Chapter45

1K 87 20
                                    

JunMi memegang tombol pintu biliknya dn Jimin. Tombol dipulas lalu dibukanya. Dy mengangkat wajahnya. Beg tngannya trlepas dripda pegangannya. "Op..pa~" Sekali lgi air matanya brtakung. "Cha..gi!" Jimin menolak seseorang jauh darinya. Butang baju dibetulkan. "A..pa..korang..buat ni?" Air matanya yg bertakung tadi jatuh menuruni pipinya. Dy melihat yeoja yg sibuk membetulkan bajunya itu.

"Apa Oppa buat dengan SeolHyun dkat dlam bilik kita ni Oppa? Wae..dy ada dkat sini? Apa awk bwat dkat sini SeolHyun?" Kedengaran suara JunMi brgetar. SeolHyun menundukkn wajahnya. Beg tngannya diambil lalu keluar dari bilik itu. Jimin mendekati JunMi yg msih kaku disitu. "Chagi. Dngr dulu apa--" Pangg! Satu tamparan hinggap di pipi Jimin. "X ckup ka apa yg Jun bgi dkat Oppa huh? X ckup ka!!" Tengking JunMi. Air matanya tidak henti² turun.

"Sbab tu ka Oppa keluar dari rumah tdi huh? Sbab tu ka? Sanggup Oppa bwak yeoja lain dlam rmah ni! Msuk bilik kita! Bwat benda yg..Jun dh bagi apa yg Oppa nak. Jun dh bgi Oppa! Jun layan Oppa wlaupun Jun x larat Jun tetap layan Oppa tpi..ni balasan Oppa trhdap Jun? Bwak msuk yeoja lain dlam bilik lpastu brcium dgan dy mcam tu? Oppa ckap apa salah Jun smpai Oppa bwat Jun mcam ni? Oppa ckap dgan Jun!! Ckap!!" Tubuh Jimin ditolaknya. Jimin menggelengkn kepalanya.

"X chagi. Se..se..mua tu..chagi! Chagi bwat apa tu!" Jimin mendekati JunMi yg mengeluarkn bagasinya dn juga baju²nya dari dlam almari. Baju²nya trus disumbat msuk ke dlam bagasinya. Jimin menghentikn prbuatan JunMi itu. "Kita bincang dulu psal ni. Dngrlah apa Oppa nk ckap ni. Stopp!!" Arah Jimin. JunMi menghiraukn saja. Baju²nya msih lgi disumbatkn ke dlam bagasinya. "Oppa ckap brhenti!!"

Tengking Jimin. Kata² Jimin lngsung tidak didengari JunMi. Zip bagasi JunMi dittupnya. JunMi mengangkat bagasinya. Beg tngannya yg berada di atas lantai diambil juga. "Chagi nk prg mlam² mcam ni huh? Kita bolh bincang psal hal ni kn?" Kata Jimin smbil mengejar JunMi. Tngan JunMi trus ditariknya apabila mereka tiba di hadapn pintu rumah. "Jgan mcam ni plizz. Bincang lah dulu psal ni." Rintih Jimin. JunMi lngsung tidak memandang Jimin. Tngannya ditarik kasar dari trus dipegang Jimin.

Tombol pintu dipulasnya lalu keluar dari rmah tnpa brpaling ke belakng. Jimin mnjerit-jerit memanggil nama JunM tetapi sia²..JunMi sudahpun prg meninggalknnya seorng diri di rumah itu..Jimin melurut jatuh. Wajahnya diraut. "Ni semua x betul!! Ni smua x betul!!"

♥END FLASHBACK♥

Air matanya yg brtakung tadi jatuh skali lgi membasahi pipinya. Akhirnya. Trdngr juga tangisan JunMi. SuJeong yg mndngr itu turut berasa kasihan dn sedih dgan apa yg brlaku. Belakng JunMi digosok-gosok. "Saya hrap awk sbar dan tabah dgan smua ni ya Jun? Saya tahu awk dh bnyk lalui masa sukar awk lpas ja awk kahwin tpi saya pasti. Smua ni pasti ada hikmahnya. Sabar ya Jun." SuJeong trus memeluk JunMi lalu memujuk JunMi semampunya.

