Chapter15

2.1K 125 2
                                    

P.S:GMBAQ DKAT ATAS TU NEW CHARACTER IN THIS FF OK?HERE NEXT CHAP!ENJOY~

Jin menilik jam tngannya. Keluhan dilepaskn. Dy meneguk air yg dipesannya. Srekk~seseorng menarik kerusi dihadapnnya. Jin memandang orngnya. Dy memeluk tubuhnya.

"Asal kau lmbat hah Joon? Kau tahu x bapa lama aq tunggu dkat sini! Aq x suka lah orng yg x menepati masa ni..klau kau asyik lmbat. Perangai kau pon akan trbwak-bwak jadi seorng yg suka lewat. Aigoo~"

NamJoon memandang rkannya itu dgan pndagan kosong. Suka sngt membebel dn menegur setiap kesilapnnya. Dy brsandar di kerusi yg diddukkinya smbil memeluk tubuh.

"Sorry lah. Aq bkannya sengaja lmbat dtang sini. Traffic tdi. And..kali ni! Aq bkannya dtang sorng diri eh~" Balas NamJoon smbil trsnyum. Brkerut muka Jin. Bkan dtang seorng diri? Sapa plak dy bwak ni? Mana orngnya? Ntah²..."Annyeonghaseyo..mian late. Ada urursan tdi.."

Sapa seseorng kepada mereka brdua. Serentak mereka memandang orngnya. NamJoon trsnyum. Dy mempersilakn orngnya dduk di sebelahnya. Orng itu hnya turut saja. Beg tngannya diletakkn di pehanya. NamJoon brpaling memandang Jin.

"So. She here! Prkenalkn Jin. This is my wife to be! Auchh!" Trjerit NamJoon apabila pinggangnya dicubit. NamJoon memandang yeoja di sebelahnya. Yeoja itu membwat isyarat. "Hehehe..calm down babe. I just kidding about that. Don't take it serius juseyo. Mian! Again. This is my cousion. Seo JiSoo."

Perkenal NamJoon kepada Jin. JiSoo memberikn snyuman kepada Jin. Jin menggangukkn kepalanya. Membalas snyuman JiSoo. Jin trtnya-tnya..apakh sebab NamJoon membwa sepupunya sekali ke sini? Mereka mahu bincang tentang bisnes bkan?

"Oh! Msti kau pelik kn kenapa aq bwak dy skali? Dy baru ja hbis belajar dkat Turkey. Dy baru balik Korea seminggu yg lalu and still searching for a job. So! Aq nk mntk tlong kau ni. Dkat tmpat keja kau x ada tmpat kosong ka untk orng baru? X kisah keja apa. Asalkn ada keja untk bwat. Dy nk hidup sndiri katanya. So..ada tmpat kosong x dkat sana?"

Soal NamJoon smbil mengangkat keningnya sebelah. Dy brharap yg Jin dpat menerima sepupunya itu. Wlaupon JiSoo brpelajaran tinggi. Jin tdak ambil kisah tentang itu. Dy hnya mengambil kisah tentang sikap pekerja itu dn lihat bagaimanakh tahap kerajinan. Kepantasan. Dan yg penting! Dy menepati masa dn tidak lewat dtang ke kerja.

Jin melihat JiSoo smbil memeluk tubuh. JiSoo hnya snyap. Entah mengapa. Dy berasa brdebar apabila Jin memandangnya sebegitu rupa. Tiba² saja Jin bgun dari dduknya dn melihat JiSoo dgan lebih dekat. JiSoo yg trkejut itu tdak tahu apa yg ptut dilakuknnya. NamJoon juga kaku. Dn melihat saja smuanya.

Flashhh!! Smua pelanggan yg berada di dlam kedai itu memandang mereka brtiga. Jin menyapu mukanya yg trkena air. Bibir JiSoo trketar-ketar. Apakh yg telah dy lakukn? Gelas yg dipegangnya diletakkn di atas meja kembali. Dy bgun brdiri.

