Chapter10

1.7K 130 2
                                    

-M A L A M-

JunMi mengetuk pintu bilik Jimin brkali-kali dn akhirnya Jimin membuka pintu biliknya. "Nk apa?" Soal Jimin dgan muka yg baru bgun tidur? "Awk! Omma..Appa.." JunMi brsuara seperti panik? Jimin memandang JunMi. "Omma? Appa? Wae dgan dorng?" Soal Jimin tenang. "Dorng nk dtang rmah kita!!" Blas JunMi separuh menjerit. Jimin memejamkn matanya. Bingit dgan jeritan JunMi. Dy membukanya matanya kmbali lalu melihat JunMi.

"Biarlah dorng nk dtang pon~Yg kau panik semacam ni dh knapa?" Jimin menggaru-garu kpalanya. "Ishh! Kita kn tidur bilik asing²!!" Blas JunMi geram. "So?" Jimin menggangkat keningnya sebelah. Ting Tong! Mereka brdua sama² trsentak! "Ottokae! Ottokae!!!" Jerit JunMi kelam-kabut apabila loceng rmah brbnyi menandakn ada orng dtang.

"Kau ni kn! Kau prg bkak pintu tu dlu. Yg lain aq selesaikn. Jgan panik sngt! Bwat ja muka biasa dpan dorng! Nnti aq turun. Prg cpat." Kata Jimin lalu menolak JunMi. JunMi menggangukkn kpalanya lalu menarik nafas beberapa kali. Kakinya mula melangkah turun ke tingkat bawah. Trkejut JunMi dibwatnya apabila kedua-dua ibu bapanya sudah msuk dn dduk di ruang tamu. JunMi mendekati mereka tetapi. Langkahnya trhenti setelah trnmpk tetamu lain juga yg dibwa Pn Lee dn En Lee.

"Jun? Knapa trcegat dkat situ?" Trsentak JunMi apabila Pn Lee menegurnya. Dy tragak-agak untk prg ke ruang tamu atau tidak. Tetamu yg dibwa Pn Lee dn En Lee membwatkn JunMi brdebar-debar. Tiba² seseorng merangkul pinggang JunMi. JunMi trkejut. Kelihatan Jimin trsenyum memandangnya. Mereka brjlan beriringan ke ruang tamu lalu dduk brsebelahan. Snyuman diberikn. "Ma. Pa. Sihat?" Jimin memulakn perbualan. En Lee menggangukkn kpalanya.

"Jun!" Pnggil Pn Lee secara tiba². JunMi trkejut tetapi dikawalnya. Dipndang Pn Lee. "Ne Omma?" Pn Lee membalas pndgan JunMi. JunMi mengeluh. Dy bgun brdiri. "Jun mntk diri kejap. Bwatkn air. Borak lah dulu." Kakinya melangkah prg dari situ. Pn Lee juga bgun dn mengekori JunMi hingga ke dapur. Smpai sja di dapur. JunMi mengeluarkn jug dn membwat air. Pn Lee pula mengeluarkn gelas dari kabinet dn biskut?

"Lee JunMi!" Pnggil Pn Lee dgan suara yg sedikit kuat? JunMi menelan liur. Dy tdak berani memandang Pn Lee. Sememangnya. Dy benar² dlam masalah sekarang? "Lee JunMi! Pndang Omma!" Pn Lee menarik bahu anknya memandangnya. JunMi melihat muka Pn Lee. Muka Pn Lee kelihatan marah? Dy menelan liur. "Jun tahu kan Jun tu dh jadi isteri orng! Jun pkir x smua ni? Jun ingt x yg Jun dh kahwin! Brsuami!" Kata Pn Lee dgan nada marah. JunMi menundukkn kpalanya.

"Jun. Pkir lah sikit sblom nk bwat apa². Jun tu isteri orng. Jun x bolh bwat sesuka hati Jun ja. Omma x ajar Jun bwat mcam ni dkat belakng suami Jun." JunMi memandang Pn Lee. Brkerut dahinya. "Jun..x..bwat apa² pon belakang Jimin." JunMi menggelengkn kpalanya. Pn Lee memandang JunMi serius. "Keluar dgan JungKook tu Jun kata x bwat apa² dkat belakang Jimin huh? Omma dh pesan dkat Jun dari dulu lgi! Kwan dgan yeoja! Bkan namja! Nnti ada salah faham. Boleh retak rumahtangga Jun. Sdahlah Jun. Putusakn lah persahabatan kmu dgan JungKook."

