Chapter46

1.1K 83 38
                                    

JunMi membuka matanya prlahan-lahan. Dy bgun dari baringannya. Ditepuk-tepuk punggungnya membuang kotoran yg melekat di bajunya itu. Dy melihat sekelilingnya. Di mnakh dy berada? Mengapa dy pkai dress yg brwarna putih? JunMi mula brjlan-jlan smbil melihat sekelilingnya. Langkahnya trhenti apabila trpndang seseorng sdang brdiri di sebuah pokok yg agk besar. JunMi mendekati orngnya.

"Maafkn saya?" Brsuara JunMi sebaik saja dy tiba pda orngnya. "Bolh saya tahu. Apa nma tempat ni?" Soal JunMi smbil melihat sekelilingnya. Orng itu tidak memandang JunMi atau mnjwab pertanyaan JunMi. JunMi memandang orng yg msih membelakanginya itu. "Maafkn saya? Encik?" JunMi mencuit bahu orang itu namun tiada tindakblas dripda orng itu pun. Dy menggaru-garu kepalanya. Tiba². Orng itu brjlan prg ke arh pantai brdekatan.

JunMi melihat sja orng itu melangkah mendekati pantai itu dn orng itu lngsung tidak brhenti melangkah. Dy makin mendekati pantai. "Encik!! Brhenti!!" Laung JunMi. JunMi mula brlari ke arah orng itu sekuat hatinya. "Encik!! Brhenti!!" Jeritnya lgi. JunMi makin dekat dgan orng itu. Orng itu sudahpun berada di perairan dan air itu sudahpun berada di takat bahunya. JunMi brlari selaju yg mngkin ke arah orng itu. "Encik!!" Jerit JunMi lgi dn dy brhenti di persisiran pantai itu. Dy tragak-agak untk terjun msuk atau tidak.

Wajahnya diangkat memandang orng itu dan dy trkaku saat melihat orngnya. Orngnya trsnyum ke arahnya. "Jung..Kook?" Suara JunMi mula brgetar. JungKook trsnyum memandangnya. Bibirnya brgerak menyatakn sesuatu. "Jung..Jung..Kook yahh!!" Jerit JunMi. JungKook msih lgi trsnyum dn dy makin tenggelam ke dlam air. Air sudahpun berada di takat lehernya.

"Andwea JungKook!! JungKook yahh! Jeon JungKook!! Keluar dari situ!!" JunMi mula panik apabila JungKook makin tenggelam dan air sudahpun takat dagunya. Air matanya mula jatuh membasahi pipinya. "JungKook! Dtang sini balik!! Jeon JungKook! Andweaaaa!!" JunMi membuka matanya. Dahinya brpeluh. Begitu juga seluruh tubuhnya. Biliknya diterjah msuk oleh SuJeong dn Taehyung. SuJeong trus mendekati JunMi.

"Jun? Wae? Kenchana?" Soal SuJeong sebaik sja dy dduk di tepi JunMi. Dada JunMi turun naik. Anak matanya brgerak ke sana sini dan turun sebutir mutiara jernih dari matanya. JunMi menekup wajahnya. "JungKook yahh~JungKook~" JunMi mula menangis. SuJeong trus memandang Taehyung. Taehyung hnya diam dn kaku disitu. Dy menelan air liurnya. SuJeong menggerakkn sedikit kepalanya memberikn isyarat. Taehyung menggelengkn kepalanya. SuJeong mengeluh.

Tubuh JunMi dipeluknya lalu ditenangkn. "Kookie ahh. Neo eodiya? Kookie~" JunMi menangis semahu-mahunya smbil memanggilnya nama JungKook. Taehyung keluar dari bilik itu. Dy meraut wajahnya. Dy mencapai phonenya lalu mendail 6ber seseorng.

♥♥♥♥♥♥

"Aq ckap aq x nk mkan kn!!" Tengking Jimin lalu menolak kasar pinggang yg berada di meja itu. J-Hope dn Suga brpandangan. "Geun. Geun keluar kejap ya? Biar kami yg uruskn Oppa Geun ni." Kata Suga kepada MyunGeun. MyunGeun menggangukkn kepalanya lalu keluar dari bilik itu. Suga dn J-Hope mendekati Jimin yg kelihatan brserabut itu. "Jimin..kau ok?" Soal J-Hope sebaik sja dduk di sebelah Jimin. Jimin menggelengkn kepalanya.