"Mi..mi..an..saya--" Kata² JiSoo trhenti apabila Jin mengangkat tngannya tnda tdak mahu mndngar apa² yg keluar dari mulutnya itu. Dibiarkn Jin brlalu prg dari situ. JiSoo mengeluh. Dy mengetuk meja dihadapnnya itu. Geram rasanya! Bersalah gila rasanya tersimbah air dkat bakal boss dy tu!

"Gweanchana Ji sshi~nnti dy ok lah tu..Oppa knal dy tu mcam mana. Jgan risau k? Oppa akn cuba sebaik yg mngkin supaya Ji dpat kerja. Klau x dpat kerja dgan chingu Oppa tu. Kita cari ajalah dkat tmpat lain ya? Sbar ya Ji..salah Ji jgk. Yg pegi simbah air dkat dy tu knapa? Haiya ini bdax oooo~"

NamJoon menggelengkn kepalanya. Mengapakh JiSoo memyimbah air yg dipesan Jin kepada tuan yg memesan air itu tdi? JiSoo mengetap bibirnya. Terasa mahu menangis.

"Ji x sengaja lah Oppa. Bkannya Ji suka² nk simbah air tu dkat dy! Dy pon sama! Sapa suruh bwat mcam tu dkat Ji? Ish. Ish. Ish. Baru kenal ja dh serasi korng ni ya! Aduhh!!"

Mengerang NamJoon sekali lagi. Dy menggosok-gosok bahunya yg dicubit JiSoo itu. Geram JiSoo dibwatnya. Suka si NamJoon menyakat JiSoo ni! JiSoo menarik muka. Dy brpling ke hadapn smbil memeluk beg tngannya dn kerusi Jin ditarik. Oh! Tuannya sudah dtang kembali.

"Ok Jin. Aq pon x thu apa yg kau bwat lama sngt dkat tndas tu. Kau bwat tndas ka kau cuci muka aq x tahulah. Oh! Mcam mna? Kau dh fikir ka blom? Dy btol² trdesak cari keja ni. Kau tngklah muka dy ni..sian dy..seorng gadis yg sdang mncari kerja tetapi tiada hasilnya. Huhuhuhu..kasihanilah gadis ini Jin. Kasihanilah dy!"

NamJoon menutup mukanya tiba² sahaja NamJoon membwat ayat pasrah dihadapn Jin dn JiSoo. JiSoo memandang sepupunya itu. Mmng sudah masak dgan perangai si NamJoon ni~Jin mengeluh. Dy menilik jam.

"Ok lah. Aq nk mntk diri dulu. Tentang keja yg kau ckapkn tu. Aq akn pertimbangkn sbab kot aq ni. Susah nk kering. Bkannya senang nk kering. Klau ada orng tu nk basuhkn x apalah jgk. Nnti aq call kau untk berita selanjutnya k? Aq prg dulu. Bayarkn minuman aq eh. Aq x bgi hbis lagi tpi spupu kau bagi hbis dulu. So. Kau yg bayar ya! Annyeong~see you soon Seo JiSoo~"

JiSoo menelan air liurnya apabila Jin mengenyitkn mata kepadanya. Adakh nasib malang bakal menimpanya? Atau..Jin mahu membalas dendam trhadapnya? Oh! Mengapa aq simbahkn air kepada Jin tadi! Menyesal rasanya! Menyesal! Dy benar² prlukn kerja skrang ini. Dy trdesak! Memerlukn apa² kerja! Tdak kira kerja apa. Janji ada kerja.

Klau Jin tdak menelifon NamJoon. Brmakna. Dy prlu pulang kembali ke rmah Omma dn Appanya dn menerima pekerjaan yg Appanya ingin dy lakukn selama ini. JiSoo mengeluh. Malang menimpa dirinya dn nasib tdak menyebelahinya. Adakh ini balasan bagi dirinya yg telah brdosa dgan Omma dn Appanya? Dy hnya mampu mengeluh. Dan menyara hidupnya sndirian..

-T B C-

Hohoho..hye readers! This chap full of Jin,RapMon and mew character Seo JiSoo from Lovelyz! Mian lah chap kali ni x ada chap watak² utama dlam story ni. Hehehe..mian! Next chap adalah watak² utamanya. Wait for it ok? Vote★Komen✔Thanks^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now