Sepanjang Jimin trbaring di hospital. JunMi tidak henti² ulang alik dari rmah ke hospital. JunMi dduk di sebelah katil Jimin ditempatkn. Dilihat wajah suaminya yg msih brnfas menggunakn alat pernafasan. JunMi membelai perutnya lembut. "Bilalah Appa kamu nk sedar ya aegy? Bosam plak Omma rasa Appa kamu x sedar2 lgi hmm~" Kata JunMi seorng diri. Dy bgun dari dduknya. Kaim selimut yg menutupi tubuh Jimin dibetulknnya.
"Jun hrap sngt yg Oppa bolh bgun secepat yg mngkin. Jun rindukn Oppa tahu~Sngt² rindukn Oppa. Oppa cpat bgun ya? Oppa ckap Oppa nk sngt ada ank dgan Jun kan? Skrng permintaan Oppa dh trtunai. Oppa bgunlah. Bkak mata Oppa tu. Sentuh perut Jun yg dh pregnant sebulan lebih ni~Oppa bgunlah. Jun rindukn Oppa."
Tangisan JunMi mula kedengaran. Wajah Jimin disentuhnya. JunMi menahan air matanya daripda trus jatuh tetapi..air matanya msih lgi turun membasahi pipinya itu. Terasa bahunya dipegang seseorng. JunMi brpaling memandang orngnya. "Omma~" Pn Lee mengesat air mata JunMi. "Jgan menangis syang..smua ni psti ada hikmahnya. Jimin akn sedar jgk nnti. Uljima~" Pujuk Pn Lee.
JunMi menggelengkn kepalanya. "Jun rasa brsalah sngt² skrng ni Omma. Selagi Jimin x bgun. Dan dy sndiri x ckap yg dy sudi maafkn Jun. Jun x akn menangis dh lepas ni. Tpi.." JunMi mengerling suaminya itu. JunMi trus keluar dari wad Jimin. Perasaannya hnya dipenuhi dgan rasa brsalah sja. Dan JunMi rasakn. Jimin kemalangan disebabkn dirinya. JunMi msih lgi menangis. Dy menekup wajahnya.
♥♥♥♥♥♥
"X kn lah doktor x bolh bwat apa² untk pulihkn keadaan Oppa saya dok!? Dok menipu bkan?! Oppa saya bolh diselamatkn dok?! Doktor?!" Tempik Yein dgan air mata yg brgenang. Bahunya dipeluk Pn Jeong. Doktor itu menggelengkn kepalanya. "Kami mntk maaf sngt². Kami dh cuba sedaya yg mampu untk pulihkn keadaan JungKook. Tpi malangnya..peluang untk dy hidup hnya 50/50 saja. Kami x mampu lakukn apa² lgi. Saya mntk maaf sngt². Saya mntk diri dulu."
Doktor itu brlalu prg begitu saja. YeIn trdduk disitu. Air mata yg brgenang tadi jatuh jua. Ini brmakna. Oppanya mngkin akn meninggal bila² masa saja dlam masa yg trdekat ini. "Sbar ya Yeinnie. Omma pon x nk Oppa kmu tinggalkn kita smua..tpi..bnda dh brlaku. Kita x mampu bwat apa² lgi syang wlaupon Oppa kamu dh selesai pembedahan dy mngkin akn tinggalkn kita jgk."
Kata Pn Jeong smbil memeluk bahu Yein. Yein menggelengkn kepalanya. "Smua x patutnya trjdi Omma. Patutnya Yein yg dpat penyakit tu! Yein yg kena! Bkannya Oppa! Wae smua ni trjdi dkat Oppa!? Apa salah Oppa smpai dy jdi mcam ni?! Oppa sepatutnya yg hidup lebih lma brbanding Yein. Yein sanggup merana kesakitan dripda tngk Oppa yg trbaring sakit mcam tu. Yein x sanggup tngk Oppa mcam tu. Yein x sanggup!!"
