Chapter30

1.4K 96 5
                                    

Ting! Tong! Bunyi loceng rmah JunMi menggangunya yg sdang sibuk membwat kek itu. "Ahjumma! Tlong bukakn pintu!" Laung JunMi. Pembantu rmah JunMi membukakn pintu rmah. Setelah beberapa minit. Muncul pembantu rmah JunMi di dapur. Dy menuju ke arah JunMi smbil membawa sejambak bunga yg brwarna merah.

"Cik JunMi~" Pnggil pembantu rumahnya. JunMi mengangkat wajahnya memandang pembantu rmahnya. Trkejut dia dibwatnya melihat pembantu rmahnya brdiri dihadapnnya smbil memegang sejambak bunga brwarna merah. "Untuk Cik JunMi." Kata pembantu rmah itu lalu menyuakn bunga itu kepada JunMi. JunMi mengambilnya. "Siapa yg kasi?"

Soal JunMi smbil membelek-belek bunga itu. "Entah. Tadi yg hantar tu penghantar bunga. Dy cuma diarahkn ja hantar bunga ni ke rmah." Jelas pembantu rmah itu. JunMi menggangukkn kepalanya. "Ok thanks. Awak bolh smbung kerja awk balik." Pembantu rmah itu menundukkn dirinya sedikit kepada JunMi dn brlalu peg dari situ. JunMi mengambil kad kecil yg trselit di bunga itu. Kad itu dibuka lalu dibcanya.

For my heart. Princess. Baby. And my everything. Hope you like it! Saranghae!-J. JunMi mengangkat keningnya sebelah. J? Siapakh J ini? Jin Oppa? JungKook? Atau..Jimin? JiSoo unnie? Eh wait! X kn lah JiSoo unnie nk bwat smua ayat tu untk dy? Ok kita tolak JiSoo unnie dlam list! Hmm? Agak²..siapakh yg memberikn bunga itu kepada JunMi? JunMi membelek-belek bunga itu. Dy membaunya. Woahh! Wanginya! ><

Kringg! Kringg! Phone JunMi brbunyi menandakn ada seseorng menghantar mesej. Phone diambil. JunMi membuka phonenya. Dilihat mesej yg dihantar. "Nugu? Siapa ni? Coklat? Apa benda ni? Hmm?" JunMi melihat mesej dari number yg tidak dikenali itu. Orngnya menghantar gmbr coklat. Sekali lagi phonenya brgetar menandakn ada mesej msuk. Dari orang yg sama! How is it? You like it or not?-J

Sekali lagi! Siapakh gerangan J itu? Aigoo! Peningnya fikir! "Siapa ni? Nak call ka x? Klau penjahat mcam mna? Aigoo! Lain kali letak nma penuh bolh x? Ishh!" Marah JunMi lalu meletkkn phonenya ke tepi semula. Bunga tadi diletakkn ke tepi juga. JunMi membwat keknya smbil memikirkn siapakh gerangan orngnya itu?

♥♥♥♥♥♥

"Hahaha! Dumb! Dumb! Dumb!" JunMi brjlan smbil menyanyikn lgu Dumb Dumb kumpulan Red Velvet. Dy brjlan msuk ke dlam perkarangan sekolah. JunMi menuju ke pondok pengawal skolah dahulu. Dy mengetuk pintu pondok pengawal itu. Pintu dikuak dari dalam. JunMi memberikn snyumn kepada ahsjusshi itu. "Oh JunMi? Selamat pagi~" Sapa Ahjusshi itu lalu menundukkn sedikit dirinya kepada JunMi.

JunMi juga menundukkn dirinya sedikit kepada ahjusshi itu. "Selamat pagi ahjusshi." Blas JunMi. Ahjusshi itu menggangukkn kepalanya smbil trsnyum. JunMi menyuakn bekal brwarna purple ke arah ahjusshi itu. "Apa ni?" Soal ahjusshi itu smbil memandang bekal itu. "Ambklah ahjusshi. Kek coklat. Jun yg bwatkn. Hehehe~ntah lah sedap ka x." Kata JunMi malu². Ahjusshi itu hnya mengohhkan saja kata² JunMi itu. "Msti sedap lah. JunMi yg bwat kn? X prnh x sedap apa yg JunMi bwat. Hahaha!"

