"Kau ni sengaja menyusahkn orng kn? Kcau line lah kau ni! Aq baru ja nk gi date dgan si Hyuna tu!" Jimin memeluk tubuhnya. Balik dari skolah. Drivernya trus memandu ke rmah JunMi. Pn Park sdahpon berada di rmah JunMi trlebih dahulu. JunMi hnya menundukkn wajahnya. "Knapa awk x prg ja trus date dgan Hyuna tu?" Diberanikn dirinya untk memblas kata2 Jimin.
"Ko ni kn! Apahal bengap sngt hah! Mama paksa aq dtang jenguk kau thu! Ada otak tu..pkir lah sikit!" Kpala JunMi ditolaknya. Membuak-buak rsa marahnya. Suaranya dikawal. Jimin mendengus kasar. JunMi hnya mampu brtahan. Blom mereka brkahwin lgi. Jimin sdah memarahinya. Menolak kpalanya. Entah bagaimna selepas perkahwinan mereka nnti. Adakh Jimin akn melayannya dgan baik?
"Lgi satu! Lpas ja kita kahwin nnti..aq nk..kita bwat urusan msing2! Kau bwat urusan kau! Aq bwat urusan aq! Pham?!" JunMi menggangukkn kpalanya tnda pham. Kedengaran pintu dikuak. Jimin dduk di tepi JunMi. Tngan JunMi dipegang. "Sian kn awk~kaki bengkak..aigoo~mcam mna kita nk kahwin ni?" Dibelai lembut rmbut JunMi. JunMi hnya snyum. Pn Park dn Pn Lee juga trsnyum. "Bgus jgk ank kau ya. X sia2 kita jodohkn dorng." Pn Park menggangukkn kpalanya. JunMi yg mndengar apa yg diktakn Ommanya itu hnya mampu mengeluh di dlam hati.
Ma~klau ma thu perangai si Jimin ni? Ma still nk jodohkn Jun dgan dy ka? Jun x thu apa salah Jun smpai Jimin x sukakn Jun~bncikn Jun~Jun takot ma~takot!
*****
Tinggal lgi 2 hari sblom perkahwinan Jimin dm JunMi. Segala persiapan sdang disediakn. Dn sepanjang persiapan juga JunMi dn Jimin tdak bolh brjmpa. JunMi melangkah msuk ke dlam hotel ahjussinya iaitu bpa kpada Jin. Dy mahu melihat tmpat yg bkal brlangsungnya perkahwinannya nnti. JunMi brdiri di tngh2 tmpatnya. Agk besar dewannya. Dy menuju pula ke ats pentas. Ditinjau sekeliling. Baik sja~
"So..mcam mna cik? Cik brpuas hati bkan wlaupon persiapannya blom lengkap?" Soal penganjur perkahwinan. JunMi menggangukkn kpalanya. "Bwat msa ni..i think..it's ok~cuma..tlong jgan hias lebih sngt ya. Namchin saya tu..x suka sngt klau bnda lebih2 ni~" Dipndang wajah penganjur dgan snyuma. Penganjur itu trsnyum lalu menggangukkn kpalanya. "Baiklah cik. Klau x ada apa2. Saya mntk diri dlu." Penganjur itu beredar apabila JunMi menggangukkn kpalanya. Dilihat jam ditngannya. Msa msih lgi ada. JunMi mengambil keputusan untk meluangkn msanya seorng diri.
*****
JunMi brjlan seorng diri di kawasan Shopping Shop(Hentam ja ni!)Bnyk kedai yg berada di kiri dn kanannya. JunMi hnya msuk dn melihat sja. Dy tdak membeli apa2. Brbgai-bgai bnda yg ada nmun tdak menarik perhatiannya lngsung. Tekaknya terasa haus. JunMi membeli air masak sejuk yg berada di dlam btol. Penutup dibuka lalu diteguk air dgan penuh kenikmatan. Lega rsanya~perjalanannya diteruskn lgi hinggalah..
Wait! Tu bkan ka..Hyuna? Apa dy bwat dkat sini? Jimin?!
Tiba2 muncul Jimin di Hyuna. Jimin melingkari pinggang Hyuna. Mereka sma2 trsnyum. JunMi yg melihat smua itu sakit hatinya! Matanya mula brgenang. Perkahwinan mereka bakal brlngsung 2 hari lgi dn Jimim seperti tdak kisah dgan perkahwinan mereka itu. Kakinya diatur meninggalkn tmpat itu secepat yg mngkin. Makin lma disitu makin sakit hati dibwatnya. JunMi trus msuk ke dlam perut kereta. Pintu dittup. JunMi menjerit sepuas hatinya. Streng kereta dipukul.
"X guna kau Park Jimin! Lgi dua hari kau nk kahwin kau bolh brseronok dgan si Hyuna tu! X guna! X guna! X guna! Aq bnci dgan kau! Knapa aq suka dkat kau! Knapa!" JunMi mula menangis. Dy sdah tdak tahan dgan smua ini! Sudah 5 taon dy menyukai Jimin. 2 taon Jimin msih tdak mengetahui perasaannya itu. Dn 3 taon Jimin tahu perasaannya akhirnya. Mukanya diraut. Rmbut JunMi mula tdak terurus. Enjin kereta dihidupkn. JunMi mula memandu kereta pulang ke rmahnya.
-SEHARI SBLOM PERKAHWINAN JIJUN-
Pagi trakhir bwat JunMi dn Jimin mengakhiri usia remaja mereka,brseronok dn sebagainya. JunMi melihat dirinya dihadapn cermin. Apa yg dilihatnya kelmarin tdak dpat dilupakn. Turun sebutir mutiara jernih daei mata JunMi. JunMi mengesatnya.
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...