Chapter11

1.8K 136 5
                                    

JunMi dduk di bangku yg berada di situ. Dy mengeluh. Pandangannya kosong. Air brgelora dgan agak laju. Tiupan angin pada malam itu membwatknnya sedikit sejuk. JunMi memeluk tubuhnya. Rmbutnya yg panjang itu brterbangan. Tiba² guruh brdentum membwatkn JunMi trkejut. Awan kelihatan begitu gelap skali. Mungkin mahu hujan? Dy mula bgun dripda dduknya dn guruh brdentum lgi. Angin makin kuat menyapa bdannya. Mungkin hujan akn lebat?

Kakinya mula melangkah dgan laju dn tiba² dy merasakn ada cecair yg jatuh ke mukanya. JunMi brhenti melangkah dn memandang langit. Hujan turun dgan lebat. Dy tiba² trsnyum. Tngannya didepakn. Dibiarkn saja hujan membasahinya. JunMi kelihatan gembira apabila brmain hujan. Dy melompat-lompat. Mukanya diraut sedikit. Sakit matanya apabila hujan membashi matanya. Tetapi,dibiarkn sja. JunMi memalingkn bdannya dn dy trkaku secara tiba². Mereka msing² kaku. Jarak mereka agak jauh.

Deringan phone membwatkn JunMi trkejut. Dy mengangkat call dlam keadaan hujan. Phone ditekup ke telinganya. "Yahh! Kau ada dkat mna ni? Kau tahu x hujan skang ni? Menyusahkn orng btollah! Kena cari kau lgi!" Kedengaran Jimin mengeluh di hujung talian. JunMi diam. Tidak membalas kata² Jimin. "Lee JunMi! Kau dngar x ni? Hello? Hello? JunMi! Kau ada dkat mana skang ni? Ckaplah!" Tutt..tutt..tutt..

JIMIN POV♥

Tutt..tutt..tutt..Aq melihat skrin phone ku. "S**t!! Bateri habis lah plak!!" Phone terus aq baling ke tempat dduk sebelah. Kereta ku pandu dgan laju wlaupon hari hujan. Aq perlu mencari JunMi dgan segera! Perasaan risau mula timbul? Bibir aq ketap dn tdak henti melihat kiri dan kanan mencari kelibat JunMi. Perasaan ku mula brcampur-baur! Marah! Risau! Smuanya ada! Aq membelok ke kiri menuju ke tasik. Kereta aq brhentikn apabila trnmpk dua manusia sedang brdiri secara brhadapan. Aq melihat dahulu. Membiarkn apa yg mereka lakukn.

Tiba² namja di hadapnnya memeluknya erat dn membwatkn aq trkejut! Mukanya seperti biasa dilihat? Aq terus keluar dari kereta dn brjlan dgan laju ke arah mereka. Tinggal saja beberapa jarak. Aq brhenti seketika. Dilihat dua manusia itu. Perasaan geram mula timbul terus aq dekati mereka dn pukkk!!

♥JUNMI POV♥

Tutt..tutt..tutt.."Yoboseyo? Yoboseyo? Park Jimin! Yahh!!" Aq menjerit memanggil-manggil namanya. Skrin dilihat. "Bwoya? Dh letak ka?" Tiba² phoneku dirampas. Aq trkejut lalu melihat gerangan orngnya. Air liur ditelan. "Jdi..mcam ni kau layan chingu kau? Mcam ni kau layan aq huh? Sembunyikn perkara yg aq x tahu! Smpai hati kau kn Jun! Smpai hati kau!" Aq menutup mataku saat saat suaranya ditinggikn kepada ku. Air mata brgenang. Perasaan brsalah timbul. Mataku dibuka kmbli. Melihat gerangan orngnya.

"Mian..hae..Kookie." Kata ku lembut. Dapat didengari yg suara ku brgetar. Menahan air mata dripda turun membasahi pipi ku. "Mianhae? Mianhae? Tu ja yg mampu kau ckap? Tu ja yg kau mampu! Hah! Kenapa kau sanggup rahsiakn smua ni dripada aq! Knapa!!" Dapat dilihat di matanya mula kemerahan. Air mata ku jatuh juga. Aq benar² rasa brsalah. Brsalah tdak memberitahu JungKook akan hal ini.

