"Ju..Jun?" Hnya perkataan itu yg keluar dari bibir Jimin saat melihat wajah yeoja itu. JunMi trus memeluk Jimin seerat yg mngkin. Dy berasa begitu takut sekali. Hmpir² sja dy diperkosa oleh orng mabuk tadi. Jimin yg kaku itu memblas kembali pelukn JunMi. Diusap-usap belakng JunMi untk menengkn gadis itu. "Shh~uljima~saya ada dkat sini.." Tutur Jimin dgan lembutnya. JunMi masih lgi menangis smbil memeluk tubuh Jimin erat!
"Saya takut.." Hnya itu yg mampu JunMi katakn. Jimin makin mengeratkn pelukn juga. Lpas beberapa minit brkeadaan begitu. Jimin cuba meleraikn pelukn tetapi tidak dpat dileraikn kerana JunMi msih lgi dlam ketakutan dn msih lgi memeluk Jimin dgan erat. Jimin hnya membiarkn sja. Mahu brsuara supaya JunMi lepaskn takut JunMi kecil hati pula! "J..Jun..saya hantarkn awk balik ya?"
Akhirnya Jimin brsuara juga selwpas mndiamkn diri. JunMi meleraikn pelukn. Dy mengusap air matanya. JunMi menggelengkn kepalanya. "Jin Oppa balik lmbat lgi..dy ada urusan yg prlu diuruskn. Omma dgan Appa ada urusan dkat London." Blas JunMi smbil melihat wajah Jimin. Jimin melepaskn nfas panjangnya. "Emm..awk ikut..saya balik ajalah mcam tu?"
Kata Jimin smbil melihat wajah JunMi. Mahu melihat reaksi JunMi. JunMi mengangkat keningnya sebelah. "Maksud awk..rmah awk ka? Rmah family awk?" Soal JunMi. Jimin snyap seketika. Ke mnakh dy prlu membwa JunMi? Rmahnya sndiri atau di rmah rkan²nya? Klau di rmahnya..Mama dgan Papa x ada lah plak! Rmah rkan²nya kah?! "Ermm..awk ikut ja saya. Nnti awk tahu lah ya. Kaja!"
Jimin trus menarik tngn JunMi supaya mengekorinya. JunMi hnya turut sja. Adakh Jimin tidak perasan apa yg baru dy lakukn? Dy baru sja memegang tngn JunMi! JunMi yg mengekori Jimin itu trsnyum.
♥S K I P♥
"Jinjja ni rmah family awk?" Soal JunMi smbil meneliti sekeliling rmah itu! Setahu JunMi. Rmah family Jimin tidak begini. Jauh berbeza rmah family Jimin dgan rmah ini! Ya! Ini rmahnya dn Jimin! Rmah semasa mereka tinggal brsma semasa mereka disatukn. Sebelum JunMi tidak hilang ingatannya lgi. JunMi tahu yg Jimin cuba menipu itu rmah familynya. Padahal itu rmahnya dn rmah Jimin. Hadiah pemberian Appa Jimin kepada mereka brdua.
"Yupp! Ni lah rmah family saya..dorang x ada sbab dorng oversea. Mcam parents awk jgk. Dduklah. Saya carikn baju lain untk awk." Jimin melangkah ke arah tangga rmah itu. JunMi dduk di ruang tamu. Hilang sja kelibat Jimin. JunMi bgun dari dduknya. Dy melihat rmah yg sdah lma dy tinggalkn itu! "Jinjja! Rmah ni still x ada perubahan! Still mcam dulu! Cuma..nmpk agk kotor sikit lah sbab x ada spa kemaskn!" Seleroh JunMi seorng diri.
Dy melihat gmbar² yg berada di dlam rmah itu. JunMi trpndang sebingkai gmbar. Dy mencapai bingkai gmbar itu. "Dy..x buang lgi gmbar weeding ni? Aq ingtkn dy dh buang! But..he still keep it?" JunMi melihat gmbarnya dn Jimin semasa hari perkahwinan mereka. Dy lngsung tidak menyangka yg Jimin msih lgi menyimpan gmbar itu! Dy fikirkn Jimin sudah membuangnya atau simpan dimna-mna~?