Gurau ahjusshi itu. JunMi hnya snyum saja. "Heheh! Ok lah ahsjusshi. Jun mintak diri dulu ya. Ahjusshi mkan ya? Annyeong~" JunMi brjlan prg smbil melambaikn tngannya ke arah ahjusshi itu. Ahjusshi itu melambai kembali ke arah JunMi. Dy memandang bekal yg diberikn JunMi itu. "Haishh bdax ni. Suka sngt bagi aku makanan hmm! X apalah. Rezeki di pagi hari! Untung lah siapa yg kahwin dgan bdax JunMi tu. Pndai masak! Sedap plak tu!"

♥♥♥♥♥♥

JunMi melangkah msuk ke dlam kelasnya. Dy meletkkn begnya di tmpatnya. Dan keluar semula dari kelasnya smbil membawa beg brwarna pink di tngannya. JunMi melangkah ke tingkat2. Matanya melilau mncari kelas seseorng. "Jumpa pun!" JunMi brhenti dihadapn satu(?) kelas. Dy membuka pintu kelas itu. Hnya segelintir pelajar saja yg baru datang. Matanya melilau mncari susuk tubuh seseorng. Dan akhirnya. Matanya brhenti pada seorng gadis yg sibuk membca bukunya itu. JunMi trsnyum.

"Tlong panggilkn Jeong YeIn bolh?" JunMi meminta bantuan seorng pelajar yg dduk di meja brdektannya itu. Pelajar itu menggangukkn kepalanya. "YeIn!" Jeritnya. YeIn mengangkat wajahnya ke arah tuan punya suara. "Ada sunbae nk jumpa kau!" Katanya lalu menunjuk ke arah JunMi. JunMi trsnyum. YeIn menutup bukunya. Dy bgun dari dduknya dn brjlan ke arah JunMi. Mereka keluar dari kelas itu. JunMi mengeluarkn bekal brwarna purple dari beg brwarna pinknya itu. Bekal itu disuakn kepada YeIn.

"Apa ni unnie?" Soal YeIn lalu mengambil bekal itu. Dibuka bekal itu untk melihat isi di dlamnya. "Wahh! Kek coklat lah!!" Trjerit YeIn dibwatnya. JunMi trsnyum. Comel pula melihat gelagat YeIn itu. "Suka kek coklat eh?" Soal JunMi smbil melihat YeIn yg sudah memasukkn sepotong kek coklat ke dalam mulutnya itu. YeIn menggangukkn kepalanya laju. Dy menelan kek coklat itu. "Sedap lah unnie! Unnie bwat sndiri ka?" Soal Yein smbil menjilat jarinya yg ada sedikit kesan kek coklat itu.

JunMi hnya menggangukkn kepalanya. "Jinjja? Sedap sngt²! Pandai unnie buat! Nnti ajar YeIn eh?" Kata YeIn smbil menutup bekal itu. "Boleh ja." Blas JunMi. YeIn trsnyum. "Gomawo unnie sbab bagi kek ni! Ermm..nnti klau unnie bwat lagi. Bagi eh dkat YeIn? Heheh!" YeIn menunjukkn giginya trsusun rapi itu. JunMi ketawa kecil. "Ne~nnti unnie bwat lgi ya! Ok lah. Unnie mntk diri dulu eh? Mkan eh kek tu smpai lincin. Klau nak lgi ckap ja tau! Annyeong~"

JunMi mencubit pipi YeIn sebelum brlalu prg dari situ. YeIn melambaikn tngannya ke arah JunMi. Bekal tadi dilihatnya. "Aku akan makan kau smpai habis hahaha!" YeIn msuk ke dlam kelasnya kembali. JunMi brjlan ke arah koridor. Dy melihat begnya itu. Masih ada lgi 2 bekal. Satu bekal lgi untknya mkan dn satu lagi untk..?

♥T B C♥

Here next chap readearsss!!>< Sorrylah klau x best! Idea x dak ahh! Huuu~sapa lah yg bgi bunga dkat JunMi eh? Untung kau JunMi!!! XD Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now