Dan kebetulan!! Bibirnya dgan Jimin brtemu dgan tidak sengajanya. JunMi dn Jimin spa² trkejut! JunMi cpat² bgun dn mengambil bukunya kembali. Dy menundukkn dirinya beberapa kali ke arah Jimin yg masih trbaring itu dn brlari msuk ke kelasnya. Jimin msih dlam keadaan trkejut. Dy menyentuh bibirnya. Adakh mereka brcium tdi? Terbit satu snyuman di bibir Jimin. Jimin bgun kembali dan mengambil bukunya. Dy melihat buku itu tetapi..
Ni bkan buku aq ni~Buku spa ni? Wait! Jgan²..Jimin brlari dgan pantas menuju ke kelasnya juga. Mampus lah dy klau JunMi tngk buku tu aduhh!!
♥JUNMI POV♥
Seperti biasa..aq msuk ke dlam kelas dalam keadaan tenang. Aq memandang sebelah ku. JungKook tidak dtang kah? Adakh dy marah dganku? Teringat apa yg aq telah lakukn trhadap JungKook membwat aq marah dgan diriku! Aq sanggup manamparnya! Aq sndiri pun tidak tahu mengapa aq lakukn begitu trhdapnya?
JiSoo unnie dh ceritakn smuanya kepada ku. Rupa²nya Jin dn NamJoon Oppa psang spy di skolah ini supaya memerhatikn segala gerak geriku. Dan JiSoo unnie juga ada berithu yg segala kelakuan aq juga dirakam. Jadi..saat aq menampar JungKook juga spy yg JiSoo unnie katakn itu mesti dy merakamnya juga bukan? Katanya spy itu salah seorng budak kelas ku juga tetapi..siapa? Tiada seorng pun aq cam yg ianya spy?
Yeoja atau namja? Aq juga tidak pasti kerana JiSoo unnie tidak memberitahu pula! Aisshh! X kan lah smpai ke tndas pun dy ikut aq?(pa bnda hg ni pkir JunMi oii?-.- kesitu pula dipikirnya duhh --")Aq mengeluarkan buku yg telah aq ambil tadi di lokar ku tetapi dirampas seseorang. Aq memandang orngnya. Jimin?! Kenapa dy merampas buku ku pula? Jimin yg trcunga-cungap itu mengambil sebuah buku dan meletakkn kembali buku yg dy keluarkan dari begnya itu.
Aq yg sedikit trkejut+konfius memandangnya tidak brkelip. Pelajar kelas itu memandang kami brdua. Jimin menuju ke tempatnya selepas mengambil buku yg pembalutnya brwarna coklat yg aq keluarkn tadi dari meja. Aq mengambil dua buku ku kembali. Oh! Baru aq faham! Aq trambil bukunya kah? Para pelajar yg memandang kami tdi membwat kerja mereka kembali. Tiap kali JungKook tidak ke sekolah psti aq mnjdi pendiam dn aq mnjdi agk pendiam selepas ingatanku hilang kata JiSoo unnie kepadaku.
Tetapi..sekarang! Aq dh ingt smuanya kembali dan..aq merancang untk brpura-pura seperti aq masih lgi hilang ingatn ku. Aq melarang Jin Oppa. NamJoon Oppa. Dan JiSoo unnie supaya menutup mulut mereka tentang hal ini. Dan mereka brsetuju dgan apa yg dikataknku. Aq mahu melihat sejauh mana orng melayan ku ketika ingatan ku masih hilang brbanding JunMi yg real! Yg tidak hilang ingatannya. Lamunan ku trhenti apabila ketua kelas ku brsuara menandakn cikgu sudah msuk ke kelas.
♥♥♥♥♥♥
JiSoo membelek-belek baju yg berada di situ. Dy hnya membelek-belek tetapi tidak membelinya. Dy keluar dari kedai itu dn menuju ke kedai lain. Genap sebulan dy tinggal brsma NamJoon sepupunya itu. Hmpir hari² dy melakukn bnda yg sama hinggalah hari ini. Dy membwat keputusan untk keluar brjlan-jlan di shopping mall. Smuanya nmpk tidak menarik baginya. Hilang pula rasanya moodnya. Shopping seorng diri baginya tidak seronok melainkn brteman.
JiSoo masih lagi brjlan-jlan disitu hinggalah dy trserempak seseorng. Orng itu kelihatan trkejut melihatnya. JiSoo cpat brpaling untk brlalu prg dari situ tapi syangnya! Tngannya direntap orng itu. "Seo JiSoo~hmm..sorng ja ka?" Soal orng itu. JiSoo hnya diam. Tidak menjwab soalan itu. Orng itu memalingkn bdannya ke arahnya. Mereka kini brhadapan. "Bwat apa dkat sini sorng²? X keja?" Soal lagi orng itu membwatkn JiSoo seperti terasa dgan soalannya. Tahulah dy blom dpat keja lagi! Jgan ah nk sindir² orng pfftt!
"Awk pon smalah! Bwat apa dkat sini? X keja? Ka..ponteng huh?" Soal JiSoo merentap tngannya kembali. Orng itu trsnyum. "Saya? Hmm..nk kata x keja tu..mmng keja arini! Ponteng? Suka hati sayalah nk ponteng ka apa! Saya ni kn boss dkat company tu..so! Saya bolh bwat apa yg saya nk." Blas orng itu panjang lebar. JiSoo menggigit bibirnya. Geram pula rasanya! "Saya mntk diri dulu lah ya Mr. Kim SeokJin!" Kata JiSoo dn mula brjlan dgan laju. Hilang trus mood dy nk shopping!
Kakinya mula keluar dari shopping mall itu. Sekali lagi dy mengeluh! Trpaksa dy ambil teksi atau bas untk pulang. Tdi pun dy tunggu bas 30 minit dh! Ishh! Dy mula brjlan seorng diri menuju ke stesen bas. Bunyi hom kereta mengejutknnya. JiSoo brhenti brjlan dn brpaling melihat kereta siapa yg hon sesuka hati tu! Kereta brhenti di sebelahnya. Tingkap kereta itu diturunkn. Sekali lagi dy mula rasa menyampah!
"Hye miss! X nk tumpang ka?" Soal orng di dlam kereta. JiSoo hnya menghiraukn sja dn kembali brjlan. Kereta itu msih mengekorinya smbil membunyikn hon. JiSoo yg mula berang itu brhenti melangkah dn memandang orng di dlamnya. "Awk x malu ka hah Jin? Orng tngk tahu!" Marah JiSoo. Jin sengih. "Klau awk x nk lgi dlam kereta--" Kata² Jin trhenti apabila JiSoo trus msuk ke dlam kereta. Pintu dittup dgan kasar.
"Bolh x ttup pintu tu slow²? Ni kereta saya k. Bkannya kereta awk. Klau kereta awk bolehlah suka² nk calarkn ka! Letupkan ka! X apalah jugak. Ni kereta saya tahu. Jgan nk bwat protes ka apa. Saya bwat ni pon brsebab tahu! X ingin lngsung nk ekori awk tahu senannya. But..disebabkn ada hal penting. Trpaksa lah saya jdi kuli awk." Bebel Jin smbil membwa keretanya. JiSoo yg terasa telinganya mahu meletup akibat leteran Jin itu mengambil earphonenya lalu dicucukkn di phonenya. Dy mula mndngar lagu dgan volume yg kuat.
♥T B C♥
So here next chap! Sorry lah klau chap ni x bnyk perbualan ya readears. Idea x ada. Sorry sngt² if boring. Typo. Or what. Vote★Komen✔Thanksss^^
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...