"X bolh ka kita msuk dlam dlu? Sejuk ni~" JunMi trlompat-lompat kerana kesejukkn. Hidungnya juga sdah kemerahan begitu juga pipinya. Mngkin hari mahu hujan? "Sbarlah. Selagi dy x dtang. Kita x bolh msuk." JungKook juga dlam kesejukkn. Dy merapatkn dirinya dgan JunMi lalu memegang kedua-dua belah tngan JunMi. Digosok-gosok tngan JunMi mengurangkn kesejukn. "Mianhae aq lmbat." Sapa seorng namja kpada mereka brdua. Serentak mereka melihat namja itu. Pakk! Satu pukulan hinggap di kepala namja itu.
"Yahh!! Ko thu x dh lma kami tunggu dkat sini! Sejuk tahu! Sejuk!" Marah JungKook. TaeHyung hnya snyap. Tngannya dimsukkn ke dlam kocek seluar skolahnya dn menampakknnya kelihatan brgaya dn handsome. "Mianhae! Kaja! Kita msuk." Ajak TaeHyung kpada mereka brdua. Mereka msuk ke dlam restoran brsma-sma. JungKook dn JunMi mengambil tmpat. V memanggil seorng pelayan yeoja ke arah mereka. "Ambilkn pesanan dorng. Jgan risau. Nnti saya bayar. Tlong bgithu pekerja lain ya. Jgan plak nk bwat kecoh. Dorng ni chingu saya. Arraseo?"
Gadis itu menggangukkn kpalanya. Diambil pesanan JungKook dn JunMi lalu neredar dari situ. V kembali dgan pakaian formalnya lalu dduk semeja dgan JungKook dn JunMi. "Oh! Ni sapa?" Soal V smbil menunjukkn jarinya ke arah JunMi. "Chingu aq lah." Blas JungKook ringkas. "Yg kau selalu ceta tu eh?" Keningnya diangkat sebelah. JungKook hnya menggangukkn kpalanya. "Ahh~yeppo! Annyeong! Kim TaeHyung imnida~pnggil V ja. Lee JunMi right?" JunMi menggangukkn kpalanya. JungKook ceta psal aq dkat chingu dy? Apa yg dy cetakn tu?
Mereka brborak hinggalah makanan yg dipesan smpai. V trsnyum kpada pekerja restoran itu. "Kau suka dgan pekerja tu ka?" Soal JungKook smbil mengunyah makanannya. "Bwo? Anni! Aq snyum ja pon. Tu kau kata aq suka dkat dy?" V melihat ke arah lain. JungKook smirk? "Eleh! Kau pkir aq baru knal kau? Aq tngk..dy pon nmpk muda semacam. Bpa umor dy?" Soal JungKook cuba mengenakn V. V memandang JungKook. "Yg kau nk tahu ni knapa?" Soal V pula. Ditnya soalan. Soalan yg ditnya balik! JunMi hnya jdi pemerhati smbil menyuapkn makanan ke dlam mulutnya.
"Aq nk tahu ja pon. Yg kau nk marah ni knapa? Hmm! Ckap ajalah yg kau suka dy! Klau kau x nk. Bagi ja aq!" JungKook trsengih. Keningnya diangkat beberpa kali kpada V. "Aigoo~dy tu bdax skolah aq lah~" Trsembur makanan yg dimkan JungKook. Nasib x kena V. Pakk! Satu pukulan trkena kpala JungKook. JungKook menggosok kpalanya. Dipndang JunMi yg dduk di sebelahnya. "Mkan tu..cuba beradab sikit? Ni mkan trsembur! Apa ni?" Tegur JunMi. V menutup mulutnya menahan ketawa. JungKook memuncungkn bibirnya. Dipndang V yg menutup mulutnya itu.
"X pyah lah nk cover mulut kau tu! Gelak lah! Gelak! Huh!" JungKook smbung makan. Begitu juga JunMi. Dan akhirnya mereka selesai juga makan. V menghantar mereka hingga ke luar restoran. "Thanks V! Sbab sudi belanja kitaorng. Hehe~" V menggangukkn kpalanya. Dy mengeluarkn sesuatu dari kocek seluarnya. "Apa ni?" Soal JungKook dn JunMi serentak. "Rantai bestfriend. Aq pon ada. Tpi dgan orng lain~" JungKook dn JunMi mengambil rantai yg diberikn V itu. "Acehh! Dgan spa tu?" Soal JungKook smbil menggangkat keningnya sebelah.