"Jun mna? Jun! Jun! Isteri aq mna? Mna isteri aq! Mna isteri aq!!" Jerit Jimin lalu menolak lampu brsebelahan katil itu hingga pecah. Jimin sudahpun seperti orng gila. Tidak waras! Tidak betul! Suga dn J-Hope mengeluh. "Jimin..kau mkan ya? Mkan lah sikit..klau kau x mkan..mcam mna kau nk cari Jun?" Pujuk Suga. Jimin menggelengkn kepalanya. "Aq x nk!! X nak lah bodoh!!" Tengking Jimin. Dy memeluk bantalnya.

"Aq nk Jun~aq nk Jun~Jun sshi~mna Jun prg? Chagiya~" Jatuh sebutir mutiara jernih dari tubir mata Jimin. Dy memerlukn JunMi ketika ini. Sngt² memerlukn JunMi! "Jun balik lah syang. Smuanya x betul! Smuanya x betul!! Baliklah syang~balik!!"

♥♥♥♥♥♥

Pintu dibuka dgan prlhan-lahan. Kepalanya dijengukkn dahulu. Kelihatan seorng namja sdang dduk di atas kerusi roda smbil memandang ke luar tingkapnya. Dy msuk dn menutup pintu prlhan-lahan. Kakinya trjengkit-jengkit menuju ke ornganya tnpa membwat sebarang bunyi. "Sudahlah Yumi. X pyahlah nk jengkit² mcam tu~" Katanya. Yumi mengeluh. Dy mendekati orng itu lalu memeluknya dari belakng.

"Mcam mna awk tahu yg saya msuk bilik awk?" Soal Yumi smbil memeluk orngnya. Orng itu memegang tngan Yumi yg sdang memeluknya itu. Snyumn trukir di bibirnya. "Smuanya saya tahu. Siapa yg msuk." Katanya. Yumi meleraikn pelukknnya dn dduk dihadapn orng itu. Dy memberikn snyumn kepada orng itu. "Mcam mna keadaan awk harini JungKook?" Soalnya smbil tngnnya erat dipegang JungKook. "Baik ja.." Blas JungKook ringkas.

"Dh genap seminggu pembedahan awk. Awk still dduk atas kerusi roda ni. Awk x nk ka brlatih brjlan semula ka?" Soal Yumi smbil melihat wajah JungKook. JungKook memandang Yumi yg sdang melihatnya itu. Dipegang pipi gadis itu lalu diusapnya. "Saya nk sngt jalan semula. Tpi..masa belum izinkn saya brlatih brjlan semula. Saya janji saya akn brlatih brjlan semula itupun klau masih sempat.." Kata JungKook smbil trsnyum. Yumi menggelengkn kepalanya.

"X baik ckap mcam tu. Awk dh lepas dh kn jalani pembedahan? Saya psti awk akn selamat JungKook. Awk dh janji awk x akn tinggalkn kami smua kn? Trmsuk saya! Awk kata awk syangkn saya." Kata Yumi dgan mata yg brgenang. JungKook ketawa kecil. "Ya. Saya janji saya x tinggalkn smua orng yg saya syang Yumi. Itupun klau saya masih brpeluang untk hidup lagi~Awk pun tahu kn apa yg doktor tu ckapkn. Wlaupun saya dh bwat pembedahan. Peluang untk saya hidup msih lgi tipis Yumi."

Yumi menggelengkn kepalanya. "X! Awk x akn tinggalkn kami smua. Awk dh janji! Jgan ckap mcam tu plizz. Saya pasti awk akn selamat. Saya pasti JungKook. Saya syangkn awk~" Air matanya mulai jatuh membasahi pipinya. JungKook trsnyum. Dy menggangukkn kepalanya. "Saya pun syangkn awk. Jganlah nangis~" Pujuk JungKook lalu mengusap air mata Yumi. Tapi..saya lebih syangkn JunMi brbanding awk Yumi. Jun..awk ok ka skrng ni? Saya harap awk jga diri awk ya~

♥T B C♥

Ha nah! 3 situasi dlam satu chap wuhu! Pecah rekod yaha! XD Aigoo! Aigoo! Author dh x ada nma lain nk fikir dh selain nma Yumi emm! JungKook kn bwat pembedahan dkat Jepun so! Author letak nma Jepun lah nma Jepun tu Yumi~Hohoho! Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now