JunMi mula melangkah setapak demi setapak dn akhirnya dy trus brlari mendekati dua manusia yg msih brdiri tidak jauh darinya itu. JunMi brhenti seketika. Dy mnjdi keliru mahu memilih JungKook atau Jimin brsaman anaknya(?)yg msih didukung Jimin itu. Ketiga-tiga mereka msih lgi menunggu JunMi dgan tenang disitu. JungKook mengangukkn kepalanya.
JunMi seperti faham apa yg JungKook cuba smpaikn. Dy brjlan mendekati..Jimin. JunMi trsnyum. Begitu juga Jimin. "Kita akn bahagia..selama²nya..Jun sshi." Kata Jimin smbil memegang tngn JunMi. JunMi menggangukkn kepalanya. Dipndang JungKook yg msih brdiri di sebelah Jimin. "Kau bwat keputusan yg betul Jun. Keputusan yg betul..annyeong Jun sshi. Selamat tinggal. Aq doakn kau dgan Jimin bahagia~"
Prangggg!! Bunyi kaca pecah mengejutkn Jimin yg baru turun dari tingkat ats. Dy brlari ke arah dapur. Kelihatan JunMi sdang mencangkung mengutip serpihan kaca yg pecah. Jimin mendekati isterinya itu. "Tepi. Biar Oppa yg bwat. Chagi prg dduk dkat sna. Oppa bwat ya?" Arah Jimin lalu membantu JunMi ke kerusi brdekatan. JunMi dduk dgan brhati-hati di kerusi itu. Jimin mula membersihkn serpihan kaca yg pecah.
JunMi hnya melihat saja. Selesai membersih serpihan kaca. Jimin mendekati isterinya dgan senyuman. "Chagi jgan lah bwat kerja berat². Ksian tau aegy dlam perut ni. Rehatlah..biar Oppa yg uruskn smuanya ne?" Kata Jimin smbil membelai rmbut isterinya itu. "Tpi..x kn lah Jun nk biarkn Oppa bwat smuanya? Jun rasa brsalah tau. Sbab Jun Oppa kena brhenti skolah. Semata-mata nk jaga Jun yg tngh sarat mengandung ni.."
Blas JunMi smbil memandang wajah suaminya itu. Jimin mengelengkn kepalanya. "Chagi pon tahukn. Oppa bwat smua ni sbab Oppa syangkn chagi. You know it right? So..jgan lah rasa brsalah. Oppa sndiri x sanggup nk tinggalkn chagi sorng² dkat rmah ni wlaupon sesaat ja tau. Chagi x prnh susahkn Oppa lngsung. Oppa rasa Oppa yg susahkn chagi tahu. Sbab apa? Sbab Oppa lah chagi sdang brbdan dua skrng ni tahu?"
Sengih Jimin. JunMi trsnyum. "Eii Oppa ni! Iyalah. Emm Oppa. Bolh bwak Jun ke suatu tmpat x?" Soal JunMi. Jimin menggangukkn kepalanya. "Anything for my princess. Chagi nk prg mna?"
♥♥♥♥♥♥
"Annyeong JungKook sshi. Saya dtang lgi lawat awk. Awk ok harini? Saya? Ok ja. Baby dlam perut ni pon ok jgk. Awk..mcam mna dkat sana? Baik jgk kn?" JunMi merenung kubur JungKook yg berada dihapannya itu. Disentuh kubur yg masih baru lgi. Air matanya menitis. "Saya x sangka yg awk akn tinggalkn smua orng trmsuk saya secepat ni. Awk patut beritahu saya yg awk ada penyakit JungKook. Awk patut beritahu saya!!"
JunMi mula menangis. Digenggam tanah itu. "Saya rindu awk. Sngt². Kwan yg saya ada dari kecik dh hilang. Dh hilang JungKook. Knapa awk bwat saya mcam ni? Knapa? Awk sndiri ckap awk syangkn saya dn janji x akn tinggalkn saya sendirian tapi.." JunMi brhenti brkata-kata. Air matanya msih lgi membasahi pipinya. Deruan angin yg agk kuat membwatkn JunMi mengangkat wajahnya memandang sekeliling.
Jimin mendekati isterinya itu. Dibantu isterinya brdiri semula. "Awk x sendirian Jun. Awk x sendirian.." JunMi dn Jimin serentak memandang ke arah orngnya. Msing² trkaku. "Jung..Kook?" JungKook trsnyum. "Awk x sendirian Jun sshi. Awk ada suami awk. Jimin. Dan bakal penyeri hidup awk. Baby dlam perut awk tu Jun. Pilihan yg awk bwat dlam mimpi awk tu. Mmng pilihan yg betul.
Awk patut pilih Jimin brbanding saya. Klau awk pilih saya. Saya tetap akn tinggalkn awk. Dan kemungkinan..Jimin akn ikut saya skali. Tpi..awk dh pilih Jimin. Awk bwat pilihan yg betul." Kata JungKook. JunMi memandang suaminya itu. Jimin hnya diam saja. "Awk jaga diri awk baik² ya Jun. Jaga suami awk baik². Kandungan awk jgk. Jgan brgaduh lgi ya? Klau ada masalah. Bincang elok² ne? Jgan ikut ego awk sngt. X baik untk diri awk tau.
Dan Jimin. Kau pon jgalah Jun baik². Jgan trlalu tegas sngt. Ajar anak kau apa yg patut nnti. Tegur apa salah dy. Apa betul dy. Soal tegur-menegur ni. Kau tegas sikit sbab dy ni degil orngnya. Kau janji kau bolh jga dy kan? Kau janji kau bwat smua apa yg aq katakn tdi tu?" Jimin menggangukkn kepalanya. JungKook trsnyum. Dy mendekati pasangan itu. Perut JunMi disentuhnya dan JungKook hilang begitu saja..
JunMi memandang suaminya. Jimin trsnyum. Dipeluk bahu JunMi. Dahi JunMi dikucupnya. "Oppa akn lakukn apa yg JungKook katakn tdi. Oppa janji. Oppa syangkn chagi. Saranghae Lee JunMi." Menitis air mata JunMi. "Nado. Saranghae. Park Jimin~"
♥THE END♥
PLEASE READ!!OK FIRST. THANKS KPDA YG STILL BACA,VOTE,KOMEN FF NI TILL END.THANKS SNGT² SBAB SUPPORT FF NI TILL END.THANKS AGAIN XD OK.TU JA KOT?NEW FF?HAAA..RAJIN² LAH YA STALK PROFILE AUTHOR YA?XD INSHALLAH AUTHOR PUBLISH NEW FF SECEPAT YG MNGKIN.OK!!KEEP READING AND SUPPORT AUTHOR YUMI FF!!VOTE★KOMEN✔THANKSS~^^
#AUTHORYUMI♥
#ANNYEONGGAISS~
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...