"Mna bolh bgithu! Sebok ja!" V membwat gaya perempuannya. JunMi memandang JungKook. JungKook mengangkat kedua-dua bahunya. Mereka meminta diri akhirnya. V melihat JunMi dn JungKook brjlan prg. Nfasnya dihembuskn. JungKook~JungKook~Knapalah kau x bgithu ja dkat JunMi yg kau sukakn dy? Aigoo~ Kpalanya digeleng-geleng.
*****
Pintu rmah dittup prlahan. JunMi brdoa yg Jimin tiada di rmah ataupon di ruang tamu. Nfasnya dilepaskn. Dgan prlhan-lhan kakinya diatur ke ruang tamu. Perasaan takot dibuang sejauh yg mngkin. Nasib tidak menyebelahinya apabila dy trnmpk Jimin menuruni ank tangga dgan pakaian biasa sja. JunMi membiarkn sja. Dy melangkah dgan tenang dan skali lgi nasib lngsung tdak menyebelahinya apabila Jimin memegang tngannya.
"Kau gi mna? Skang baru balik? Huh?" Ditarik JunMi dekat dgannya. Snyap! Soalan Jimin dibiar sepi. "Aq tnya kau ni! Kau prg mna!!" Ditengkingnya JunMi. JunMi menutup matanya apabila suara tengkingan Jimin didengari satu rmah. "Aq pling x suka bila aq tnya orng tu..dy x jwab soalan aq!!" Dilepaskn tubuh JunMi dgan kasar. JunMi hmpir² trjatuh ke lantai rmah. JunMi trus mendaki ank tangga dgan cepat. Sblom dy menutup pintu bilik dpat didengari yg Jimin melepaskn amarahnya. Pintu dikunci. Dy memegang dadanya. Degupan jantungnya laju brdegup!
"Yaishh!! Hmpir² ja tdi! Dy tu gila ka apa. Dy sndiri yg ckap haritu. Aq bwat urusan aq. Dy bwat urusan dy! Ni..apahal nk marah² aq ni?" JunMi berasa pelik dgan perangai Jimin. Beg skolahnya diletakkn di meja belajarnya. Punggunya dilabuhkn sebentar di ats katil. Disentuh rantai yg trsarung elok di lehernya. Rantai brbentuk hati! Dan lakaran di bentum hati itu brbentuk JJ brmaksud nma Jeon JungKook. JunMi membelek-belek rantai itu. Teringat apa yg dikatakn JungKook tdi.
♥♥♥♥♥
"Lee JunMi~" Pnggil JungKook. JunMi memandang muka JungKook yg melihatnya itu. "Wae?" Soal JunMi. JungKook trsnyum. "Bagi sini rantai awk." JunMi trus memberikn rantainya kpada JungKook. JungKook memusingkn bdan JunMi. Rmbut JunMi diselekkn ke bahu kanannya lalu memakaikn rantai JunMi. JunMi memegang rantai yg brbentuk hati itu. Dy memandang JungKook. "JJ means Jeon JungKook. Nma saya. Dan.." Ditunjukkn rantai yg brbentuk hati yg dipakai JungKook kpada JunMi. "LJ means Lee JunMi!"
JunMi menggangukkn kpalanya pham. Tiba2 tubuhnya dipeluk JungKook. Erat. JunMi mahu menolak JungKook dari memeluknya tetapi membatalkn niatnya apabila JungKook mengatakn sesuatu. "JunMi ahh~I love you as a friend! Saya syangkn awk. Cintakn awk. Sebagai kwan. X lebih dripda tu~Awk kwan trbaik yg prnh saya ada. Saya harap..persahabatan kita kekal dan x akn trputus. Mian klau saya ada bwat sala dgan awk. Saya bwat smua tu sbab saya syangkn awk. Saya x nk lihat awk cedera lngsung. If you smile. I smile too. If you sad. I sad too. I love you~forever! As my friend~"
Pelukn dieratkn lgi. JunMi trkaku dgan apa yg diktakn JungKook. Dy memblas pelukan JungKook lalu menangis di dlam dakapan JungKook.
-T B C-
Vote★Komen✔Gomawo!!
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...