Chapter13

1.8K 127 4
                                    

Jimin melabuhkn punggung di tmpatnya. Dy mengeluh. Sakit hatinya melihat kemesraan JungKook dn JunMi. Kdang² itu JunMi akn mencium pipi JungKook. JungKook hnya synum. Tidak brbuat apa². Dipndang tmpat dduk JunMi. Dy ingt kmbli kisah² silamnya. Di mana dy membuli. Memaki. Menjerkah JunMi di depan orng ramai kerana JunMi menyukainya. Kedengaran kerusi di sebelahnya ditarik. Lalu dduk seorng gadis. Dy memaut lengan Jimin.

"Hye Oppa! Morning~jom prg kantin? Hyuna lapar lah." Kata Hyuna smbil membwat mukanya. "Wae x mkan lagi?" Soal Jimin smbil memegang tngan Hyuna. "Errmm..Hyu nk mkan dgan Oppa." Hyuna terus memeluk tngan Jimin. Jimin trsynum. "Kaja. Oppa temankn Hyu prg kantin. Makan." Mereka bgun daripada dduk dn jalan beriringan ke kantin.

-K A N T I N-

"Oppa bkak mulut!" Arah Hyuna. Jimin tdak membantah. Dy turut saja. Mulutnya dibuka. Hyuna menyuap nasi yg dibeli Jimin tadi. Jimin mengunyahnya. "Sedap?" Soal Hyuna. Jimin menggangukkn kepalanya smbil trsnyum. Tiba² trdngar bnyi bising. Pelajar yg berada di situ brpaling melihat apa yg brlaku. Ramai yg brkumpul di tngh² skolah dlam bulatan. Ada yg bgun pergi melihat apa yg brlaku dn ada yg tdak ambil kisah. Tiba² meja Jimin dn Hyuna didatangi J-Hope dn Suga. Mereka dduk dihadapn pasangan itu.

"Woii! Knapa tu?" Soal Jimin. Hyuna hnya snyap. Mahu mndngar apa yg brlaku. "Emm..JunMi dgan JungKook. Dorng kena serbu. Ntah ah sbab apa." Balas Suga dgan muka tdak berperasaannya. Hyuna membeliakkn matanya. Sejak bila si JunMi ni jadi hot tetiba ni? Desis hatinya. Tiada ribut. Hujan. JunMi mnjadi perhatian ramai. Meja itu mnjdi snyap hinggalah mereka trdngar suara seseorng. Pasangan yg dduk di hadapan meja mereka.

"Jun dduk sini ya. Oppa nk prg beli jap tau." Kata JungKook smbil meletakkn begnya di sebelah JunMi. "Ne! Cpat sikit tau. Jun lapar." JunMi memegang perutnya smbil memuncungkn bibirnya. JungKook ketawa. Diciut hidung JunMi. Comel! JungKook brjlan ke tmpat membeli makanan. Meninggalkn JunMi seorng diri di situ. Hyuna tiba² bagun dn langkahnya menuju ke tmpat JunMi. Msing² trkejut. Mereka juga bagun mengekori Hyuna.

"Woi pompuan! Mcam mna kau bolh jadi hot tetiba hah?!" Jerkah Hyuna kpada JunMi secara tiba². JunMi memandang Hyuna. Dahinya brkerut. "Nugu?" Soal JunMi. "Nugu? Kau tnya aq ni sapa? Eh! Kau ni! X kn lah bwat² lupa?" Soal Hyuna sinis. Dy memeluk tubuh. "Hyu. Sudahlah. Jgan kacau dy." Kata Jimin yg sdah brdiri di sebelah Hyuna itu. Hyuna memandang muka Jimin. Jimin ni dh knapa? Tetiba ja nk bela dy?!

"Oppa ni dh knapa? Tetiba ja nk bela pompuan ni!!" Suaranya yg kuat brgema di kawasan itu. Pelajar² yg trnmpk Hyuna menyerang JunMi secara tiba² memandang mereka yg brkumpul di situ. "Oppa bkan nk bela dy lah. Jgan lah kcau dy dah." Jimin melembutkn suaranya. Dy tdak mahu meningking Hyuna.

