JunMi mendekati spupunya yg sdabg brdiri di keretanya smbil memeluk tubuh. Nfasnya ditarik sedalam yg mngkin. Penat!
"Knapa..Oppa..x..kasi..thu..Jun..yg..Oppa..ambk..Jun..ari..ni?" Trcungap-cungap jdinya apabila Jin menelifonnya yg dy sdah tunggu JunMi di luar skolah. Cermin mtanya yg brwarna hitam itu ditanggal. Diberikn snyuman kpada JunMi.
"Wae? X bolh ka? Lgipon..Oppa rindukn Jun lahh~" Dilihat muka JunMi yg keletihan itu. Nfas JunMi kmbli teratur. "Iyalah! Tpi..ckap lah awal2 yg Oppa dtang ambk Jun! Ni..baru call kata dy dh tunggu dkat luar skolah. Trkejut Jun jdinya!" Blas JunMi. Dy melangkah ke sebelah kanan kereta Jin. Lalu msuk ke dlam perut kereta. Begitu juga Jin. Tali pinggang dipkai.
"Oppa dh call Jun dh! Brkali-kali plak tu tpi Jun x angkat! Jun prg mna? X bwak phone Jun skali?" Kereta mula brgerak. Brkerut dahi JunMi. "Bila msa Oppa call Jun?" Dipndang Jin yg sdang memandu itu. "Pgi tdi kn Oppa ada call. X kn lah x dpat? Ka..Oppa call 6ber yg salah?" JunMi memandang hadapan kmbli. Baru teringat pgi tdi Jimin merampas phonenya. Bibirnya digigit.
"Ohh! Pgi tdi? Rsanya Jun silentkn phone Jun msa tu..iyalah! Ckgu dh msuk kn. Kang kena tangkap free ja. Btollah 6ber yg Oppa call tu. Cuma..Jun lupa nk call Oppa balik. Hehe~mian! Baru ingt~" Tipu JunMi. Jin menggangukkn kpalanya tnda dy mempercayai kata2 JunMi itu. Nfas lega dilepaskn. Nsib Jin mempercayai kata2nya itu!
- S K I P -
Jimin sdang menonton tv brsma saengnya. Teringat hal pgi tdi di skolah. Dahinya brkerut. Siapakh 'My Oppa' yg menelifon JunMi tdi pgi? Trtnya-tnya Jimin dibwatkn.
Jap! Yg aq ni nk tahu sngt dh knapa? Ah! Lantak ah spa orng tu! Kot2 namchin dy ka? Tpi..btol ka tu namchin dy? Dy dh kple ka?
Lamunan Jimin trhenti apabila mukanya dibaling bantal. Dipndang saengnya yg sdang trsnyum itu. "Apa Oppa mengelamun tu?" Soal saengnya lalu mengunyah keropok di dlam mulutnya. "Sebok ja kau ni! Tngk lah M!Countdown kau tu puas2!" Bantal dibaling kmbli ke muka saeng lalu bgun dari situ dn naik ke tingkat ats. Saengnya memandang Oppanya pelik!
-J A E H A P O V-
Aq hnya diam membiarkn Omma dn Appa brbual dgan tetamu. Jauh di sudut hati ku. Aq tdak mahu smua ini! Aq trsepit dlam delima bagi remaja yg tdal mahukn! Trpaksa aq setuju wlaupon aq tdak tahu siapakh gerangan namja trsebut. Nfas ku dilepaskn. Akhirnya tetamu meminta diri. Aq hnya memberikn snyuman. Pulang sja tetamu aq trus melangkah naik ke tingkat ats. Aq mengunci pintu bilik. Bdanku direbahkn di ats katil. Perasaan aq brcampur-baur! Muka ku ditekupkn dgan bantal lalu menjerit sepuas hati ku.
"Knapa aq setuju dgan smua ni! Knapa! Arrgghh! Ntah namja mna Omma nk jodohkn aq! Ntah2 namja tu playboy ka! Kaki minum ka! Tentera ka! Ishh! Aq ni muda lgi! Knapa msti aq yg Omma desak! Susahnya jdi ank tunggal. Dh lah sunyi x ada kwan. Hmm~" Keluhan dilepaskn. Trpaksa aq menerima siapakh namja yg bakal Omma jodohkn. Aq bgun dn brdiri dihadapn cermin. Melihat mukaku dn hinggalah ke kakiku. Perutku dipegang.
"One day~perut aq mungkin membesar~aq blom sedia untk smua ni~knapa aq yg dipilih? Aq x nk kehilangan smuanya~trmsuk JungKook. Lpas ja aq kahwin nnti. Msti dy bgi syarat jgan jumpa dgan JungKook dh~klau mcam tu lah kn! Lbih baik aq kahwin dgan JungKook! Hensem pon hensem dy! Ahee!" Aq trsnyum seorng diri dn mula membyangkn perkahwinan ku dgan JungKook.
-E S O K N Y A-
Sinaran cahaya yg menusuk mata Jimin menggangu tidurnya. Matanya dibuka prlhan-lhan dm digosok. Trlihat seorng yeoja yg brpakaian putih dn brambut panjang paras pinggang dduk di sebelahnya.
"Morning Oppa~bgun pon~" Katanya lalu mencuit hidung Jimin. Jimin msih lgi dlam keadaan tdak sedar sepenuhnya. Matanya dicelik beberpa kali dn trkejut dgan gerangan orngnya. "Jun..Jun..Mi?" Trgagap-gagap Jimin dibwatnya. Trkejut dy dibwatnya melihat JunMi berada dihadapnnya.
"Ne..waeyo? Knapa trkejut sngt ni?" Dipegang tngan Jimin lalu mengelusnya lembut. Jimin menampar pipinya dn JunMi msih lgi berada dihadapnnya. "Apa kau bwat dkat sini! Ma..ma..cam mana kau--" Kata2 Jimin trhenti apabila JunMi mendekatkn wajahnya dgan Jimin. JunMi memandang mata Jimin dgan khusyuk skali.
"Oppa lupa ka? Kita baru ja kahwin kelmarin~" Jimin akhirnya trjaga. Basah hbis katilnya! "Bgun pon! Orng gerak brkali-kali bkan nk bgun!" MyunGeun mencekakkn pinggagnya. Sdah dikejutkn Jimin brkal-kali dn akhirnya dy menyiram Jimin dgan air. Jimin mengangkat mukanya memandang saengnya. MyunGeun menelan air liur. Dy trus brlari keluar dari bilik Jimin. Jimin melompat turun dripda katilnya dn mengejar MyunGeun
"Park MyunGeun!!! Sini kau!!!!" Bising dibwatnya rumah agam itu dgan jeritan Jimin dn MyunGeun.
-T B C-
Hye guys! Mian klau pendek ja! Idea serius kering! Nk kena pkir lgi untk Unexpected Love dehh! So! Here Chapter2! Mian klau bosan and x best. I try my best! And Park MyunGeun tu dy from grup LOVELYZ! Nma stage dy Jin! I also fans LOVELYZ okee xD Vote★Komen✔
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...