa setiap sen yang dibelanjakan mempunyai justifikasi yang munasabah. Dia tahu bahawa keseimbangan kewangan adalah kunci kepada kelangsungan hidup syarikat. Oleh itu, Evelyn selalu memastikan bahawa tiada pembaziran atau perbelanjaan yang tidak perlu, dan setiap perbelanjaan harus berada dalam lingkungan bajet yang telah ditetapkan.

Dalam mengesan corak dan anomali, Evelyn juga sangat teliti. Dia memahami bahawa dalam perniagaan, corak yang konsisten menandakan kestabilan, manakala anomali mungkin petanda kepada masalah yang tersembunyi. Oleh itu, dia sering menggunakan perisian analitik untuk memeriksa data yang ada, memastikan tiada sebarang perkara yang mencurigakan atau mengejutkan yang boleh menjejaskan operasi syarikat.

Setiap keputusan yang dibuat Evelyn adalah hasil daripada dedikasi dan kerja keras yang tidak pernah surut. Dia bukan hanya memeriksa fail-fail ini untuk sekadar mengetahui apa yang berlaku dalam syarikatnya. Dia memeriksanya kerana dia percaya bahawa setiap keputusan kecil boleh memberi kesan besar kepada masa depan syarikat. Bagi Evelyn, kejujuran dan ketelusan adalah asas kepada perniagaan yang berjaya, dan dia memastikan bahawa nilai-nilai ini diamalkan dalam setiap aspek operasi syarikatnya.

Terik matahari tengah hari sudah pun tenggelam menjelang petang, tetapi Evelyn masih fokus pada tugasnya. Setiap helaian kertas yang diperiksanya membawa dia lebih dekat kepada visi syarikatnya yang teguh dan berkembang pesat. Baginya, perniagaan adalah tentang membina kepercayaan—kepercayaan yang tidak boleh dibeli dengan wang, tetapi harus dibina dengan ketelusan, integriti, dan dedikasi yang tidak berbelah bahagi.

Lama sangat bertapa di dalam pejabat seharian, dia mula bangkit dan merenggangkan segala otot dan urat yang sedikit sengal akibat berlamaan duduk di posisi yang sama. Langkah dibawa keluar untuk bersiar-siar ke arah mana kaki menuju.

Evelyn jenis yang tidak betah duduk diam. Dia akan melakukan sesuatu perkara bagi anggota badannya bekerja meskipun hanya melakukan breeze walk pada malam hari berdekatan dengan kawasan rumah.

Alang-alang itu juga dia mahu mencari siapakah gerangan yang mempunyai pheromon yang kuat sehingga berjaya membuatkan dia tidak duduk senang.

Langkahnya dibawa keluar dari tingkat pejabat paling teratas dan berlegar ke kawasan tingkat bawah. Sambil berjalan, fikirannya kembali terganggu oleh aroma aneh yang dihidunya beberapa hari lalu—bau pheromon yang kuat, menggugah, dan penuh misteri. Bau yang tidak dapat dia lupakan, seolah-olah memanggilnya untuk menjejaki asal-usulnya.

Sehangat Cinta Sejuknya LukaWhere stories live. Discover now