JunMi tidak henti² menangis. Air matanya begitu murah skali harini. Matanya tidak henti² mengalirkn air mata. JunMi sndiri penat dn tidak tahu apa yg patut dilakuknnya. Apa yg dy tahu. Hnya menangis. Menangis. Menangis. Dn menangis saja. JunMi menangis hinggalah dy trlelap dgan sndirinya di dlam dakapan SuJeong. SuJeong yg sudah tidak dngr tangisan JunMi itu meleraikn peluknnya lalu membaringkn tubuh JunMi dgan brhati-hati. Diselimut tubuh JunMi. SuJeong trsnyum.

Dy bgun dn menuju ke pintu bilik JunMi. Suis lampu dittupnya. Dy keluar dari bilik itu. Pintu dittup dgan brhati-hati. "Dy dh tidur?" Trperanjat SuJeong apabila trdngr suara garau dkat dgannya. SuJeong brpaling. Dy menggangukkn kepalanya. TaeHyung sengih. "Jom!" Ajak TaeHyung. "Prg mna?" Soal SuJeong dgan dahi brkerut.

Dgan tiba² Taehyung memeluk pinggang SuJeong. SuJeong kaku+trkejut! Taehyung mendekatkn wajahnya dgan SuJeong. "Kita tidur lah. Nk prg mna lgi?" Katanya lalu membetulkn rmbut SuJeong itu. SuJeong menolak tngan Taehyung dn juga tubuh Taehyung jauh darinya. "Apa ni! Mna bolh lgi lah kita tidur sebilik aigoo! Nnti lpas kahwin baru bolh. Haish!" SuJeong menggelengkn kepalanya. Ada saja si Taehyung ni aigoo!

"Tpi..kita kn dh brtunang. X kn x bolh tidur sebilik kot?" Soal Taehyung smbil menggaru-garu kepala belakngnya. SuJeong menampar dahinya. "Aigoo Oppa! Tunang ja kn! Blom kahwin lgi. Lpas kahwin nnti baru lah bolh. Haish! Dh lah. Saya nk prg msuk tidur dulu. Annyeong~" Baru saja SuJeong mahu melangkah prg tngannya ditarik Taehyung. SuJeong dn Taehyung brdiri brhadapn saja dn jarak mereka begitu dkat skali.

"Jeong lupa sesuatu~" Kata Taehyung smbil melihat mata SuJeong. Cantik yg amat mata future wife aq ni aduhh! Bila nk kahwin aissh! SuJeong mengangkat keningnya sebelah. "Ne? Lupa? Sesuatu? Lupa apa?" Soal SuJeong blank(?)Taehyung trsnyum. Dy sudah agk psti SuJeong lupa pnya. Dgan prlhan-lhan..Taehyung mendekati wajah SuJeong lalu..chupp!! Satu ciuman hinggap di bibir SuJeong. Ciuman dilepaskn Taehyung. Taehyung snyum. "Our goodnight kiss!"

Kata Taehyung. Mata SuJeong trkedip-kedip. Dy kehilangan kata². Taehyung ketawa kecil melihat reaksi bakal isterinya itu. "Aigoo kyeopta!" Hidung SuJeong dicuitnya. "Kata nk tidur kn tadi? Prglah~esok kena bgun awal kn nk siapkn mcam² lgi? Annyeong~jalja~sweet dream my princess. Dream about me ok!" Dikenyitkn mata kanannya kpada SuJeong dn brlalu prg dari situ. SuJeong yg masih trkejut+kaku itu menyentuh bibirnya. Goodnight kiss~?

♥T B C♥

Oho! Mian kali ni lebih kpada TaeJeong moment plak huhuhu! Next chap inshallah JunMin moment oke?! Hehehe~author ni BTSxLOVELYZ shipper ok. So jgan marah plak author klau author asyik suitkn orng yg sma and if x suka jgan baca plizz! Tengkiu~Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now