Air matanya makin laju membasahi pipinya. Yein mnjdi lemah ketika ini. Dy sanggup trbaring di hospital menggantikn tmpat Oppanya dripda melihat JungKook yg merana kesakitan itu.
JungKook trbaring lemah di katil hospital smbil brnfas menggunakn alat prnafasan. Wajahnya kelihatan begitu pucat sekali seperti tidak brdaya. JungKook sdang brtarung antara hidup dn matinya skrng ini. Peluang untknya hnya hidup begitu tipis skali dn kemungkinan besar JungKook akn meninggal dlam msa yg trdekat!
♥♥♥♥♥♥
"Chagi~chagiya~" JunMi membuka matanya apabila trdgr suara sayup² brdekatnnya. Dy menggosok matanya. Dilihat sekelilingnya. "Omma!!" Kelihatan seorng kanak² lelaki brlari mendekati JunMi. "Omma!! Kaja!! Kita prg dkat Appa jom." Ajak kanak² lelaki itu smbil menarik-narik tngn JunMi. JunMi bgun dari dduknya. Dimnakh dy berada?
"Omma! Dukung!!" Baju JunMi ditarik-tarik kanak² lelaki itu. JunMi hnya melihat sja kanak² lelaki itu menarik-narik bajunya. Direnung dlam ke mata bdax itu. Mata itu! Seperti..Jimin!? "Omma! Dukunglah. Dukunglah saya. Omma?! Waeyo?! Omma x nk dukung saya ka?! Omma x syang saya?!" Soal bdax itu tiba². JunMi makin keliru dgan apa yg trjdi skrng ini.
Bdax itu tiba² brlari meninggalkn JunMi yg msih trpinga-pinga dn keliru dgan apa yg brlaku. Baju yg dipkainya. Gaun putih. Bdax lelaki tdi pula memakai pakaian brwarna putih jgk. JunMi sdang brdiri di tngh² yg begitu hijau skali smbil ditiup angin kencang. "Appa!! Tu Omma! Tngklah Omma asyik brdiri dkat situ ja!" Suara bdax lelaki tdi mengejutkn JunMi. Dy melihag hadapnnya. Bdax itu sdang didukung seseorng yg brdiri tdak jauh darinya.
JunMi meneliti wajah namja yg sdang mendukung bdax itu. Namja itu trsnyum memandangnya. "Ji..Ji..min~" JunMi seperti tidak prcaya dgan apa yg dilihatnya. "Jimin?! O..Oppa ka tu?!" Soal JunMi sendirian. Jimin menggangukkn kepalanya dgan snyuman yg msih lgi trukir di bibirnya itu. Jimin seperti dpat mndngr apa yg JunMi ktakn?!
"Klau Omma syangkn kita..Omma akn dtang kesini dgan sndirinya. Appa akn tunggu Omma dtang kesini. Anak Appa pon akn tunggu Omma dtang kesini bkan!?" Bdax lelaki itu menggangukkn kepalanya. Segala yg dikatakn Jimin tdi dpat didengarinya. "Omma!! Palli kesini!! Appa dgan saya tunggu Omma dkat sini!! Omma palli lari kesini sblom trlmbat!!"
Jerit bdax itu kpda JunMi. JunMi tidak tahu apa yg patut dilakuknnya. Lari?! Ke arah mereka?! "Ataupun..lari ke arah saya!!" Muncul pula seseorng di sebelah Jimin. JunMi trkejut! Dy mnjdi kaku disitu. "Jung..Kook sshi!?" Bibir JunMi mula brgetar. Yg mnakh patut dipilihnya?! Jimin brsma anknya(?)atau..JungKook?! Kedua-dua mereka dy syang tetapi! Yg mna satu harus dy dpatkn?!
♥T B C♥
Vote★Komen✔Thankss~
#AuthorYumi♥
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...