Chapter34

1.3K 96 10
                                    

JunMi dduk ditempatnya. Dy melepaskn nafas leganya. "Good morning JunMi." Ucap seseorng. JunMi brpaling melihat orngnya. Dy trsnyum. "Good morning Kookie ah!" Blas JunMi smbil trsnyum. JungKook memblas snyuman JunMi. Diambil tnpat di sebelah JunMi. "Nmpk happy semacam ja? Ok x ni? Ha! Biar aq teka! Ni mesti..emm..kau dh berbaik dgan Jimin eh? Kan? Betul x?" JunMi menggangukkn kepalanya. "Jinjja? Woahh! Chukkaeyo my lovely chingu!" Kata JungKook smbil menepuk-nepuk tngannya. JunMi ketawa kecil.

Dy brpaling melihat ke tmpat dduk Jimin. Jimin tiada ditempatnya. Hnya ada Suga dn J-Hope yg sdang brborak-borak. JunMi melihat mejanya. Kemanakah Jimin pergi? "Cikgu dah datang!!" Laung seseorng membwatkn para pelajar mula dduk di tmpat msing² dn mendiamkn diri mereka. Msuk Cikgu MinHo smbil membawa buku subjek pelajarannya. Jimin msuk ke dlam kelas selepas Cikgu MinHo. Dy menuju ke tmpatnya di sebelah J-Hope. "Kau prg mna skrang baru msuk?"

Soal J-Hope apabila Jimin mengambil tmpat di sebelahnya. "Tandas." Jwab Jimin ringkas. J-Hope hnya menggangukkn kepalanya. Suga pula dduk di meja bahagian tengah belakng sekali. Di sebelahnya pula kosong. "Baiklah class. Harini. Kelas kamu akn menerima pelajar baru. Dipersilakn msuk!" Pintu kelas dibuka seseorng. Smua pelajar melihat ke arah pintu. Pelajar perempuan!! JunMi menjeling Jimin.

Jimin kelihatan biasa saja di tempat dduknya. Pelajar itu melangkah msuk ke dlam kelas lalu brdiri di sebelah Cikgu MinHo. "Perkenalkn diri kamu." Pelajar yeoja itu menggangukkn kepalanya lalu menundukkn dirinya kepada kelas. "Annyeonghaseyo. Nama saya SeolHyun. Sila beri tunjuk ajar." SeolHyun memperkenalkn dirinya lalu melihat wajah² di kelas itu. Matanya trtancap pada seorng yeoja. Kelihatan yeoja itu memandang sinis. Bibir yeoja itu brgerak seperti menyatakn sesuatu kepada SeolHyun.

"Baiklah SeolHyun. Awak boleh dduk di sebelah..Suga! Suga angkat tngn kamu!" Suga mengangkat tngannya. Dy menurunkn tngannya kembali. SeolHyun menuju ke tmpat Suga. Diambil tmpatnya di sebelah Suga. "Annyeong. SeolHyun imnida." Intro(?) SeolHyun smbil menyuakn tngannya kepada Suga. Suga menjelingnya. "Suga." Blas Suga ringkas smbil memandang ke hadapn. SeolHyun hnya snyum dn memandang ke hadapn juga.

Dy melihat sekeliling dn matanya trtancap pada meja di sebelahnya itu. Seorng namja dn sebelahnya seorng yeoja yg agak comel orngnya. Yeoja dn namja itu sdang brborak-borak smbil melihat kehadapn. Matanya melihat pula ke arah meja di sebelah Suga. Dua namja! Matanya trtancap pada namja yg dduk brdekatan pintu kelas itu. Dy trsnyum.

♥R E H A T♥

Para pelajar mula keluar dari kelas apabila loceng rehat berbunyi. JunMi dn JungKook bgun dripda dduk mereka. "Kau bwak lgi ka kek wei?" Tegur JungKook apabila trnmpk JunMi mengeluarkan bekal brwarna purple. JunMi menggangukkn kepalanya. Dy melihat pelajar baru yg baru bgun dari kerusinya itu. Suga,J-Hope dn Jimin juga baru bgun dari dduknya dan juga..HyunA?

HyunA mendekati JunMi. Dy brdiri dihadapn JunMi. "Jun. Aku nk ckap dgan kau kejap bolh? Hnya brdua." Kata HyunA smbil menjeling JungKook. JungKook seperti faham maksud HyunA itu. "Korng yg lain pun cepat keluar dari kelas ni!!" Arah HyunA kepada 4 pelajar lagi. Msing² memandang ke arah HyunA. "Don't worry Jimin. Aku x akn cederakn dy pon. Aq cuma nk ckap something yg penting ja dgan dy. Plizz smua keluar sekarng."