"Jeongmal mianhae Kookie-ah! Aq kena paksa kahwin dgan dy. Aq pon x nk kahwin dgan dy! Kami kena paksa kau tahu! Kena paksa!" Balas ku cuba menjelaskn kenapa aq dn Jimin brkahwin. Terbit snyuman di bibir JungKook. Bkan snyuman biasa. Bkan snyuman yg selalu dy berikn. Snyuman sinis! "Paksa? Huh? Kena paksa pon kau suka jgk kan sbab kau dh dpat dy? Kan? Bkan ni ka yg kau nk selama ni? Bkan ni ka yg kau nk Jun! Kau dh dpat apa yg kau nk! Kau dh dpat! Tpi aq? Aq x dpat apa². Apa yg kau nmpk! Jimin! Jimin! Jimin! Kau tahu sakit hati aq Jun! Sakit!!"

Guruh brdentum saat aq memandang muka JungKook. Sakit?! Desis hatiku. Aq tdak faham apa yg JungKook cuba sampaikn kpadaku. Brkerut dahi ku dibwatnya. Snyuman sinis nya tdak lekang dari bibirnya. Tiba² sja JungKook memeluk erat. Aq trkejut. Semakin erat dy memelukku. "Dh tiba masanya aq luahkn smuanya. Smua yg aq simpan selama ni. Smua yg aq pendam selama ni." Kata JungKook lalu mengeratkn lagi pelukn. Aq menunggu kata² JungKook seterusnya dgan hati yg brdebar.

Dup dap dup dap dup dap "Saranghae Lee JunMi" Degupan jantung yg tadinya laju mnjdi normal secara tiba2². Terasa yg dunia itu hnya kami brdua sahaja skrang. Adakh aq brmimpi atau realiti skrang ini? Aq menutup mata ku lalu membukanya kembali. Masih di tmpat yg sama dn JungKook masih lgi memeluk tubuh ku erat. "Saranghaeyo Lee JunMi!" Katanya lagi. Ya! Aq di alam realiti skrang ini! Dan ini bkannya mimpi!

Aq kaku dgan kata² JungKook. Dy mencintai aq. Begitu mencintai aq. Setulus hatinya. Tetapi. Hatiku hnya brpaut pada Jimin. Trpikat dgan Jimin. Aq tdak sedar lngsung yg JungKook begitu mencintai aq. Jimin pula. Lngsung tdak meyukai aq atau mencintai aq. Apa yg dy tahu. Hnya memarahi ku. Memaki ku. Menghina dn brmesra dgan Hyuna. Aq berasa selesa bila brsama dgan JungKook. Hangat pelukn JungKook dn membwatkn aq tdak mahu dy melepask pelukan itu dn terus kekal sja.

Aq memeluk JungKook kembali. Dagu ku letakkn di bahunya. Hujan yg turun masih lgi lebat. Didekatkn bibir ku ke telinganya. "Nado! Sa--" Pukk!! JungKook jatuh ke tanah. Aq trkejut. "Jantan x guna! Berani kau peluk bini orang!!" Aq trkejut dgan kehadiran Jimin. Dy melompat ke atas badan JungKook lalu menumbuk lagi mukanya. "Kau makan penumbuk aq ni! Kau makan!" Satu lgi tumbukan hinggap di muka JungKook. Aq menarik tngan Jimin dripda terus menumbuk JungKook.

"Jimin! Sdahlah! Brhenti!!" Jerit ku kpada Jimin tetapi diendahkn saja kata² ku. Aq tdak mengalah. Ditarik lagi tngan Jimin. "Enough Jimin! Enough! Stop it!!" Jerit ku lagi tetapi msih lgi tdak diendah Jimin. Aq cuba memberhentikn Jimin dn secara tiba² tubuh ku ditolaknya dn aq jatuh lalu kpala ku trkena sesuatu. Aq memegang kpala ku. Dilihat tngan ku. Da..rah?! Aq terasa pening lalu mata ku trttup rapat dn trbaring di situ.

♥T B C♥

Eyyo! Double chap! Sorry klau ada typo or what! Hadiah untk readers sbab dh 1.05 yg baca! Gomawo! Vote★Komen✔ Thankss!!^^*bow*

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now