Chapter31

1.4K 108 17
                                    

Jimin menutup pintu rumah. Kakinya diatur ke ruang tamu. Kelihatan Suga dn J-Hope sdang sibuk melantak makanan. Jimin mendekati mereka lalu merebahkn dirinya di ats sofa. Matanya dittup. "Awal kau balik harini? X ada latihan ka?" Tegur J-Hope yg mulutnya penuh dgan makanan itu. Suga juga sibuk melayan makanannya itu. "Hmm~adalah. Tpi balik arini." Blas Jimin dgan mata yg trtutup rapat itu. J-Hope hnya menggangukkn kepalanya saja.

"Eh kau ni dah ah! Bagi aku plak! Tepi!" J-Hope memukul tngn Suga yg cuba mengambil lgi makanan itu. Suga memandangnya dgan tajam. Tngannya mencapai juga makanan itu lalu dimsukkn ke dlam mulutnya. Dy trsnyum. "Sorrylah! Aku x bolh brhenti mkan kek yg JunMi bagi ni. Sedap sngt dy buat!" Suga menekan nama JunMi smbil mengerling ke arah Jimin. Jimin yg sdang menutup matanya itu trus membuka matanya.

"Apa kau ckap tadi? Kek? JunMi?" Jimin memandang Suga dan J-Hope silih brganti. Mereka hnya snyap. Melayan kek coklat yg diberikn JunMi tadi di sekolah. Jimin trus mengambil bekal yg brwarna purple itu. Dy melihat isi di dlamnya. Tinggal lgi sepotong kek coklat saja. Kepalanya diangkat melihat mereka brdua. J-Hope trsnyum. "Sorry ah Jimin. Kami lapar sngt tdi. Jun suruh bagi dkat kau. Tapi..kami dh trlebih mkan plak. Sorry!"

Kata J-Hope lalu menjilat jarinya yg ada sisa kek coklat itu. Jimin mengeluh. Dy melihat sepotong kek coklat yg brjaya diselamatknnya itu. "Hmm! X apalah. Dpat rasa sepotong pon dah ok ni." Kata Jimin lalu menggigit sedikit kek coklat itu. Ermmm! Sedapnya!!!!! Jimin mkan kek coklat itu hinggalah hbis. Dy menjilat bibirnya. "Jinjja! Sedapnya!!" Jerit Jimin dgan mulut yg penuh dgan kek coklat JunMi itu.

"Kau kira untung tau dpat isteri yg pndai masak ni weyy! Bkan kau ja tau yg dpat kek ni! PakCik skolah kit pon dpat! YeIn pun dpat. JungKook pun dpat. Emm..lagi..cikgu² pun ada yg dpat tau. Baik sungguh ya isteri kau tu! Kek yg dy bwat ni pun sedap tau! Kau ckap dkat dy bwat lgi weyy! Aq nk kek cheese plak!" Kata Suga smbil menonton tv. Jimin menjeling Suga. "Bnyk cantik muka kau nk main order sesuka hati kau! Klau nk pun. Cari ah bini yg pndai masak! X pon kau suruh mak kau bwat kn. Beli dkat kedai ka? Herrgghh!!"

Jimin mengambil begnya lalu naik ke tingkat atas. Suga dn J-Hope saling brpandangan. J-Hope menjengukkn kepalanya ke tingkat atas. Dy menggangukkn kepalanya. Suga mengeluarkn sesuatu yg berada di tepi meja itu. Dy membuka plastik bungkusan itu. "Hehehe! Nsib kita beli kek yg lain tadi! Makan!!!" J-Hope dn Suga trus mengambil sepotong kek yg sudah siap dipotong lalu memasukkn ke dlam mulut msing².

♥♥♥♥♥♥

"JunMi!!" Laungan Pn Lee yg bolh didengari satu rumah itu mengejutkn JunMi yg sibuk membuat kerja sekolahnya itu. Dy mengeluh. Bukunya dittup lalu keluar dari biliknya. JunMi terus turun ke tingkat bawah. Smpai saja di tingkat bawah.."Turun pun kamu~sini sayang!" Pnggil Pn Lee smbil mengukirkn snyuman. JunMi trkejut melihat tetamu yg bertandang ke rumah mereka itu.

Dngan baju dy yg agak..ermm..JunMi melangkah dgan penuh sopan(?) lalu dduk di sebelah Jimin. Dy mengambil bantal brdekatan lalu menutup pehanya itu. Snyuman diberikan. "So..bolh kita..teruskn perbualan kita tadi?" Brsuara En Lee. En Park hnya menggangukkn kepalanya. "Jun. Tlong Omma bolh? Bwatkn air untk Mama dgan Papa ya?" JunMi menggangukkn kepalanya laju. Dy bgun dari dduknya dn melangkah ke arah dapur. Sampai saja di dapur..