JunMi terasa yg dunianya gelap apabila Pn Lee mengatakn begitu kpadanya. Dy menggelengkn kpalanya. "Omma! Omma tahu kn dh lama kami brkwan! Dy ja satu²nya sahabat yg Jun ada! Faham Jun! Jun dh x ada kwan lain dh selain JungKook. Ma~" JunMi terasa mahu menangis. JungKook lah satu²nya kwan yg dy ada dn memahaminya. Pn Lee menggelengkn kpalanya. Juga yg sdah siap dibancuh air. Dieletakkn sekali di dulang. Pn Lee memegang bahu anknya.

"Dngrlah apa kata Omma ni syang. Omma tegur untk kebaikn Jun. Rumahtangga Jun. Jun nk ka rumahtangga Jun retak dsebabkn orng ketiga? X nk kn? So..Jun ada dua pilihan skrang ni. Jimin atau JungKook. Pikirlah baik² Jun. Ni soal masa depan Jun jgk tau. Omma bkannya apa. Jun ja satu²nya anak yg Omma ada. Klau bolh..Omma nk yg trbaik untk kamu Jun. Cuba beri apa yg mampu. Pikir baik² ya syang. Omma syang kmu sngt²!"

Pn Lee mencium dahi anaknya lalu menatang dulang ke ruang tamu. JunMi diam. Dy brfikir beberapa kali dgan apa yg dikatakn Pn Lee. Ada betulnya juga apa yg dikatakn Pn Lee. Patutkah dy memutuskn pershabatannya dgan JungKook? Rantai yg dipakaikn JungKook disentuh. Dy menggengam rantai itu erat.

******

Jimin mengerling JunMi yg sdabg trmenung itu. Dari tadi dy lihat JunMi tdak menulis apa² pon di bukunya itu. Jimin bgun dari katil lalu menghampiri JunMi. Dy dduk di sebelah JunMi membwatkn JunMi trsedar. JunMi menulis kerja yg diberikn cikgu di skolah tdi. Tetapi,trhenti apabila Jimin memegang tngannya. JunMi memandang Jimin.

"Problem apa plak kali ni?" Soal Jimin. JunMi menarik tngannya dripda trus dipegang Jimin. Dy dduk darah brtentangan dgan Jimin. "Hoi! Aq ckap dgan kau ni! Kau ada problem ka? X nk share ngan aq?" Didekatkn lgi kedudukb mereka. JunMi diam. Tdak melayan karenah Jimin. Jimin mencebik. "Tdi JungKook dtang skali dgan parents kau aq tngk ok ja. Siap snyum² lgi! Dgan aq x mcam x plak! Kau lebih rela layan namja lain dripda suami kau sndiri kn? Dasar murahan!!"

JunMi trus memandang Jimin. Geram! Marah! Sedih! Smuanya brcampur-baur di hati JunMi ketika ini. "Saya bkan yeoja yg awk bolh hina sesuka hati awk! Saya cuba brsabar dgan kelakuan awk sbab awk suami saya tahu! Saya tahu batas saya dgan namja lain! Bkan mcam awk! Dh ada isteri pon still mengedik dgan yeoja lain! Dgan isteri sndiri x nk plak layan mcam tu! Klau mcam ni lah awk layan saya! Layan yeoja lain! Knapa saya x bolh hah? Adil kn?"

JunMi mengemas buku² skolahnya. Dy meletakkn buku²nya itu di meja belajar Jimin untk seketika. "Saya keluar kejap. Nnti saya balik." Kata JunMi lalu melangkah keluar dari bilik Jimin. Mereka trpaksa dduk sebilik kerana Omma dn Apa JunMi brmalam di rumah mereka.

-T B C-


Sorry klau x best or typo. Vote★Komen✔Klau readers hits 1k double chap author update ya~Janji or not?Inshallah author tepati xD

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now