Seperti biasa. JunMi bgun pagi dn turun sarapan. Selesai sja sarapan dy naik ke ats kmbli lalu msuk ke biliknya semula. Hari ini adalah hari Sabtu dn skolah brcuti. JunMi terasa bosan. Dilihat phonenya.
"Mna Kookie ni? X call2 lgi pon? Selalunya dh call msa2 ni? Ka..x bgun lgi?" Dilihat jam phonenya. 7:30 pagi. JungKook brjanji dgan JunMi yg dy akn menelifon JunMi dn sdah sejam JunMi menunggu. Dari 6:30 hinggalah 7:30. JunMi akhirnya mendail 6ber JungKook. Phone ditekupkn di telinganya. Dringg~dringg~dringg~dringg~"Yoboseyo?"
JunMi mengerutkn dahinya. Suara yeoja? Dilihat 6ber yg dicallnya. Mmng 6ber JungKook! Ditekup kmbli phone di telinganya. "Yoboseyo? Spa ni? Hello?" Spa tu? "Ntah lah. Orngnya x jwab lah~" Trus dimatikn panggilan. Siapakh yeoja yg mnjwab panggilannya itu? Bnyi ketukan pintu menyedarknnya. Phone ditinggalakn di ats katil dn brjlan ke arah pintu. Pintu dibuka.
"Oh! Omma~" Snyuman diberikn kpada Ommanya. Omma memblas snyuman JunMi. Ditarik tngan JunMi keluar dari bilik dn menutup pintu bilik JunMi. "Knapa ni Omma?" Soal JunMi dgan dahi yg brkerut. Omma msih lgi trsnyum. Snyuman apakh itu? "Your husband is here!" Kata Omma lalu menarik tngn JunMi turun ke bwah. JunMi yg dlam keadaan trkejut itu trpinga-pinga. Dgan pakiannya yg mengikut tubuhnya dn seluar pendeknya menampakkn pehanya yg putih gebu itu meresahknnya lgi.
JunMi trus menunduk hormat apabila mereka tiba di ruang tamu. Apabila diangkat kmbli mukanya dy trkejut dgan gerangan orng yg dilihatnya. Jantungnya brdegup kencang. Air liur ditelan. Jimin? Desis hati JunMi. Dy dduk di sebelah Jimin dgan perasaan malu. Malu dgan pakiannya sekrang yg agk seksi. Diambil bantal menutupi pehanya itu. Tdak beradap pla kata mertuanya nnti. Snyuman diberikn. "So~this is our son Park Jimin!" Brsuara En Park memecahkn kesunyian.
"And this is my daughter Lee JunMi. You already meet her right before? Hahaha~" Ketawa En Park dn En Lee brsma. Pn Park dn Pn Lee snyum sja. Manakala Jimin dn JunMi hnya diam. Dpat dirsakn JunMi ada mata yg seperti sdang memerhatiknnya. Dy mengigit bibirnya. Perbualan diteruskn hinggalah.."Jun and Jimin. Dduk sini kejap tau. Kmi ada hal nk ckapkn about your wedding nnti. Borak2 ya?" Kata Pn Park smbil memandang muka anknya. Kedua-dua ibu bapa mereka hilang dari pndgan.
Tiba2 Jimin trus menolak JunMi hingga trbaring di ats sofa. JunMi trkejut! "A..a..pa..a..a..wak--" Kata2 JunMi trhenti apabila Jimin meletakkn jarinya di bibir JunMi. Bantal yg menutupi pehanya ditarik Jimin. Jimin mendekatkn mukanya dgan JunMi membwatkn jantungnya mula brdegup mengalah kapal terbang. Dpat dirsakn bdan Jimin btol2 berada di ats bdannya. JunMi mula ketakutan.
