JunMi brhenti dihadpn pintu wad Jimin ditempatkn. SuJeong dn Taehyung juga brhenti. Mereka memandang ke arah JunMi. "Err..Jeong. Awk..msuk dgan Tae ajalah. Saya tunggu dkat luar." Kata JunMi dgan wajah yg kelihatan agak gelisah itu. SuJeong menggelengkn kepalanya. "No Jun. Awk kena msuk jgk bcoz you her wife Jun. Awk kena jenguk dy wlau apa pon yg trjadi. I know you miss him right?! Awk buanglah perasaan ego. Nervous awk tu Jun..jomlah..kita jenguk Jimin eh?"
Pujuk SuJeong. Taehyung hnya mnjdi pemerhati saja disitu. JunMi mula brfikir lgi. Dy menggigit bibir bwahnya. Nfasnya ditarik sedalam yg mngkin lalu dilepasknnya. Smbil tngannya dipegang SuJeong. Dy menggangukkn kepalanya dgan penuh rasa yakin. SuJeong trsnyum. Taehyung membuka pintu wad itu dgan prlhan-lahan..
---------------
"Jun mntk maaf sbab tinggalkn Jimin mcam tu ja. Jun betul2 mntk maaf." Kata JunMi dgan linangan air matanya. Pn Lee dn Pn Park juga sudahpun mula menitiskn air mata juga. Mereka mengganguk-gangukkn kepala mereka. "Kenchana..Mama tahu knapa Jun bwat mcam tu. Kami smua tahu..Mama nk ckap yg smua yg Jun nmpk tu x betul Jun. X betul." Kata Pn Park dgan suara yg kedengaran agk serak itu. JunMi menggangukkn kepalanya.
"Jun tahu tu ma. Jun rasa brsalah skrng ni. X thu nk bwat apa. Jun rasa..Jun lah penyebab Jimin kemalangan ni.." Kata JunMi lgi dgan tangisan yg tidak henti2 itu. Tubuhnya trus dipeluk erat oleh Ommanya dn juga mak mertuanya. Mereka menenangkn JunMi. Belakng JunMi digosok-gosok.
"Smua dh jdi Jun. Kita hnya mampu terima ja smua ni dgan seadanya. Omma tahu Jun kuat. Ank Omma tabah kn?! Omma tahu tu Jun. Sbar ya." Kata pula Pn Lee. JunMi menggangukkn kepalanya. Setelah lama brpelukkn. Pelukkn mereka dileraikn. JunMi mengusap air matanya. Senyumn diberikn kepada dua wanita yg sdang brdiri dihadpnnya itu.
"Ne..gomawo Omma. Mama. Sbab maafkn Jun dan sokong Jun selama ni. And..x lama lgi..Omma dgan Mama akn dpat cucu.." Perutnya dibelai lembut. Pn Lee dn Pn Park melihat perut JunMi. Wlaupun baru sebulab kandungan JunMi. Dpat dilihat yg perutnya itu sedikit membesar. Pn Park dn Pn Lee trsnyum.
"Baru sebulan ka ni?" Soal Pn Park yg menyentuh perut JunMi. JunMi menggangukkn kepalanya. "X sbar plak rasanya nk timang cucu!" Kata Pn Lee. Pn Park menggangukkn kepalanya. Makin trsnyum JunMi dibwatnya. "Jun prglah lawat Jimin ya? Omma rasa..dy msti tunggu Jun wlaupun..dy koma.." Beritahu Pn Park perlahan. JunMi trkejut!
"Ko..ko..ma?!" Serentak dua wanita dihadpnnya menggangukkn kepala mereka. JunMi menahan air matanya dripda jatuh skali lgi. Dy perlu kuat! Tabah! Dgan smua ini. "Ju..Jun..msuk dulu ya jenguk Jimin." Skali lgi Pn Lee dn Pn Park menggangukkn kepala mereka. JunMi menuju ke wad Jimin. Dy brdiri saja dihadpn wad Jimin. Nfasnya ditarik sedalam yg mngkin lalu dilepasknnya.
Dgan prlhan-lhan..JunMi membuka pintu wad Jimin. Dpat dilihatnya seorng namja sdang trbaring lemah diatas katil(?) itu dgan wayar2 yg dismbungkn di bdannya. JunMi melangkah msuk. Pintu dittupnya. Dy brjlan ke katil(?) Jimin dgan prlhan. Dilihat wajah Jimin yg penuh dgan luka dn dibantu brnfas menggunakn alat pernafasan. Air mata JunMi brtakung skali lgi. Dy sedih melihat keadaan suaminya mnjdi sebegitu.
JunMi dduk di kerusi sebelah katil Jimin. Tngan Jimin dipegangnya. "Jimin..N..ni..saya..isteri awk yg awk cintakn selama ni..saya dtang ni Jimin. Jenguk awk. Awk ok ka? Dh mkan? Saya rindu awk..sngt2! Awk rindu saya x Jimin? Sa..saya..nk mntk maaf sbab tinggalkn awk mcam tu ja Jimin..Sa..ya..tahu yg saya x patut bwat mcam tu dkat awk tpi..saya rasa kesal sngt skrng ni Jimin. Kesal sngt2!!
Sbab bwat awk mcam tu. Maafkn saya ya Jimin? Saya tahu msatu saya trlalu ego dn ikut perasaan saya sngt. Saya mntk maaf sbab tampar awk jgk msatu. Saya harap..awk x ambk hati sngt ya psal tu? Dan..berkat kesabaran awk dn saya selama ni Jimin. Dan jgk..benda yg awk mahukn selama ni trtunai jgk. Saya mengandung skrng ni. Anak awk. Our baby. Dh genap sebulan saya mengandungkn ank ni.
Awk nk tahu? Msa saya teringat awk. Saya psti akn ckap dgan baby kita tau..saya ckap saya rindu awk..rindu nk gurau dgan awk..tidur dgan awk. Smua yg kita bwat brsma saya rindu sngt dn saya..nk bwat lgi dn cipta saat2 indah kita brdua tau Jimin. Awk bgun lah Jimin..bgun cepat tau? Supaya nnti awk dpat main dgan our baby ni..dy pun rindukn awk tau.
Cepatlah sedar..saya rindu awk Jimin. Sngt2!! Saya harap..awk cepat sedar..dan sembuh ya Jimin? Saya syangkn awk. Dan cintakn awk..saranghae..Park Jimin~" Jatuh juga air mata JunMi yg brtakung tadi. Dy memegang tngan Jimin dgan erat skali. Seperti tidak mahu dilepasknnya. Begitu sedih skali bwat JunMi melihat keadaan suaminya yg begitu periang orngnya.
Aktiv orngnya. Trbaring lemah di hospital skrng ini dihadapnnya. JunMi mengusap air matanya. Dy trsnyum. "Saya..akan temankn awk dkat sini ya Jimin? Smpai awk sedar. Saya akn jaga awk. Ya?" Kedengaran brgetar suara JunMi. Dy msih lgi trsnyum. Air matanya tidak henti2 membasahi pipinya itu. Fikiran JunMi mula brputar kembali saat indahnya brsama Jimin..
-T B C-
So here next chap! Author x tau lah ayat apa yg author taip tu aigoo -_- xD Mcam ayat jiwang pon ada hahaha xD Author bkan jiwang eh. X layan ah jiwang2 ni! Dngr lagu jiwang pon dh ngantuk derr xD Hohoho..mcam biasa. Vote. Komen. Thanks~Ngehehe
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...