"Dh puas tngk gmbar tu?" Trkejut JunMi dibwatnya apabila trdngr suara garau brdekatakn telinganya. Trlepas gmbar yg dipegangnya itu lalu pecah! JunMi trkedu disitu! "Mi..mi..mian..hae!" JunMi trgagap-gagap. Dy betul² tidak sengaja trlepaskn gmbar itu! Sebabnya trkejut dgan kehadiran Jimin yg secara mengejut itu! Dilihat Jimin yg melutut mengambil gmbar perkahwinan mereka itu. JunMi melihat sja. Tidak melakukn apa².
"Bila kau nk ingt smuanya balik?" Mendatar sja kedengaran suara Jimin. Dan Jimin mula memperbahsakn kembali kau aku dgan JunMi. JunMi kelu mndngr apa yg diktakn Jimin itu. "Mmng dulu aq kejam dgan kau! Aq maki² kau dpan orng rmai sbab kau sukakn aq. Aq salahkn kau sbab hubungan aq dgan HyunA retak. Aq anggap kau yeoja murahan. Smuanya aq x suka psal kau!" Jimin msih lgi melutut di situ. Tidak memandang wajah JunMi.
"Tpi..tu dulu. Lpas aq tahu yg kau hilang ingatan dn kau kata JungKook tu suami kau. Entah lah! Hati aq..hati aq ni! Rasa..sakit sngt² kau tahu! Aq pun x tahu apa sbab aq rasa mcam tu. Tiap kali aq tngk kau brmesra dgan si JungKook tu. Rasa mcam kena tikam ja hati aq ni! Apa yg jdi pun aq lngsung x fham! Aq dh cuba untk x pedulikn kau. X curi² tngk kau dlam kelas. Aq dh cuba smuanya tpi syang! Lngsung x mnjdi!"
Air mata JunMi brgenang mndngr apa yg Jimin ktakn. Benarkah ini Jimin yg diknenalinya? Jimin yg suka memarahinya. Meningkingnya di khalayak rmai selepas tahu dy menyukai Jimin? Menyalahknnya kerana hubungan Jimin dn HyunA retak? Begitu membencinya wlaupun mndngr sja nmanya? Memandangnya dgan hina?! Mengatanya yeoja murahan?! Benarkh itu Jimin yg dikenalinya? Jimin cuba meluahkn isi hatinyakah?!
"Bila aq fikir balik smua tu..baru aq tahu yg..aq cemburu tngk kau brmesra dgan namja lain. Aq x suka tngk kau rapat dgan namja lain selain aq dgan Jin hyung. Ya! Aq cemburu sngt² tngk kemesraan kau dgan JungKook kau tahu! And..one day. Aq trdngr bunyi dtang dari kelas waktu haritu. Aq cari lah bunyi apa tu. And dtang dari mna. Rpa²nya. Dtang dari klas kita! Aq..tngk lah apa yg jadi and..x sangka plak aq apa yg aq tngk tu!"
Jimin mula bgun bgun brdiri. Dy msih lgi membelakangi JunMi. JunMi menunggu kata² Jimin sterusnya. Keadaan sepi seketika hinggalah Jimin memalingkn bdannya memandang JunMi. JunMi melihat wajah Jimin yg seperti menahan marahnya itu. Mata Jimin juga mula merah. Apakh yg brlaku kepada Jimin? Mengapa dy kelihatan seperti menahan marahnya saja? JunMi mula pelik dgan pndangn Jimin trhadapnya. Dgan tiba² Jimin merentap tngan JunMi dn menarik JunMi dgan kasarnya ke bilik tetamu..
♥T B C♥
And here next chap huuu!! Sorry if bored..typo..or what oke! Hehehe..Jimin ni dh knapa? Gila ka rentap tngan JunMi tiba²!! Dy nk bwat apa dgan JunMi huh?! Hehehehe..next chap ok!! Vote★Komen✔Thanksss^^
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...