Tiba² Hyuna menarik rmbut JunMi. JunMi mengerang kesakitan. Air matanya mula mengalir. 3 namja yg berada di situ cuba menghentikn perbuatan Hyuna dn akhirny Hyuna ditolak seseorng dgab kasar menyebabkn dy hmpir² jatuh. Pndgan tajam diberik kepada mereka berempat. JunMi trus memeluk JungKook smbil menangis. Jimin mengetap bibirnya. Geram rasanya!

"Kau jaga yeochin kau tu elok² sikit. Ajar dy cara nk hormat orng mcam mana. Jgan nk kurang ajar sngt! Dan kau pompuan! Skali lagi aq nmpk kau kacau si Jun ni! Aq pelempang pipi kau! Kaja Jun. Kita prg." JungKook mengambil begnya dn brjlan prg brsma JunMi. Jimin menyepak kerusi yg berada di situ. Hyuna tahu apa kesilapnnya. Tngan Jimin cuba diraih tetapi tdak brjaya kerana Jimin melarikn tngannya secepat yg mngkin.

"Aq dh ckap dgan kau kan jgan kacau si Jun tu! Aq bkannya nk bela sapa² dlam hal ni!! Kau tahu kn aq ni mcam mna bila dh marah! Degil! Sudahlah! Aq malas nk layan kau! Buang masa aq ja! Puihh!" Jimin menolak Hyuna dn Hyuna trkena kerusi di situ. J-Hope dn Suga memandang Hyuna. Snyuman sinis diberikn. "Tu lah kau. Jimin dh ckap jgan kacau si Jun tu kau gedik nk kacau jgk. Padan muka! Tunggulah dy mntk break dgan kau. Dulu kau mntk break dgan dy sbab ada namja lain kn? Bkan sbab si Jun tu kn?"

Sinis cakapan J-Hope. Hyuna trkejut. Suga memeluk tubuhnya. Dy mendekati Hyuna. Brdiri dihadapnnya. "Kau pikir. Muka kami ni muka bodoh sngt ka? X tahu apa permainan kau huh? Yo! Kami ada smua bukti psal kau lah! Cuma..nk tunggu tunjuk dkat si Jimin tu. So..be carefull girl! Oh! One more. Si JunMi tu. Jauh lebih baik dari kau. Jauh lagi mulia dari kau. Suka tlong orng. Bkannya mcam kau! Tngk muka pon tahu! And..JunMi tu layak dgan Jimin!"

Kepala Hyuna ditunjul. Mereka brlalu prg dari situ. Hyuna menggengam tngannya erat. Dy meninggalkn tmpat itu juga. Malu rasanya para pelajar lain melihatnya.

******

"But..Jun takot lah dgan dy tu. Knapa dy tarik rmbut Jun. Sakit." JunMi memegang rmbutnya. JungKook snyum. "Alah. Biarknlah dy tu. Dy silap orng maybe?" Balas JungKook smbil melihat phonenya. JunMi mendekatkn dirinya dgan JungKook. Melihat apa yg JungKook lihat di dlam phone. "Oppa bwat apa ni?" Soal JunMi. Matanya trtumpu di phone skrin JungKook.

"Emm? Tngk gmbar kita?" Keningnya diangat sebelah smbil memandang JunMi. "Nk tngk!!" JunMi trus mengambil phone JungKook. Dilihat gmbarnya brsama JungKook. "Huh? Ni masa kita kecik ka?" Soal JunMi. Matanya tdak lepas dripda melihat skrin phone. "Yupp!" Dy melihat juga skrin phone.

"But..sapa lagi sorng ni? Tengah ni Jun. Ni Oppa. Yg ni?" Jarinya trhenti pada bdax sebelah kirinya di dlam gmbar itu. JungKook brfikir sejenak. Ptutkh dy memberithu JunMi bdax sebelah kiri JunMi adalah.."Ckgu dh datang!" Laung seorng pelajar lalu mengambil tmpatnya. Yg lain juga mengambil tmpat mereka. JungKook lega.

♥T B C♥

Here next chap! Hohoho..how is it? Penulisan author makin lama makin baik x? Typo? Abaikn. Vote★Komen✔Gomawo^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now