Chapter20

1.6K 125 12
                                    

"Molla~serius Ji x bwat apa² dkat dy Oppa. Sumpah!" Kata yeoja yg menggelarkn dirinya 'Ji' itu kepada seseorang. "Errghh!" Bunyi keluhan seseorang mengejutkn mereka brdua. Mereka brpandangan dn menjenguk kepala mereka di muka pintu bilik itu. Kelihatan JunMi sudah pon bgun dari pengsannya. JunMi melihat sekeliling. Dimanakah dy berada? Adakh dy diculik?

"Emm..saeng dh bgun~?" Muncul seorng yeoja yg berambut panjang di sisi katil yg JunMi sdang trbaring itu. Brkerut dahi JunMi jadinya. Muncul pula seorng lagi di sebelah yeoja itu. Namja! Suami isteri kah mereka? Wait! Namja tu..mcam.."NamJoon Oppa?" Brsuara JunMi apabila meneliti wajah si namja. NamJoon mengangkat keningnya sebelah. Dy mendekati JunMi lalu dduk di tepinya.

"Jun..ingt Oppa?" Soal NamJoon dgan keningnya diangkat sebelah. Makin brkerut dahi JunMi dibwatnya. "Ingt Oppa? Spa x knal? Oppa kn kwan Jin Oppa? Spupu Jun~" Blas JunMi dgan tenangnya. NamJoon dn yeoja itu sma² trkejut. NamJoon brpaling memandang yeoja itu. Yeoja itu menggangukkn kepalanya. NamJoon memandang kembali wajah JunMi. "Apa nma penuh Jun?" Soal NamJoon.

"Lee JunMi~" Balas JunMi dgan tenangnya. "How old are you?" Soal NamJoon lagi. "17 years old!" Jwab JunMi smbil trsnyum. NamJoon menelan liur. "What your status now?" Soal NamJoon untk memastikn adakh JunMi benar² sudah ingt smuanya kmbli? "Married! Yes! Married with Park Jimin~" Blas JunMi yg msih trsnyum itu. NamJoon mengetap bibirnya. Dy trus memeluk tubuh JunMi secara tiba². JunMi trkejut.

"Jun..you're back! Finally! Ma lil sis is back! I miss you~" Kata NamJoon smbil mencium rmbut JunMi. JunMi yg tidak thu apa² itu memblas pelukn NamJoon. Lama mereka brpelukan dn akhirnya dileraikn juga. "It's really you Jun! It's really you! JiSoo! Call Jin palli~" Arah NamJoon kepada JiSoo. JiSoo menggangukkn kepalanya dn keluar dari bilik itu meninggalkn mereka brdua.

"Btw Oppa~who that girl?" Soal JunMi. "Emm..ma cousin. Her name is Seo JiSoo." Blas NamJoon smbil memegang tngan JunMi. JunMi menggangukkn kepalanya faham. "She pretty~Dh brpunya?" Soal JunMi lgi. Trtarik pula rasanya dgan yeoja yg brnma JiSoo itu. NamJoon menggelengkn kepalanya. JunMi trsnyum smbil menggangukkn kepalanya. NamJoon yg melihat itu berasa pelik. "Waeyo? Trangguk-angguk? Pstu snyum~dh knapa ni? Demam?"

NamJoon meletakkn tngannya di dahi JunMi. Baik² saja! JunMi menepis tngan NamJoon lembut. "Jun ok lah Oppa. Hmm..bolh lah..Jun kenalkn dy dgan--" Kata² JunMi trhenti apabila seseorang trus menerjah msuk ke bilik itu. Orng itu trus melompat naik ke atas katil. "Jun ok? Ada luka x? Cedera ka? Ni 6ber bpa? Apa pekerjaan Appa Jun? Jun! Jun!!" Orng itu menggongcang-gongcangkn tubuh JunMi. NamJoon memberhentikn kelakuan orng itu.

