Chapter40

1.3K 110 20
                                    

"Baiklah class. Harini! Kamu smua akn brmain bola baling(?)Tiada bantahan! Smua mesti main arra? Ok start kira 1! 2! From here!" Pelajar yg brdiri pling hadapan skali mula mengira hingga ke pelajar terakhir. "Ok. Pelajar yg dpat 6ber 1 brdiri di sebelah kiri saya. Pelajar yg dpat 6ber 2 brdiri di sebelah kanan saya palli! Palli!" Arah Cikgu JongKook. Smua pelajar hnya turut saja. JunMi dn Jimin brlainan kumpulan. JunMi kumpulan 2 brsma HyunA dn Suga.

Kumpulan 1 pula Jimin,SeolHyun dn J-Hope begitu juga pelajar lain. "Ok. Dlam setiap kumpulan msti ada queennya(?)So! Sila pilih siapa queen dlam grup msing². Klau queen tu trkena bola ni. Jadi! Smua dlam grup tu kalah dn brmakna grup lgi satu menang lah ya. So! Pilih² siapa queen setiap grup ya?" Para pelajar mula brbisik-bisik sesama mereka. HyunA mengangkat tngannya. "Cikgu! Kami smua pilih JunMi as our queen!"

Kata HyunA membwatkn JunMi yg snyap dari tadi itu membwatkn dy trkejut! Dy mengangkat wajahnya memandang HyunA. HyunA snyum lalu memeluk bahu JunMi seperti mereka begitu rapat skali! "Ok. Queen bgi kmplan 2 dh ada! Kmplan 1?" Soal Cikgu JongKook smbil memandang wajah² anak muridnya di kmplan 1. MinHyuk mengangkat tngannya. "Queen kami SeolHyun!"

Kata MinHyuk. HyunA brpaling melihat kmplan 1. SeolHyun hnya senyum. Sudahlah brdiri di sebelah Jimin lgi! X tahu malu! "Ok. Smuanya dh setuju kn dgan queen msing²? So! Sila brdiri di tmpat msing² skrang!" Arah Cikgu JongKook. Smua hnya turut sahaja. Msing² mengambil tmpat mereka. Queen trpaksa brdiri di blakng skali kerana queen perlu dilindungi sebaik yg mngkin.

"Ok! Peraturannya! Bila bola trkena queen! Brmaksud satu kmplan kalah dn kemenangan bakal prpihak pda pihak lawan ok? Queen pon bolh join main klau nak but! Mungkin agak berisiko klau nk main skali so! We start the game..now!!" Cikgu JongKook meninggalkn bola di tngh² dn para pelajar mula berebut mengambil bola. JR dari kmplan 1 brjaya mendapatkn bola. Kmplan 2 mula melangkah ke belakng untk brsedia bertarung!

JR trus membaling bola ke arah sasarannya dan.."Awww! Yakk! Aq x main lagipun dh kena hmm..aigoo!" Keluh Wendy dn keluar gelanggang permainan dgan sedihnya. JR hnya sengih. Ketika msing² sdang leka.."Yakk!!" Trdngr dua orng pelajar menjerit. Smua brpaling melihat ke arah jeritan itu. Bora dan SanDeul dari kmplan 1! Baro dari kmplan 2 senyum kemenangan. "Bora dn SanDeul out!"

Laung Cikgu JongKook. Kmplan 2 brsorak kegembiraan. Bola diambil lalu permainan diteruskn hinggalah tinggal beberpa pelajar sja lagi. "Kmplan 1 fighting!!" Jerit ahli² kmplan 1. "Kmplan 2 fighting!!!" Laung pula ahli² kmplan 2 tetapi laungan ahli² kmplan 2 lebih kuat brbanding ahli² kmplan 1. JunMi menyorok di belakng Suga. "Jun..awk brtahan ya! Peluk saya!" Arah Suga. JunMi tragak-agak untk memeluk Suga atau tidak tetapi dia memeluk juga Suga.

Jimin yg melihat itu lngsung tidak cemburu kerana dy tahu yg Suga mahu menang tiap kali brmain sesuatu prmainan itu. Jimin terasa tubuhnya dipeluk seseorng. JunMi yg memeluk Suga itu membutang matanya! Hatinya mnjdi remuk! Cemburu! Marah! Sedih! Smuanya ada! Suga yg memegang bola di tngannya itu membaling ke arah Jimin tetapi tidak mengenai Jimin dn queen grup itu atau lenih jelas SeolHyun yg sesuka hatinya memeluk Jimin itu!