"Kau dngar ya! Aq setuju pon sbab parents aq! Bkan sbab cinta monyet kau tu!" Ditunjul kpala JunMi. JunMi diam. Tdak memberi apa2 riaksi. "Yeoja x brmaruah! Aq akn blas apa yg kau dh bwat dkat aq 3 taon lalu! Sbab kau! Aq break dgan Hyuna! Dn sbab kau! Aq dipaksa kahwin dgan yeoja yg aq bnci teramat! Dn sbab kau jgk! Aq kena siram dgan saeng aq pagi2 buta tahu!" Suara Jimin dikawalkn sedikit. Dilihat ke tangga. Mna thu mngkin parents mereka dh hbis brbincang kn.
Wajahnya kmbli melihat JunMi yg diam itu. "Sa..sa..ya..ada..soalan nk tnya.." Kata JunMi trgagap-gagap. Takot dimarahi Jimin. Jimin mengangkat keningnya sebelah. "Awk ada ckap tdi. Sbab saya. Awk kena siram dgan saeng awk pagi ni. Jdi..apa kaitannya dgan saya?" Soal JunMi. Dy agk pelik dgan kata2 Jimin itu. Jimin mula gelisah. Apakh yg ptut dijwabnya? Sepatutnya dy tdak brckap hal itu dgan JunMi tetapi dy trlepas ckap dgan JunMi.
JunMi menunggu jawapan dari bibir Jimin. 1 saat..2 saat..3 saat.."Ah! Sebok ja nk thu! And one more! Aq nk kau jgan rapat dh dgan si JungKook tu! Lpas ja kita disatukn! Kau brhenti friend dgan dy!" Arah Jimin smbil membetulkn dduknya. JunMi trkejut! Trbeliak matanya. Dy bgun dari pembaringan. "But why!" Ditinggikn sedikit suaranya dn membwatkn Jimin memandangnya dgan tajam. JunMi mula gugup. "Mi..mi..anhae!" Kata JunMi smbil menundukkn wajahnya.
Jimin diam. Dy trpndang peha JunMi yg putih gebu itu. Air liurnya ditelan. Prlhan-lhan tngannya diangkat dn tepat memegang peha JunMi. JunMi yg trkejut itu menolak Jimin dn membwatkn Jimin hmpir trjatuh dripda sofa. Jimin seperti trsedar. "Byuntae!!" Laung JunMi lalu beredar meninggalkn Jimin disitu. Jimin yg tdak tahu apa2 itu trpinga-pinga. Dilihat tngannya yg memegang peha JunMi tdi. Jimin ah! Knapa dgan kau ni! Aigoo~jgan ckap yg kau dh suka dkat dy!! No! Hyuna still in my heart. Ingt! Yeoja tu dh malukn kau Jimin. Dh malukn kau.
-S K I P-
Sejak kebelakangan ni. JunMi seperti bnyk mengelak dgan JungKook. Mereka tdak mesra seperti dlu lgi. Dn JungKook asyik melihat Jimin yg selalu memerhatikn JunMi. Dy trtnya-tnya. Ada sesuatukh disebalik smua ini? Dan mengapakh JunMi seperti mengelak dgannya? Kelas 5A1 sdahpon berada di padang. Ada yg mengibas-ngibaskn diri mereka kerana panas. Sir JongKook akhirnya smpai di padang smbil diekori seorng gadis. Smua mula beratur.
"Baik class! Maafkn saya kerana lewat sikit. Sblom kita mulakn permainan kita. Saya nk kenalkn seorng pelajar baru dgan kmu smua. Kenalkn diri kmu" Snyuman diberikn kpada gadis itu dn diberikn sedikit ruang kpdanya. Gadis iti melangkah ke sebelah Sir JongKook dn membwatkn J-Hope dn Suga trkejut. Begiti juga Jimin. JunMi dn JungKook juga sma. JunMi mengerling Jimin. Keluhan dilepaskn.
Hbis lah perkahwinan aq dgan Jimin nnti~Aq ingtkn..aq bolh bwat Jimin sukakn aq..nmpknya x! Jimin mmng x akn sukakn aq~Poor you Lee JunMi~setiap yg kau lalui. Msti ada halangan. Satu demi satu timpa diri kau.
-T B C-
Huuuu~spa eh yeoja tu? Smpai watak2 dlam story ni pon trkejut lahai xD Sorry klau x best and membosankn! Mian! Vote★Komen✔gomawo!!
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...