Chapter48

1.1K 85 4
                                    

"Wahh! Sweetnya~untungnya awk SuJeong sshi~" Kata JunMi. Dy cemburu dgan SuJeong yg dilamar Taehyung dgan secara mengejut itu! SuJeong hnya snyum. "Bolh lah nk kata untung tu hehehe! Oh! Lupa plak saya. Kejap lgi Taehyung dh nk balik. Saya nk sediakn meja dulu eh." SuJeong bgun dari dduknya dn mengangkat lau² ke meja mkan. JunMi mengeluh. Klaulah dy dpat lamaran yg mcam tu jgk. Psti dy akn ingt smpai bila². Tpi syang. Perkahwinannya ditentukn oleh ibu bapanya.

JunMi bgun dari dduknya dn membantu SuJeong mengangkat pinggang dn gelas ke meja mkan. "Eh Jun. X pyahlah tlong saya. Awk dduk lah sana. Saya bolh bwat sndiri." Tegur SuJeong. "Eh x apalah. X selesa plak saya rasanya tinggal rmah orng tpi x bwat apa² emm. Oh! SuJeong..awk mmng tinggal serumah dgan Taehyung ka?" Soal JunMi smbil tngannya sibuk menyusun pinggan² dn gelas² di di meja mkan.

"Anniyo. Saya ada rmah sndiri. Saya tinggal dgan Taehyung bila dy perlukn bantuan saya ja. Mcam..dy sakit ka? Saya tinggal dkat sini lah." Blas SuJeong. JunMi hnya mengohkn saja mulutnya. Dy melihat makanan² yg berasa di meja mkan itu. Smuanya kelihatan sedap sekali. Tiba² hatinya terasa sayu. Dy mula teringat suaminya. Agak²..apa yg dy mkan? Kenyang ka dy mkan? Dy ok ka skrng ni? Desis hati JunMi. SuJeong yg perasan riak wajah JunMi itu trhenti melakukn kerjanya.

Dy mendekati JunMi lalu memeluk kedua-dua bahu JunMi. JunMi yg seperti trsedar itu memandang SuJeong. SuJeong memberiknnya snyuman. "Klau awk rindu dy. Awk balik lah Jun. Awk hnya ikut ego awk ja. Tpi hati awk kata rindu dkat dy. Trtnya-tnya dy dh mkan blum. Dh mandi ka? Ok ka x skrng ni? Saya pun mcam awk tau bila saya balik rmah saya. Risau dgan si Taehyung sbab dy kdang² sibuk smpai x sempat nk mkan. Saya fham apa yg awk rasa skrng ni. Klau awk nk balik harini. Saya dgan Taehyung temankn awk ya?"

Cadang SuJeong. JunMi menggelengkn kepalanya. Trukir snyuman di bibirnya. "X apalah SuJeong. Saya bolh balik sndiri klau saya nak. Wlaupun baru semalam kita kenal. Saya rasa mcam kita dh lama kena pulak. Awk baik orngnya. Cantik pon cantik. And one more. Awk always trsnyum. Klaulah saya bolh trsnyum mcam awk SuJeong. Snyuman awk manis sngt tau! Sbab tu lah Taehyung lamar awk emm! Untung tau si Taehyung tu dpat awk. Awk pun untung dpat dy!"

Kata JunMi panjang lebar. SuJeong hnya snyum saja mndngr kata² JunMi itu. "Awk bolh ja snyum mcam saya ni. Melainkn awk selalu brfikiran positif dn selalu bwak brbincang klau ada bnda yg brlaku maybe rumahtangga awk akn bahagia dn x akn ada perbalahan antara suami isteri lgi. Saya cuma nk bgi nasihat ja Jun. Awk x bh sngt ikut ego awk tu. X baik sngt untk kita lgi² klau kita mengandung. Akn ada kesan untk kandungan kita ni."