Arah HyunA. Mereka keluar dari kelas trmsuk SeolHyun. HyunA menjeling SeolHyun. Orng trakhir yg keluar dari kelas menutup pintu kelas itu. HyunA memastikn yg tiada siapa nerada di kelas itu kecuali mereka brdua. Dy brpaling menghadap JunMi. Kedua-dua tngan JunMi dipegangnya. "Jun. Aq mntk maaf atas apa yg aq dh bwat dekat kau selama ni. Aq betul² mntk maaf. Aq tahu aq salah. Maafkn aq ya? Aq nk berbaik dgan kau mulai sekrng. Kita..kawan?"

JunMi melihat wajah HyunA itu. Adakh HyunA benar² meminta maaf atau dy brlakon saja? "It's ok kau x nk maafkn aq x pa. Tapi..ada lagi benda yg lebih penting aq nk ckap dkat kau. Pasal SeolHyun bdax baru tu."

♥♥♥♥♥

JiSoo membwa turun beg pakiannya. Dy akan pulang ke rumahnya kembali. Smpai saja di tingkat bawah. "Ji dah siap? Kaja Oppa hantarkn Ji ya?" Muncul NamJoon yg lengkap berpakian jeans dn kemeja brwarna hitam putih itu. JiSoo menggangukkn kepalanya. NamJoon mengambil beg bagasi JiSoo lalu keluar dari rumah diikuti JiSoo. Beg diletakkn di seat belakng. Mereka sama² msuk ke dlam perut kereta.

Enjin dihidupkn. Kereta mula keluar dari perkarangan rumah dn menuju ke jalan raya. Sepajang perjalanan. Keadaan snyap saja. Biasanya JiSoo suka berborak dngan NamJoon tetapi..dy kelihatan agk murung selepas pulang dari brjumpa En Seo. Appanya. NamJoon menjeling spupunya itu smbil memandu kereta. Dy berdehem. "Ji..ok ka ni?" Soal NamJoon yg cuba memecahkn kesunyian di dlam kereta.

"Ne." Blas JiSoo sepatah. "Appa..ada ckap apa² ka dkat Ji? Dy terima Ji x kerja dkat situ?" Soal NamJoon lagi. JiSoo diam. Selepas beberapa saat..."Oppa dh lama kenal dgan Jin tu ka?" JiSoo tiba² membangkitkn nama Jin. "Huh? Jin? Ermm..dari skolah tinggi lagi Oppa dh kenal dy. Waeyo?" Balas NamJoon. "X lah..Ji..errmm..Appa mntk Ji uruskn satu projek ni dgan Jin. Tapi.." Suara JiSoo tiba² kedengaran sebak. NamJoon agk trkejut. Dy memberhentikn keretanya di tepi jalan. Dipndang JiSoo yg sudah menangis itu.

"Tapi..apa?" Brsuara NamJoon apabila dy hnya mendiamkn dirinya saja. JiSoo mengangkat wajahnya memandang NamJoon. "Dy ckap dy bolh bwat smua ni sndiri dan dy x prlukn Ji untk brkerja dgan dy. Ji terasa dgan kata² dy. Dy mcam pndang rendah dgan Ji. Appa setuju ja and Appa ckap esok Ji dh bolh start msuk kerja. Ji nmpk x sesuai ka kerja dkat pejabat Oppa? Knapa Ji sakit hati bila dy ckap mcam tu. Ji x suka dy. Dy dh sakitkn hati Ji. Dy jahat dgan Ji. Oppa Ji x nk jmpa dy lngsung dh lepas ni."

Kata JiSoo smbil menangis. NamJoon mengeluh. Ingtkn sbab apalah spupu dy ni menangis aduh! Bwat suspen ja! "Alah. Dy mmng mcam tu. Ji jganlah terasa sngt dgan dy tu. Dy mmng mcam tu. Ada sbab klau dy bwat mcam tu dkat Ji." JiSoo mengangkat keningnya sebelah. "Maksud? Maksud apa tu Oppa?" NamJoon snyum. "Ji akn tahu jgk nnti."

♥T B C♥

Ughh i'm sorry coz JunMin moment x bnyk >< Jeongmal mianhae!! Next chap author bwat bnyk lgi chap dorng k? Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now