"Kau brkwan dgan HyunA tu? Kau ni biar betul Jun! Kang dy ada muslihat ka? Ada udang disebalik mi goreng! Emm..sedapnya~" JungKook trsnyum. JunMi mengerling chingunya itu. "Haahlah! Aku maafkn dy. Aq nk kwan dgan dy. Mna tahu dy dh insaf. Kau ni x baik tau ckap cemtu dkat dy. Dah! Kau mkan ni!" JunMi menyumbat kek yg dibawanya ke dlam mulut JungKook. JungKook mengunyahnya.
"Tapi kan--" Sekali lagi JunMi menyumbat keknya. JungKook memandang JunMi. JunMi snyum smbil menunjukkn baris giginya yg putih lagi trsusun rapi itu. JungKook kembali melayan makanannya. JunMi juga melayan makannya smbil melihat sekeliling. Dy trnmpk SeolHyun sdang mkan seorng diri.
Teringat pula kata² HyunA di kelas tadi. JunMi trtnya-tnya. Betulkh apa yg HyunA katakn kepadanya itu? "Eh Jun! Kau nk gi mna weii? Rehat x hbis lgi ni!" Jerit JungKook yg mulutnya penuh dgan makanan itu. JunMi melangkah ke meja seseorng. JungKook hnya melihat saja. JunMi menuju ke meja..SeolHyun? Apa JunMi nk bwat tu? "Hai." Tegur JunMi. SeolHyun yg sdang mkan itu trhenti. Dy mengangkat wajahnya memandang JunMi.
"Hai." Blas SeolHyun dgan snyuman. "Sorng ja ka? X rehat dgan siapa²?" Soal JunMi. SeolHyun menggelengkn kepalanya. "Saya kan budak baru. So. X ada kwan lgi." Blas SeolHyun. JunMi hnya menggangukkn kepalanya. "Nama saya Lee JunMi. Just call me Jun." JunMi menyuakn tngannya kepada SeolHyun. SeolHyun menyambutnya. "SeolHyun." Blas SeolHyun lalu menyambut huluran tngan JunMi.
"Kita bolh jadi kwan kalau awk nak. Yg dkat sana tu kwan saya yg pling rapat dari kecik lagi." JunMi menjuihkn bibirnya ke arah JungKook. SeolHyun melihat ke arah JungKook. JungKook sibuk melayan makanannya. "Oh..hensem dia." Kata SeolHyun smbil trsnyum. JunMi juga snyum tetapi..di dlam hatinya..dy membicarakn sesuatu. "Dia mmng hensem. Rmai yg suka dkat dy tpi syangnya dy x suka dgan yeoja² tu. Dy sukakn saya."
Kata JunMi yg sudah dduk di sebelah SeolHyun itu. SeolHyun memandang JunMi. "Jinjja? Jadi..korng bercinta ka sekarang ni?" Soal SeolHyun yg ingin tahu itu. JunMi snyum. "Anni. Kami still chingu. Saya tolak cinta dy sbab saya dh ada namchin. So..dy pon ok ja and we still friend now." SeolHyun menggangukkn kepalanya faham. "Btw..saya akn kenalkn awak dgan chingu² saya yg lain nnti eh. Saya prg dulu. Maaf klau menggangu ya. Jmpa dlam kelas eh. Annyeong new chingu."
Kata JunMi dn prg semula ke mejanya. Kelihatan JungKook sdang melantak pula kek yg dibwanya. Dy dduk di sebelah JungKook. "Wae kau prg dekat bdax baru tu? Dah ah x ajak!" Brsuara JungKook apabila JunMi sudah dduk di sebelahnya. "Pfftt! Wae kena ajak kau plak huh? Aq nk ckap psal hubungan wanita ja dgan dy." Kata JunMi lalu mengigit sepotong kek yg diambilnya itu. "Kaulah wanita. Dy tu still gadis lagi. Kau kan dah--" Ppakk!!
JungKook memegang kepalanya yg baru diketuk JunMi itu. "Kau ni..ckap tu slow sikit bolh x? Aq tahulah aq ni dah jadi wanita hmm~"
♥B A L I K♥
"Kau balik dgan Jimin ka?" Soal JungKook smbil brjlan brsama JunMi. JunMi menggangukkan kepalanya. "Jun. Kau jaga diri kau tau bila aku dah x ada dgan kau." JunMi trus memandang JungKook. Apakh yg JungKook katakn ini? JungKook hnya snyum. "Kau janji dgan aku yg kau x nangis eh? Kau jaga diri kau baik². Makan selalu. Jaga Jimin dgan baik. Kalau ada salah faham. Bincang elok². Kau janji dgan aku ya?"
