JunMi melangkah ke belakng hinggalah dy dihadang dinding. Dy trkunci disitu. Air liur ditelan.
"Ksian kn kau~brtepuk sebelah tngan! Lee JunMi~lpas ni..aq dh x nk dngr dh nma ni! Aq dh x nk tngk muka kau dh! Kau bolh prg mam..pus!!"
Bnyi hon kereta mengejutkn lamunan JunMi. Dy brlari ke arah kereta lalu msuk ke dlam perut kereta. Kereta melucur laju meninggalkn perkarangan rmah.
-----NAMYEO SCHOOL------
"Oppa! Oppa! Saranghae!"
Bnyi teriakn para gadis di skolah itu memenuhi sudut skolah. Mereka seperti k-idols yg popular disitu. Brjaya juga mereka memboloskn diri mereka ke dlam klas. Msing2 mengambil tmpat.
"Aduhh! Klau tiap2 hari mcam ni mmng mampus ah aq~"
Keluh J-Hope. Dikipas-kipaskn dirinya itu. Pagi2 dy sdahpon brpeluh akibat dikepung para gadis2 tdi. Suga memeluk tubuhnya. Dy hnya diam. Suga member yg pling snyap dlam grup itu. Dikerling Jimin.
"Jimin! Hari ni x ada mangsa ka? Bosan ni~"
Rmbutnya dibetulkn sedikit. Msih terasa pnas di dlam klas. Kipas x buka kh? Bnyi pintu dibuka membwatkn mereka memandang ke arah pintu serentak. Jimin mencebik. Dy kmbli brmain phonenya.
"Kookie! Bkakkn kipas tu~"
Arah JunMi lalu mengambil tmpatnya. JungKook menggangukkn kpalanya dn membukakn kipas. Lega rsanya~terasa sejuk sedikit. JunMi mengeluarkn sesuatu dari poket jaketnya. Membulat mata JungKook.
"Woahh! Phone baru ka tu?" Mata JungKook brsinar. JunMi menggangukkn kpalanya. "Kookie!" Click! JungKook menggelengkn kpalanya. Cahaya yg menusuk matanya itu membwatkn pndgannya mnjdi kabur seketika. Trkekek-kekek JunMi ketawa.
"You look so funny Kookie! I will show this to everyone~" Tawa JunMi msih blom reda. Entah apa yg lawaknya gmbr JungKook itu. Phonenya dirmpas JungKook sepantas kilat lalu dilihat gmbarnya tdi. "Knapa Jun gelak? Ok ja pic ni~hensem pa?" JungKook trsengih. Phone JunMi dirmpas kmbli.
"Hensem? Euww~My cousin lgi hensem dripda awk! His smile~laugh~ahhh! Can make me crazy!!" JunMi mnjdi gila apabila trbyangkn wajah spupunya itu. JungKook snyap. Tdak memberi apa2 riaksi. Bnyi kerusi ditarik mendiamkn JunMi yg sdang gila tentang spupunya itu. Dy mula memegang lengan JungKook. Ketakutan mula menyelubunginya.
"Bak phone kau tu!" Tngan Jimin disuakn. Dipndang mata JunMi. JunMi melarikn matanya lalu menggelngkn kpalanya. "Aq mntk cara baik kn? Jgan bwat aq mntk cara buruk!" Dijerkahnya JunMi yg sdang ketakutan itu. JunMi trus memberikn phonenya kpada Jimin. Jimin trsnyum. Didekatkn mukanya dgan JunMi. Dagu JunMi dipegang. Wajah JunMi ditenung.
"Gomawo princess!" Dicuit hidung JunMi. Mereka mula melangkah keluar dari klas meninggalkn JungKook dn JunMi. Pegangan tngan dileraikn. Keluhan dilepaskn. "Knapa awk bgi dkat dy? Phone baru tu! Nnti parents awk tnya mcam mna?" JungKook mula risau. Dy diarahkn menjaga JunMi sebaik yg mngkin. JunMi mengangkat mukanya memandang JungKook. Terbit snyuman di bibirnya.
"Sokey~appa belikn saya dua phone! He know that Jimin always bullied me! And Jimin appa kwan baik appa saya." Terang JunMi. Dy mengambil air yg dibwanya lalu diteguk. "Wait! Appa Jimin kwan appa awk? Maigadd! Whay i didn't know about this!" Mata JungKook tepat melihat mata JunMi. JunMi menjongetkn bahunya. Teringat akn hal semalam yg diberithu Appa dn Ommanya. Dipndang JungKook yg leka membetulkn bajunya itu~
JungKook yah~mianhae! After this..our friendship will end!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
"Tsk! Boring ah phone dy ni! X ada apa2!" Dibaling phone JunMi ke sebelahnya. Keluhan dilepaskn. Bosan skali hari ini~"Wey Jimin! Knapa eh. Kau benci gila dkat si JunMi tu? Baik pon baik. Cntik pon cntik. Rmai tau namja yg suka dkat dy." Ditelan kacang yg sdah dikunyahnya tdi. Air diteguk. Suga menanti jawapan dari bibir Jimin. Apa yg diktakn J-Hope tdi. Ada btolnya juga.
"Ηuh! Cntik? Baik? Plizz lah! Setakat cntik baik tu! Rmai lgi lah bolh cari! Kau x kn x ingt? Disebabkn dy! Sbab yeoja tu! Aq dpat malu thu! Dpat malu!" Jimin mengetap bibirnya. Terasa geram pula apabila trbyang wajah yeoja yg tdak brmaruah itu! Suga dn J-Hope saling brpandgan. Brkerut dahi J-Hope. Suga mengeluh. Dtang sdah perangai J-Hope aduhai --"
"Kau ni~setakat dy suka kau ja kot? Tu pon kau nk bnci dy?" Akhirnya Suga brsuara! Klau nk tunggu si J-Hope ni tnya! Smpai taon dpan trgaru-garu kpala tu! "Kau x pham perasaan aq masalahnya! Dy dh malukn aq dgan bdax2 skolah ni! Dsebabkn dy! Yeoja yg x brmaruah tu! Heboh satu skolah! Dn dsebabkn dy jgk! Aq break dgan Hyuna thu!!" Tngannya digengam. Rsa marahnya membuak-buak trhdap yeoja yg brnma Lee JunMi itu!
"Kau ni! Agak2 ah nk kata dy x ada maruah! Mulut kau tu jga sikit! Jgan smpai kena dkat kau kang~" Digeleng-geleng kpalanya. Sanggup Jimin menyatakn JunMi sebegitu rupa! Diteguk air yg berada dihadapannya itu. "Heh! Yg kau nk bela yeoja tu apahal? Kau suka dy eh? X ada tease ah kau ni!" Trkena tepat bantal yg dibaling Jimin di muka Suga. Suga melepaskn nfasnya. Sbar YoonGi~Sbar~
Deringan phone mengejutkn mereka smua. Brkerut dahi msing2 apabila trdngar lagu Candy Jelly Love yg dinyanyikn grup Lovelyz. Mata mereka jatuh ke phone yg dibaling Jimin tdi. Jimin mengambil phone itu. Lagu msih lgi brmain. "My Oppa?" Brsuara mereka brtiga serentak.
♥ T B C ♥
Ayoo! Hye guys! So. This is my first chap! Sorry klau x best. And membosankn. Serius idea x dak and kering dh ha! Komen✔Vote★ thanks!!
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfic"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...