"Finally! Siap jgk aq kemas haish!" JunMi mengelap peluh di dahinya. Penat pula rasanya lepas kemas satu rumah haish! Wlaupun tinggal brdua ja. Rumah mereka msti dikemas juga. JunMi brjlan ke arah ruang tamu. Sunyi pula rasanya bila tiada Jimin dirumah. Jimin trpaksa keluar sebentar. Katanya ada hal penting?! JunMi trpandang beg skolahnya yg berada di sofa ruang tamu itu. Dy mendekati beg skolahnya. Punggungnya dilabuhkn di sofa.
Zip beg skolahnya dibuka. JunMi memasukkn tngannya ke dlam beg itu lalu mengambil sesuatu. JunMi mengeluarkn buku kecil yg brwarna hitam dari begnya itu. Diary JungKook!!? JunMi hnya melihat sja kulit buku itu. Dy tragak-agak untk melihat isi di dlamnya atau tidak. Dgan prlahan-lahan. JunMi membuka buku itu dn mmng benar iainya diary JungKook!
Bnyk yg JungKook tulis di dlam buku itu. JunMi menyelak. Menyelak. Dan menyelak hingga dy trhenti di salah satu muka surat. Dy mula membcanya~
Aq x sangka yg masa brlalu dgan begitu cepat skali. Pejam celik! Pejam celik! Akhirnya tinggal beberapa hari ja lgi aq nk tinggalkn Korea. Aq harap sngt yg aq bolh tinggal dkat sini trus dn x tanggung sakit aq ni. Tapi..bnda nk jadi. And dh brlaku dh pun. Skrng ni penyakit aq dh msuk tahap 3. Aq sndiri trkejut dngr doktor tu ckap mcam but aq mampu snyum ja depan orng yg aq syang.
Aq sembunyikn rasa sakit aq ni depan dorng terutamanya JunMi. Aq rasa brsalah sbab x bgithu dy yg aq ada sakit jantung. Aq x bolh bnyk brgerak. Bnyk aktiv sngt. Dulu bolh lah activ. Tpi skrang? Huh! Aq x mntk pon smua ni jdi dkat aq tpi..haish! Bnyknya tapi yg aq letak hahahaha! Fake laugh aq rasa? Hmm..Jun..aq hrap kau tabah if aq x ada dh dkat atas bumi ni and aq x bgithu kau pon aq ada penyakit. Aq mntk maaf sbab x bgithu kau psal ni and..aq mntk maaf sbab prg mcam tu ja..
Maafkn aq eh? Aq tahu kita dh bnyk ada memori brsama. Aq dh cuba cipta bnyk memori dgan kau and aq rasa memori kita untk kita brdua x ckup Jun. X ckup! Baru aq tahu knapa orng pnggil cipta saat indah brsma seseorng yg dy syang tu dipnggil memori. Sbabnya! Kita akn ingt orng yg kita syng tu bila kita rindu dy. Teringat dkat dy. Apa yg kita mampu bwat msatu hnya menangis. Snyum. Ketawa dgan apa yg kita lakukn dgan orng tu.
Agak² Jun marah x aq x bgithu smua ni dkat dy? Klau dy marah pun. Aq snyum ja klau dy ada depan aq dn aq ada depan dy! Tpi mustahil smua tu akn brlaku trhdap aq. Mahupun dy. Aq syang dy sngt². Aq harap dy dpat brtahan dn hidup lebih lma lgi brbanding aq.♥
Trlepas buku itu dari tngan JunMi. Air matanya mula brtakung. Bibirnya mula brgetar. "Pen..pen..ya..kit?" Masa lalu JunMi dn JungKook mula diputar kembali. Air mata yg bertakung tadi mulai membasahi pipinya. JunMi brlari naik ke tingkat atas mengambil kotnya. Beg tngannya dan beberapa brangnya diambil. JunMi turun ke tingkat bawah lalu menuju ke ruang tamu. Diary JungKook diambilnya dn brlari pintu rumah. Dy keluar dari rumah dlam keadaan trkocoh-kocoh.
♥♥♥♥♥♥
"JungKook!! JungKook sshi!! Kookie!! Yeinnie! Ahjumma! Ahjusshi!" JunMi menjerit smbil menolak-nolak pagar rumah itu. Loceng juga sudah ditekan brkali-kali. Tetapi tiada siapa pun menyahutnya atau keluar dari pintu rumah. JunMi tidak henti² menolak pagar rumah dn loceng rumah juga ditekan brkali-kali. "Kamu cari siapa?" Tegur seseorng. JunMi brpaling. Seorng ahjumma! Mungkin jiran di kawasan ini.
"Ahjumma. Mna penghuni² rumah ni? Dorng dh pindah ka?" Soal JunMi smbil trcungap-cungap mungkin penat kerana trjerit-jerit tadi? "Ne. Dorng dh brpindah. Brpindah ke Jepun. Katanya nk rawat ank dorng yg ada penyakit tu." Blas ahjumma itu. Trkaku JunMi sebentar. Brpindah? Ke Jepun? "Bi..bi..la..dorng..akn balik sini?" Soal JunMi lgi. Ahjumma itu menggelengkn kepalanya.
"Dorng kata dorng akn tinggal dkat sna trus. X akn balik ke sini lgi? Tu ja yg ahjumma tahu." Blas ahjumma itu lgi. Brkecai hati JunMi apabila mndngrnya. Apa yg dy rasakn selama ini smuanya benar! Dan mimpinya juga..benar! JungKook benar² meninggalknnya seorng diri disini. "Tapi..anak dy yg namja tu..ada arahkn ahjumma sesuatu. Kamu..Lee JunMi ka?" Soal ahjumma itu. JunMi menggangukkn kepalanya.
Ahjumma itu mengeluarkn sesuatu dari poket seluarnya lalu diberikn kertas yg brwarna putih dilipat elok kepada JunMi. JunMi mengambilnya. "Dy arahkn ahjumma beri ni kepada kamu. Kamu bacalah ya? Ahjumma minta diri dulu." Kata ahjumma itu lalu brjlan prg dari situ. JunMi melihat kertas brwarna putih itu dgan pndangan kosong.
"Wae? Waeyo? Wae kau x ckap kau betul² tinggalkn aq!! Wae kau bwat aq mcam ni!! JungKook yahh!! Sanggup kau bwat aq mcam ni!! Sanggup kau!!" JunMi melurut jatuh. Air matanya skali lagi membasahi kedua-dua pipinya itu. JunMi mula menangis disitu. Dy menumbuk-numbuk jlan perumahan itu. "JungKook yahh!!" Jerit JunMi.♥T B C♥
Aigoo! Sedihnya T.T Uwaaa!! Author nangis ni! Uhuk! Wae JungKook wae!!*tembak Hoshi*Hohoho! Mianhae. Author gurau ngehehehe! Vote★Komen✔Thankss^^
#AuthorYumi♥
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...