"Park Jimin. Sudikh kamu menerima Lee JunMi sebagai isteri kamu?"
"Ya! Saya terima"
"Lee JunMi. Sudikh kamu menerima Park Jimin sebagai suami kamu?"
JunMi melihat muka Jimin. Lama. Keluhan dilepaskn.
"Ya! Saya terima~"
Dewan mula brgema dgan tepukan. Jimin snyum. Entah apakh maksud snyuman Jimin itu pon x tau lah! Dewan mula penuh dgan jeritan chingu2 Jimin dn spupu mereka brdua supaya brcium. Tnpa bnyk soal. Jimin trus mencium bibir JunMi. JunMi menutup matanya. Lpas 5 saat ciuman dileraikn. Skali lgi dewan penuh dgan tepukn. Selesai penyatuan Jimin dn JunMi. Smua dijemput makan. JunMi melihat cincin yg trsarung dijarinya. Keluhan dilepaskn.
"Hye! You must Lee JunMi right? Park Jimin wife?" Sapa seorng gadis kpada JunMi. JunMi menggangkat kpalanya memandang gadis itu. Dilihat dari ats hingga ke bwah. Cantik orngnya! Snyuman diberikn lalu kpalanya dianggukkn.
"Ne~saya wife dy~awk ni..spa?! Soal JunMi smbil mengecilkn matanya. Cara pemakaian gadis itu agk sopan. Gadis itu trsnyum lalu menyuakn tngannya kpada JunMi. "Saya Park MyunGeun. Saeng kpada Park Jimin" JunMi menyabut tngan MyunGeun. Dn tiba2 MyunGeun trus memeluk JunMi secara mengejut!
"Unnie~saeng harap! Unnue dpat menerima Oppa seadanya. You must change him unnie. Cuba tegur kesalahan dy. I hope..that you can make he happy. Ya unnie?" Pelukn dileraikn. Dilihat muka JunMi. JunMi tdak tahu apa yg ptut dijwabnya. Dy hnya mampu menggangukkn kpalanya. "Oh unnie! Tlong jgan bgithu spa2 ya saeng ada dkat sini. Senanya family saeng x bgi saeng dtang sbab saeng lusa saeng exam. Sepatunya sakng ni saeng ada dlam bilik. Study! But..hehe..nk jgk saeng tngk muka Kak Ipar saeng."
MyunGeun trsnyum smbil menampakkn baris giginya yg tratur itu. JunMi menggangukkn kpalanya. "Saeng dh mkan?" Soal JunMi. MyunGeun menggelengkn kpalanya. "Wae x mkan lgi? Prglah mkan tu~" Brkerut dahi JunMi. Dy prlu brmsera dgan Adik Iparnya. "Mcam mna nk mkan? Nnti Mama dgan Papa ka Oppa nmpk saeng mcam mna. Takotlah." Blas MyunGeun smboil melihat sekeliling. JunMi trsnyum.
"Lahh~jom unnie temankn saeng mkan. Smbil2 tu kita borak. X pyah takot. Nnti unnie jwab lah apa2 ka. Unnie backup saeng ya!" Ditarik tngan MyunGeun dduk di satu meja kosong. JunMi meminta bantuan pekerja Appanya mengambilkn makanan untk MyunGeun. "So~how your feeling unnie lpas dh sah jdi isteri kpada Oppa saeng?" Soal MyunGeun memecahkn kesepian. "Err..ntah lah saeng?" Blas JunMi smbil melihat ke arah lain. Muka MyunGeun mmng mirip dgan Jimin. Dn JunMi baru sja thu yg Jimin mempunyai seorng adik perempuan.
"Cik JunMi. Ni makanannya." Diletakkn pinggan yg berisi makanan di ats meja itu. JunMi trsnyum. Pembantu itu pon brlalu prg dari situ. "Nah. Mkanlah saeng. Smpai kenyang tau." MyunGeun trgelak kecil lalu menyuap makanan ke dlam mulutnya. JunMi melihat sja MyunGeun mkan dgan selera. Dy trsnyum. "Sini pon kau~" Tiba2 ada suara garau yg menggangu mereka. Serentak mereka memandang orngnya. MyunGeun trsnyum menampakkn baria giginya yg putih dn teratur.