SeolHyun makin mengemaskn peluknnya. Jimin berasa tidak selesa tetapi..dy merasakn sesuatu yg menyentuh tubuh belakangnya itu. Jimin menelan air liurnya. Adakh yg menyentuh belakangnya itu SeolHyun pnya.."Yakkk!!" Jeritan MiJoo membwatkn Jimin seperti trsedar(?)Jimin melihat ke arah MiJoo. MiJoo iaitu sekumpulan brsmanya telah trsingkir! Bola berada tepat di kaki SeolHyun.

SeolHyun trus mengambil bola itu dn dy melihat ahli² kmplan 2. Dy trsnyum sinis. SeolHyun membaling bola itu sekuat hatinya ke arah seseorng dan.."Arrgghh!!" Jerit seseorng. Msing² trkejut! Suga yg mengelak dari balingan SeolHyun itu memandang ke arah JunMi yg sudah trbaring di atas lantai itu. Suga trus mendekati JunMi. Dy menyelak rmbut yg menutupi wajah JunMi itu. Mata JunMi trttup rapat. Hidungnya mengeluarkn cecair brwarna merah.

"Omo! JunMi dh pengsan!" Laung Wendy sebaik sja dy dn yg lain tiba disitu. "Da..da..rah ka tu?!" Brsuara pula Bora yg perasan akn cecair yg brwarna merah di hidung JunMi itu. Jimin menolak smua yg berada disitu lalu mendekati JunMi. Dy menampar-nampar pipi JunMi. "Jun? Jun? Syang bgun syang? Jun yaa?! Chagiya?! Chagi!! Wake up syang! Wake up!!" Air mata Jimin mula brtakung. Dy msih lgi menampar pipi JunMi. Kepala JunMi diletakkn di pehanya.

"Smua diminta brtenang! Cikgu dh call hospital. Kejap lgi dorng smpai. Sesiapa yg ada kain bolh pinjamkn?" Soal Cikgu JongKook smbil melihat pelajarnya. "Saya! Nah cikgu." Yerin menghulurkn kain yg brwarna putih kepada Cikgu JongKook. Cikgu JongKook mengambilnya lalu melutut dn membersihkn darah yg keluar dari hidung JunMi itu. HyunA memandang SeolHyun yg hnya tenang sja itu. Dy brjlan ke arah SeolHyun lalu menolak SeolHyun hingga jatuh! Smua trperanjat dgan perbuatan HyunA itu!

"Apa kau dh bwat hah dkat chingu aq!! Kau tngk skrng ni apa dh jadi dkat dy!! Dy dh pengsan! Puas kan kau? Puas!! Aq tahu kau brlagak x tahu dpan aq yg JunMi ni wife Jimin kan?! Kau bolh x jgan kacau kebahagiaan orng hah!!" Tengking HyunA. Dadanya naik turun kerana memarahi SeolHyun. SeolHyun mengetap bibirnya. Menahan amarahanya.

"Smua diminta ketepi!!" Muncul pengetua skolah brsma beberapa orng doktor yg sdang menyorong katil pesakit(?author x tau apa nma bnda tu so author main tlis ja ni xD)ke arah mereka. Msing² memberikn laluan kepada pengetua mereka. Tubuh JunMi diangkat naik ke katil pesakit lalu disorong ke ambulans semula. Jimin mengekori katil yg disorong itu dgan linangan air matanya. HyunA melihat sja mereka prg. Dy memandang SeolHyun kembali.

"Kau akan dapat balasan atas apa yg kau dh buat!!" Laung HyunA. Sebelum dy brlalu prg dari situ. HyunA menampar SeolHyun sekuat hatinya dn prg dgan keadaan marah. Mereka yg lain juga prg begitu saja. Lngsung tidak mempedulikn SeolHyun yg dimalukn HyunA tadi itu! SeolHyun mengetap bibirnya! Dy menjerit! "X guna! Rancangan aq gagal!!"

♥T B C♥

Here author publish again! Aigoo..penatnya aissh! Apa²pon author try my best for doing well in this chap hehehe! Vote★KomenThanksss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now