Kata JungKook smbil melihat tepat ke mata JunMi. Brkerut dahi JunMi dibwatnya. Dia tidak faham. Mengapa tiba² JungKook kata begitu trhadapnya? "Kau janji k?" Sekali lagi JungKook mengulang ayat yg sama. JunMi hnya menggangukkan kepalanya. Dy memeluk tubuh JunMi erat. JunMi hnya membiarkn saja. "Saranghae." Bisik JungKook lalu melepaskn pelukan. Dia meneliti wajah JunMi sebelum melangkah pergi. "Aku balik dulu! Kau ingt tau apa yg aku pesan tu! Annyeong~good bye Lee JunMi. Take care!"
Jerit JungKook dn brlari keluar dari perkarangan sekolah. JunMi menggaru kepalanya yg tidak gatal itu. "Apa kena dgan dy ni? X prnh² ckap good bye dkat aq pon sblom ni?" Kata JunMi seorng diri. Pegangan di tngannya membwatkn dy mengangkat wajahnya memandang orngnya. Orng itu trsnyum. JunMi memblas snyuman orng itu. "JungKook dh balik ka?" Soal Jimin. Mereka mula brjlan ke arah kereta brsama-sama.
"Haah! Dia dh balik dah." Balas JunMi. Mereka sama² msuk ke dlam perut kereta selepas kunci kereta dibuka. Enjin dihidupkn. Kereta mula brgerak keluar dari perkarangan sekolah. Sepanjang perjalanan. Mereka tidak henti² berborak.
♥R U M A H♥
Jimin turun ke tingkat bawah. Tekaknya terasa dahaga pula. Kakinya diatur ke arah dapur. Dia melihat sekeliling. Ke manakah JunMi pergi? Selepas meneguk seteguk air oren. Jimin mencari kelibat isterinya. "Makan ya. Mkan kenyang². Kalau nk lagi tambah eh?" Trdngr suara JunMi yg sdang brckap dgan seseorng di luar rumah? Kakinya mula melangkah ke luar rumah untk melihat apa yg dilakukn isterinya itu. Smpai saja di luar rumah..
"Chagi?" JunMi menoleh. Dy memberikn Jimin snyuman. Jimin mendekatinya. "Chagi curi anak orng ka?" Soal Jimin sebaik saja tiba disitu. JunMi menggelengkn kepalanya smbil matanya sibuk melihat kanak² perempuan yg sdang mkan itu. "Habistu? Mna chagi dapat bdax ni? X kan lah keluar dari perut chagi pulak?" JunMi trus memandang wajah Jimin selepas mndngr ayat yg diutarkn Jimin itu. Jimin mengangkat keningnya sebelah.
"Aishh Oppa ni. Ni anak jiran sebelah kita lah. Dy mntk Jun jagakn anak dy kejap. Dorng ada urusan yg perlu diuruskn. X bolh nak bwak NaHyun ni." Kata JunMi lalu trsnyum melihat NaHyun itu. Jimin menggangukkn kepalanya faham. "NaHyun dh abis mkan. Bolh NaHyun main x Omma?" Jimin trsentak mdngr apa yg NaHyun panggil isterinya itu. JunMi menggangukkn kepalanya. NaHyun membasuh tngannya dn brlari ke tempatnya brmain tadi.
Jimin memandang JunMi. "Bwo?" Soal JunMi sepatah. "Dy pnggil chagi Omma ka tadi? Oppa x salah dngr kn?" JunMi snyum. Dy bgun dari dduknya. "Ne. Jun Omma sementara dy bwat masa ni." Balas JunMi lalu melangkah msuk ke dlam rumah smbil membwa pinggan dan gelas yg dimkan NaHyun tadi. Jimin mengekori JunMi hingga ke dapur. "Chagi sedia x jadi Omma?" Soal Jimin setelah lama brdiam diri. JunMi memandang suaminya itu.
"Emm..kalau ada rezeki kita yg Jun mengandung. Jun sedia kot? Maybe?" JunMi menyimpan pinggan dan gelas tadi di tmpatnya setelah sipa dibasuh. Jimin trsnyum. Dy merangkul pinggang JunMi lalu tngn kanannya diletakkn di perut JunMi. "Bila perut chagi nk membesar?" Soal Jimin smbil melihat perut JunMi itu. "Molla. Kita kena brsbar kalau nk dpat ank. Ntah ada rezeki ka x. Tapi..Jun takut yg Jun x dpat bagi Oppa ank lah."
♥T B C♥
Ahh sorry readears!! Author x dak idea untk chap kali ni mianhae! Mian kalau x best! Bosan! And typo! Vote★Komen✔Thankss^^
#AuthorYumi♥
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...