"Hehehe..hey Oppa..congrats sbab dh jdi suami orng.." Snyuman msih lgi diberikn kpada Oppanya iaitu Jimin. "I will call Mom and Dad come here!" Jimin memalingkn bdannya ke belakng. Baeu aja dy mahu melangkah. Tnganmya dipegang. "Biarlah dy nk dtang pon. Orng nk exam bgi dy semangat. Bkannya bgi dy tekanan." Pegangan tngan dilepaskn. Agk brdebar JunMi semasa memegang tngn Jimin. Jimin memandang JunMi dgan pndangan tajam. Dy dduk di tepi JunMi. Tetapi JunMi bngun brdiri.
"Saeng mkan lah ya. Unnie nk jmpa spupu unnie jap eh! Klau nk balik jmpa unnie dlu tau!" MyunGeun menggangukkn kpalanya lalu smbung mkan. JunMi mengangkat dressnya yg agk labuh itu dn brjlan prg dari situ.
-S K I P-
"Bnyknya hadiah! Mcam mna aq nk bkak ni eh? Klau nk ajak si Jimin tu bkak skali. Mmng x ah! Hmm..bkak ajalah!" JunMi melabuhkn punggungnya di ats sofa. Begitu bnyk hadiah yg mereka dpat. Dy menggaeu-garu kpalanya. Dicapai satu kotak hadiah. Dy menggoncang kotak itu. JunMi menjongetkn bahunya. Tngannya mula mengoyak bahagian ats pembalut hadiah tetapi. Trhenti seketika perbuatnnya. JunMi menoleh ke arah pintu. Jimin mengunci pintu bilik dn brjlan ke arahnya. Dy melabukn punggung di sebelah JunMi.
"Kau bwat apa ni?" Soal Jimin. JunMi menunjukkn kotak hadiah. "Bkak hadiah?" Keningnya sebelah diangkat. Rsa takot dibuang sejauh yg mngkin. Wlaupon jantungnya brdegup kencang. Dy trpaksa menghadapi Jimin. Kerana mereka sdah sah mnjdi suami isteri. "Asal x tunggu aq?! Hah?" Jimin mendekatkn wajahnya dgan JunMi. JunMi brganjak ke belakng sedikit. "Sa-sa-ya..i-in-gatkn..awk..x nk bkak?" Jelas skali skrang ini JunMi mula ketakutan. Snyuman sinis Jimin menikam JunMi. Ada makna apa2kh disebalik snyuman itu? JunMi menelan liur.
Dgan tiba2 Jimin merentap tngan JunMi. JunMi trkejut! "A-a-pa..awk.." Kata2 JunMi trhenti apabila Jimin menolaknya hingga trbaring di sofa. JunMi benar2 dlam ketakutan skrang! Apa yg ptut dy lakukn? Hnya membiarkn sja kerana Jimin suaminya. Jimin bolh melakukn apa yg dy mahu. Jimin berada di ats bdan JunMi skrang. Dup dap! Dup! Dap! Dup dap! Hnya JunMi yg tahu apa perasaannya skrang dn degupan jantungnya selaju mna. Jimin mendekatkn mukanya dgan JunMi. Tngan Jimin sdah memeluk pinggang langsing JunMi.
"Wae? Kau takot?" Soal Jimin lembut. Suaranya kedengarn menggoda. JunMi menggangukkn kpalanya. Jganlah Jimin bwat apa2! Desis hati JunMi. Sinis snyuman Jimin. Muka mereka semakin dekat dn tinggal beberpa inci sja? JunMi dpat merasakn nfas Jimin. Teratur sja? Tiba2 sja bibir Jimin melekat di bibir JunMi. JunMi yg trkejut itu membeliakkn matanya. Lma mereka brkeadaan begitu hinggalah Jimin melraikn ciuman dn bgun dgan sndirinya. Jimin memandang JunMi yg kelihatan agk trkejut itu.
Snyuman diberikn kpada JunMi. Jimin mengigit bibirnya. "Thanks for the kiss~" Kata Jimin lalu bgun menuju ke tndas. JunMi kmbli ke posisinya. Dy menyentuh bibirnya. Dy..kiss aq? Maigaddd!! JunMi menekup mukanya dgan tngannya. Dy tdak dpat menjelaskn bagaimna perasaannya ketika itu.
-T B C-
Hehehe..mian lmbat update! Sorry klau ada typo ka apa~abaikn~and sorry klau byuntae eh! Sorry sngt2! Klau trlalu byuntae lebih ka apa. Tegur eh! Maybe ada readers yg x suka part2 mcam ni? Vote★Komen✔
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...