Dngr sja perkataan mengandung. JunMi menyentuh perutnya. Dy melihat perutnya yg msih lgi kempis itu. "X pa Jun. One day nnti perut awk ni msti ada isi jgk! Don't worry lah. Smua yeoja akn mengandung kecuali klau yeoja tu mandul x pon suami dy mandul so she can't pregnant but you! I bet that one day you will pregnant Jun sshi. Kita kena bwak brsbar klau nk ada anak ni. Klau x ada rezeki. Bolh cuba lagi~" Kata SuJeong panjang lebar. JunMi mengeluh.

"Tapi..saya dgan Jimin dh cuba bnyk kali. Still x ada apa² perubahan pon. Jimin nk sngt ada anak." Mata JunMi mula brkaca bila teringatkn suaminya itu. Dy begitu rindu dgan suaminya itu. Tetapi..insiden yg baru sja brlaku semalam msih lgi menghantuinya. Dy sndiri keliru dibwatnya. "Sabarlah. Mngkin skrng ni x ada lgi hasilnya. Maybe nnti adalah tu. Selalunya kn. Lpas kita lahirkn ank pertama. Mungkin akn ada ank kedua. Ketiga. Keempat. Selalu jdi mcam tu tau. So..Jun kena brsedia lah ya if Jun dh brjaya lahirkn ank pertama nnti hehehe!"

Ketawa kecil SuJeong. JunMi trsnyum mndngr gurauan SuJeong itu. Dy mengesat matanya. SuJeong mmng pndai memujuk orng dn pndai menengakn orng yg sdang brsedih. Mmng untung si Taehyung tu dpat si SuJeong ni emm! "Awk ckap mcam tu kn. Mcam dh pro plak dlam hal ni SuJeong! Blom kahwin lgi dh tahu smua ni. Search google ka?" Soal JunMi smbil mengangkat keningnya beberapa kali. "X lah! Omma saya doktor. So..saya tahu lah sikit² hehehe!"

Sengih SuJeong. JunMi menggelengkn kepalanya. Mmng periang betul orngnya si SuJeong ni aigoo~

♥♥♥♥♥♥

Jimin brsandar di bawah pokok yg agk redang. Matanya memandang langit yg kelihatan baik harini. Keluhan dilepasknnya. "Jun sshi. Jun dkat mna? Oppa rindu dgan Jun sngt². Jun baliklah. Smua tu perangkap syang! Smua tu perangkap! Baliklah Jun. Oppa x bolh hidup tnpa Jun dlam hidup Oppa. Oppa bolh mati tahu! Bolh mati!" Air matanya yg brtakung tadi jatuh membasahi pipinya. Jimin kerap menangis sejak semalam hingga ke harini. Wlaupun dy lelaki. Tidak brmaksud dy tidak bolh menangis dn tidak brmaksud dy tidak lemah.

Siapa yg x nangis klau isteri dy keluar dari rmah hnya dsebabkn dy kena perangkap dgan yeoja jalang tu! Nk ja dy bunuh si SeolHyun tu klau bolh ishh! Jimin mengesat air matanya. Dy melihat orng rmai yg dtang dgan pasangan mereka dn juga keluarga mereka. Jimin trpndang seorng kanak² lelaki yg sdang brlari-lari disitu smbil dikejari Ommanya. Kanak² itu kelihatan begitu gembira skali. Wajahnya mempamirkn snyumannya yg dy seronok brmain dgan Ommanya. Jimin juga trsnyum melihat gelagat kanak² itu brsma Ommanya.

Begitukh dy nnti jika sudah mnjdi seorng bapa nnti? Matanya melihat pula ke arah lain dan dy trpndang seorng yeoja yg sdang brdiri brhampiran situ smbil dduk di sebuah bangku brseorangn diri. Rmbut yeoja itu brterbangan menutupi wajah yeoja itu membwatkn Jimin tidak nmpk wajah yeoja itu. Entah mengapa. Dy seperti trtarik dgan yeoja itu. Yeoja itu menyelipkn rmbutnya ke telinganya. Jimin mnjdi kaku saat melihat wajah yeoja itu. Benarkh itu orngnya? Dy tidak silap lihat bkan? Dy tidak brmimpi bkan?

♥T B C♥

Oho! Sorry if x best. Bosan. Typo or anything ngehehe! Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now