JunMi memegang kepalanya. Pening dy dibwatnya! "Oppa ni kn. Klau ya pon jgan lah smpai goncang² Jun huh! Thulah Jun ji kecik! Jun ok ja. X ada luka. X ada cedera! 6ber yg Oppa tunjuk tdi 6ber 3! Pekerjaan Appa Jun! Seorng usahawan yg telah membangunkn 3 syarikat ha! Jun ok lah..aigoo..chill lah pink princess a.k.a Jin Oppa ku sayangg!" Kata JunMi smbil ketawa kecil. Jin mencebik. Ada² sja si JunMi ni nk malukn dy! Dah lah ada JiSoo pula tu!

"Arraseo. Oppa risau dgan Jun tahu! Yg lain pon risau dgan Jun. Ingtkn Jun kena culik ka apa. Aishh!" Keluh Jin. JunMi snyum. Dy menarik-narik lengan baju Jin. Jin memandang wajah JunMi. JunMi mengangjat keningnya sebelah. "Bwo? Andwea! Oppa x akn bwat mcam tu! Jun tu skull lgi! Pkir nk aturkn life orng plak huh!" Jin memeluk tubuh. Smbil memandang ke arah lain. JunMi mencebik. Dy mengikat rmbutnya yg panjang itu.

"Majok ah tu! Huh! Jun pon nk majuk dgan Oppa. NamJoon Oppa jom antarkn Jun balik? Jun x sbar nk jumpa Jimin Oppa~" Kata JunMi dgan nada tidak sbarnya. Jin yg mndngar itu terkjut! Dy salah dngr kah? JunMi menyebut nma Jimin? Jin memandang wajah JunMi dn NamJoon silih brganti. NamJoon memberikn isyarat kepada Jin. Jin fham apa yg NamJoon katakn itu.

"Emm..jap eh. Oppa nk ckap something dgan Jin Oppa kjap ya? Jun dduk sini kjap dgan JiSoo unnie tau. Nk apa² mntk ja dkat dy ya!?" Kata NamJoon smbil trsnyum ke arah JunMi. NamJoon dn Jin keluar dari bilik itu dn menutup pintu bilik. JiSoo mendekati JunMi smbil trsnyum. JunMi memblas snyuman JiSoo. "Unnie..Jun nk tnya bolh?" Brsuara JunMin apabila JiSoo melabuhkn punggu di sebelahnya. JiSoo mengangkat keningnya sebelah.

"Sebenarnya..apa yg dh jdi dkat Jun? Unnie msti thu kn? Bgithu lah..Jun pon nk tahu~" JiSoo menelan air liurnya. Dilihat wajah JunMi yg kelihatan benar² ingin tahu smuanya. JiSoo menggigit bibirnya. Keluhan dilepaskn. Dy menggangukkn kepalanya tnda brsetuju menceritakn smuanya kepada JunMi.

♥S K I P♥

Jimin brjlan msuk ke bangunan sekolah dgan tenangnya. Langkahnya trhenti apabila trnmpk JunMi yg juga baru dtang ke sekolah itu. Entah mengapa. Hatinya terasa rindu dgan muka itu. Dlam msa yg sama. Marah dgan JunMi apabila teringatkn perkara yg dy trdngr hari itu. Dy meneruskn langkahnya apabila JunMi sudah msuk ke dlam bangunan sekolah. Jimin mengekori langkah JunMi dgan jarak yg agak jauh. Keadaan di situ agk sunyi sepi dn tiada sesiapa pun yg lalu.

JunMi membelok ke arah kiri. Jimin msih lgi mengikutinya. Oh! JunMi menuju ke lokarnya?! JunMi membuka lokarnya apabila 6ber lokarnya dimsukkn. Jimin juga ke lokarnya. Lokarnya dn lokar JunMi hnya selang satu lokar sja. JunMi mengambil beberapa buku dn menutup pintu lokarnya kembali. Jimin juga menutup pintu lokarnya selepas mengambil sebuah buku juga? Baru sja mereka mahu brjlan. "Ahhhhh!!" JunMi trpijak tali kasutnya dn trjatuh. Ke atas bdan Jimin? Dan kebetulan!!

♥T B C♥

Here next chap guys! Vote★Komen✔Thanks^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now