"Errggghh!! Knapa Omma x ckap yg dorng nk dtang aduhh! Tngk lah apa yg aku pakai ni! Sexy mak aihh! Biasalah. Dduk rumah lah katakn. Aigoo! Malunya! Nk ja aku lari tadi! Yg Jimin jeling ja aku! Aishh! Paboya!!" Jerit JunMi dgan suara yg trkawal. Dy mula mengambil jug dn membwat air. "Tulah kau JunMi! Lain kali..jgan pkai mcam ni dh ya! X psal² kau dpat malu dpan mertua kau! Husband kau lagi aishh! Tapi..aku rasa..macam..macam.." "Macam apa chagi?"

Trkejut JunMi apabila trdngr suara seseorng dekat dgab telinganya. Tidak sempat dy brpaling. Pinggangnya sudahpun dipeluk orng itu! Membulat mata JunMi dibwatnya! "Chagi pkai shampo apa ni? Wanginya~" Katanya yg menghidu rmbut JunMi itu. JunMi mula brdebar-debar. Mampuslah aku! Mcam mna mamat ni bolh ada dkat sini pulak ni aduhh! Dy hidu pulak tu rmbut aku! Park Jimin! Hajima!! Jerit JunMi di dlam hatinya. Air sudahpun siap dibancuh. JunMi hnya prlu melepaskn dirinya dari Jimin saja.

"Err..Ji..Ji..min. Bolh..lepaskn x saya? Saya..nk kena hantar air ni ke depan lah~" Kata JunMi dgan brdebar-debar. Dy menggigit bibirnya. "Alah! Baru ja nk peluk lama lagi. Aishh! Arraseo." Jimin melepaskn pelukan di pinggang JunMi. JunMi melepasi Jimin. Juga diletkkn di atas talam(?) brsama sepinggan biskut. JunMi yg mahu mengangkat talam(?) itu ditahan Jimin pantas. "Biar Oppa yg angkatkn." Kata Jimin lalu mengangkat talam(?) itu ke ruang tamu.

Hilang saja kelibat Jimin. JunMi menggigit jarinya smbil trlompat-lompat. Apakh yg sudah trjadi kepada suaminya itu? Buang tabiatkah?! Baik semacam ja? Dah kenapa? Nk pikat hati dy ka..cemna?

MALAM

JunMi sibuk mengemaskn biliknya itu. Entah apa angin si Jimin tu nk tidur sini katanya! Dekat bilik JunMi pulak tu! Aiyakk! JunMi menyusun buku² sekolahnya dgan teratur hingga tidak perasan yg.."Sibuk mengemas nmpk?" Trhenti JunMi mengemas buku²nya itu. Dy menoleh. Jimin!! Hmpir menjerit dy dibwatnya. Jimin trsnyum. Dy brjlan ke arah JunMi. JunMi trus melihat buku²nya tadi dn pura² sibuk mengemas.

"X pyahlah kemas tu. Esok bolh bwatkn? Husband Jun ja pun. Bkannya sapa². Jomlah dduk ya?" Ajak Jimin yg mula memegang tngan JunMi itu tetapi ditahan JunMi. "Err..Jun..Jun..nk siapkn kerja skolah Jun. Haah! Nk kena siapkn. Sbab esok--" "Esok kan cuti? Esok bolh bwat kan?" Pintas Jimin. JunMi menelan air liurnya. Bocor plak dh yg dy cuba menipu Jimin ha! JunMi snyum. Dgan tiba².."Yakk! Ji..min..apa awk bwat ni? Turunkn saya balik!!" Jimin mendukung JunMi secara tiba².

Jimin hnya mengendahkn saja apa yg JunMi arahkn itu. Dy brjlan ke arah katil lalu membaringkn JunMi di atas katil itu. JunMi mengambil bantal kecilnya lalu menekup wajahnya. Malu!! Jimin ketawa kecil melihat gelegat JunMi itu. "Aigoo! Dy malu plak. Oppa x bwat apa pun. Just baringkn Jun ja. Jganlah ttup muka tu~Oppa nk tngk sini~" Jimin cuba menarik bantal yg JunMi gunakn itu tetapi JunMi menggelengkn kepalanya. "Aigoo my kyeopta! X nk lah tutup muka tu syang~"

Jimin makin mengusik JunMi. JunMi menurunkn sedikit bantal itu menampakkn saja matanya. Jimin trsnyum. "Sekerat ja? Yg lainya mna?" Jimin mengangkat keningnya sebelah. JunMi menggelengkn kepalanya lgi. Jimin trus menarik bantal JunMi itu hingga menampkkn smua wajah JunMi. JunMi trkejut. "Ahh dah dpat tngk muka kyeopta Oppa ni! Merahnya muka!" Usik Jimin lalu mencubit pipi JunMi. JunMi hnya diam. Tidak melakukn apa² pun. "Baby~baby~" Jimin mula baring di sebelah JunMi smbil menyanyikn lgu Bae Bae. JunMi hnya snyum.

♥T B C♥

K! Jimin menggedik plak dlam chap ni kau! :3 xD Aigoo! Sweetnya >< Tlong jgan paksa author bwat sweet² lgi plizz T.T author bwat ikut idea yg muncul ni ja. Klau muncul yg sweet tu. Sweet lah ya jdinya? :3 Hehehe! Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi♥

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now